تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 خرداد 1400 - 21:35
کد خبر : 50558

افت قیمت نفت با افزایش ارزش دلار

افت قیمت نفت با افزایش ارزش دلار

به دنبال افزایش ارزش دلار، قیمت نفت روز پنجشنبه کاهش یافت؛ اما افت قابل توجه موجودی ذخایر آمریکا مانع سقوط بیشتر قیمت‌ها شد. اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، قیمت نفت خام روز پنجشنبه با قوت گرفتن دلار آمریکا پس از اعلام فدرال رزرو مبنی بر امکان افزایش نرخ بهره سریع‌تر از حد انتظار، کاهش یافت؛ اما

به دنبال افزایش ارزش دلار، قیمت نفت روز پنجشنبه کاهش یافت؛ اما افت قابل توجه موجودی ذخایر آمریکا مانع سقوط بیشتر قیمت‌ها شد.

اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، قیمت نفت خام روز پنجشنبه با قوت گرفتن دلار آمریکا پس از اعلام فدرال رزرو مبنی بر امکان افزایش نرخ بهره سریع‌تر از حد انتظار، کاهش یافت؛ اما به دلیل افت قابل توجه ذخایر نفت ایالات متحده این ضررها محدود شد.

معاملات آتی نفت خام برنت پس از دستیابی به بالاترین قیمت خود از آوریل ۲۰۱۹ در جلسه معاملاتی گذشته، ۴۲سنت معادل ۰٫۶درصد کاهش یافت و به ۷۳دلار و ۹۷سنت در هر بشکه رسید.

از طرفی، معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا به دنبال صعود به بالاترین حد خود از اکتبر ۲۰۱۸ در روز گذشته، با ۴۲سنت معادل ۰٫۶درصد افت، به قیمت ۷۱دلار و ۷۳سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA اذعان داشت: “بازارهای انرژی به دلیل فصل مسافرت تابستانی قدرتمند و مذاکرات مربوط به توافق هسته‌ای ایران به گونه‌ای به ثبات رسیده‌اند که آنچنان تحت تاثیر غافلگیری از سوی فدرال رزرو قرار نگرفته‌اند.”

“انتظار می‌رفت فدرال رزرو این نشست را متوقف کند، اما آنها به وضوح پیامی را ارسال کردند که آماده شروع مذاکرات در خصوص کاهش هستند و این بدان معنی است که دلار آماده بازگشت است و برای تمام کالاها به عنوان بادی مخالف عمل خواهد کرد.”

پس از اینکه فدرال رزرو نشان داد که ممکن است نرخ بهره را سریع‌تر از آنچه تصور می‌شد افزایش دهد، دلار آمریکا بالاترین رشد یک روزه خود را در طول ۱۵ماه اخیر تجربه کرد.

لازم به ذکر است که افزایش قیمت دلار باعث می‌شود نفتی که با دلار قیمت‌گذاری می‌شود، برای کشورهایی که سایر ارزها را در اختیار دارند گران‌تر باشد و به طور بالقوه روی تقاضا هم سنگینی کند.

با این حال، از آنجا که داده‌های اداره اطلاعات انرژی نشان داد ذخایر نفت خام ایالات متحده، بزرگترین مصرف‌کننده نفت در جهان، به این دلیل که عملکرد پالایشگاه‌ها با ادامه نشانه‌های بهبود تقاضا به بالاترین حد خود از ژانویه ۲۰۲۰ رسیده، به شدت کاهش یافته، افت قیمت نفت محدود بود.

همچنین از عوامل رشد قیمت‌ها، می‌توان به توان تولیدی پالایشگاه‌ها در چین، دومین مصرف‌کننده نفت در جهان اشاره کرد که در ماه می نسبت به ماه مشابه در سال گذشته، ۴٫۴درصد افزایش یافته و رکورد جدیدی را ثبت کرده است.

مویا اظهار کرد: “از آنجا که اصول بنیادی در هر دو طرف عرضه و تقاضا به راحتی قادر به جبران ضرر ناشی از افزایش قیمت دلار است، این افت قیمت نفت باید موقتی باشد.”

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....