تاریخ انتشار : شنبه 31 تیر 1402 - 10:21
کد خبر : 133156

اعطای ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار به موسسات انگلیسی توسط ایران!

اعطای ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار به موسسات انگلیسی توسط ایران!

«نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را به‌صورت گذرا و در میان اخبار و گزارش‌های منتشرشده در مطبوعات مرور کنیم: اقتصاددان: بررسی روندی موضوعات و اخبار اقتصادی کمک می‌کند تا درک درستی از وضع امروزمان در حوزه اقتصادی داشته باشیم.در این

«نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را به‌صورت گذرا و در میان اخبار و گزارش‌های منتشرشده در مطبوعات مرور کنیم:

اقتصاددان: بررسی روندی موضوعات و اخبار اقتصادی کمک می‌کند تا درک درستی از وضع امروزمان در حوزه اقتصادی داشته باشیم.در این بررسی تاریخی برخی موضوعات، نهادها و اشخاص به صورت خاص مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مخاطب با مطالعه آنها به شناخت نسبی از اوضاع اقتصادی ایران دست یابد.

در سال ۱۴۰۲، اقتصادنیوز در نیم‌قرن با اقتصاد ایران با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان در سال‌های ۱۳۵۳، ۱۳۶۳، ۱۳۷۳، ۱۳۸۳ و ۱۳۹۳ تقدیم مخاطبان می‌شود.

۳۱ تیر ۱۳۵۳؛ ایران ۱۲۰۰ میلیون دلار به موسسات دولتی انگلیس اعتبار داد

طبق یادداشت تفاهمی که صبح امروز بین آقای منوچهر آگاه، معاون وزارت دارایی و آقای «آنتونی پارسونز» سفیر انگلستان در دربار شاهنشاهی به امضا رسید، اعتباری به مبلغ ۱۲۰۰ میلیون دلار از طرف دولت شاهنشاهی ایران به موسسات دولتی انگلستان اعطا می‌گردد.

اعتبار مذکور که از طرف دولت انگلستان، تضمین خواهد شد دارای نرخ بهره تجارتی بوده و طی مدت سه سال مورداستفاده قرار خواهد گرفت. مدت بازپرداخت اعتبار، پنج سال از تاریخ استفاده خواهد بود.

ایران یک هزار دستگاه اتوبوس به مصر فروخت

ایران یک هزار دستگاه اتوبوس به قیمت سه میلیارد و ششصد و چهل میلیون ریال به مصر فروخت. قرارداد فروش اتوبوس‌ها روز شنبه این هفته مدیر کارخانجات ایران ناسیونال و مقامات دولت مصر در قاهره امضا شد.

این بزرگ‌ترین قراردادی است که ایران برای صادرات تولیدات اتومبیل خود با یک کشور خارجی منعقد می‌کند، به‌خصوص اهمیت این قرارداد در آن است که در مناقصه خرید اتوبوس به‌وسیله مصر ده‌ها کمپانی بزرگ و معروف ساخت اتومبیل شرکت کرده و پیشنهادات خود را تسلیم داشته بودند ولی از میان تمام این پیشنهادات، ایران با توجه به کیفیت محصول و قیمت مناسب برنده اعلام شد. تحویل اتوبوس‌های مذکور از یک ماه و نیم دیگر آغاز خواهد شد.

موتور اتوبوس‌های ایران در کارخانه دایملر بنز تبریز و بدنه آن در کارخانجات ایران ناسیونال ساخته می‌شود.

۳۱ تیر ۱۳۹۳؛ پیش‌بینی قیمت خودرو در سال ۱۴۰۴

در سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو، متوسط قیمت یک دستگاه خودروی تولید داخلی در ۱۱ سال دیگر (۱۴۰۴)، پیش‌بینی شده است.

سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ایران ۱۴۰۴ چند سال پیش در وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین و در آن جایگاه صنعت خودرو در سال ۱۴۰۴ ترسیم شده است.

در یکی از بندهای این سند، متوسط قیمت یک دستگاه خودروی تولید داخل در سال ۱۴۰۴ معادل ۱۵ هزار دلار برآورد شده است که با توجه به نرخ حدوداً ۳ هزار تومانی دلار در حال حاضر، معادل ۴۵ میلیون تومان است.

با فرض افزایش سالانه ۲۰ درصدی نرخ دلار و بر مبنای دلار حدوداً سه هزار تومانی فعلی، نرخ دلار در سال ۱۴۰۴ حدود ۹۶۰۰ تومان خواهد بود که با توجه به پیش‌بینی متوسط قیمت حدوداً ۱۵ هزار دلاری قیمت خودرو در سال ۱۴۰۴ قیمت خودروهای داخلی در این سال به‌طور میانگین ۱۴۴ میلیون تومان خواهد بود.

در آن صورت می‌توان گفت که با توجه به میانگین قیمت ۳۰ میلیون تومانی خودروهای داخلی در حال حاضر قیمت ۱۴۴ میلیون تومان برای خودروی تولیدی در ۱۱ سال دیگر قیمت بسیار مناسبی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....