تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 اسفند 1399 - 13:43
کد خبر : 80368

از نظر ایده پویا چه پلت فرم طراحی سایتی استفاده کنیم

از نظر ایده پویا چه پلت فرم طراحی سایتی استفاده کنیم

طراحی سایت اختصاصی و حرفه ای برای کسب‌وکارهای متوسط و بزرگ یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. اما بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و نوپا به سختی می‌توانند بودجه کافی برای انجام این کار را تعریف کنند. پلت فرم های طراحی سایت به افراد، از بنیان‌گذاران استارتاپ‌های تازه تاسیس گرفته تا نویسندگان و طراحان گرافیک امکان می‌دهند با

طراحی سایت اختصاصی و حرفه ای برای کسب‌وکارهای متوسط و بزرگ یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. اما بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و نوپا به سختی می‌توانند بودجه کافی برای انجام این کار را تعریف کنند. پلت فرم های طراحی سایت به افراد، از بنیان‌گذاران استارتاپ‌های تازه تاسیس گرفته تا نویسندگان و طراحان گرافیک امکان می‌دهند با کمترین هزینه و بدون شناخت از برنامه‌نویسی و طراحی  سایت حرفه ای ، یک سایت طراحی کنند. اگر می‌خواهید با این پلتفرم ها بیشتر آشنا شده و مزایای آنها را بهتر بشناسید، ادامه این مطلب از ایده پویا را دنبال کنید.

معرفی بهترین پلت فرم های طراحی سایت با ایده پویا

پلت فرم های طراحی سایت به کاربران خود امکان می‌دهند بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی و گرافیک وب یک سایت با امکانات مناسب طراحی کنند. بعضی از آنها برای شروع طرح‌های رایگان ارائه می‌دهند و بعد از اینکه سایت توانست مخاطبان خود را جذب کند، هزینه‌ای به نسبت کارکرد آن دریافت می‌کنند. در ادامه بهترین پلت فرم های طراحی سایت را مشاهده می‌کنید.

طراحی سایت ایده پویا

پلت فرم WIX

در حال حاضر بهترین پلت فرم طراحی سایت در دنیا WIX محسوب می‌شود که با رابط کاربری بسیار ساده به کاربرانی که هیچ شناختی از مکانیسم‌های برنامه‌نویسی وب و طراحی سایت ندارند اجازه می‌دهد یک سایت پیشرفته با امکانات مناسب طراحی کنند. این پلت فرم مجموعه قابل توجهی از کارکردها و عملکردهای پیشرفته وب را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

برای اضافه کردن یک گزینه، برای مثال یک منو یا نوار جستجو، کاربران WIX می‌توانند از فهرست امکانات آن را انتخاب کرده و روی صفحه خود درگ اند دراپ کنند. کاربران WIX برای ساختن سایت خود و شروع کار با این پلت فرم می‌توانند از طرح رایگان آن بهره مند شوند. اما اگر به امکانات بیشتری نیاز پیدا کنند، این پلتفرم هشت طرح پولی ارائه می‌دهد که قیمت آنها از ۱۴ دلار در ماه شروع می‌شود. متاسفانه WIX مستقیما از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند و برای ایجاد سایت‌های فارسی نیاز به تغییراتی دارد.

پلت فرم Squarespace

اگر پلت فرم WIX را بهترین گزینه برای افراد تازه‌وارد در نظر بگیریم، پلت فرم Squarespace بهترین گزینه برای کاربران خلاق و حرفه‌ای است که به سایت‌های گرافیکی و جذاب با انواع قابلیت‌های پیشرفته نیاز دارند. رابط کاربری و طراحی سایت با پلت فرم Squarespace به همان سادگی WIX نیست، اما با کمی تقلا کاربران کاملا ناآشنا هم می‌توانند از آن برای طراحی یک سایت مناسب استفاده کنند.

کاربران Squarespace می‌توانند از انواع قالب‌های خلاقانه و کمتر دیده شده این پلت فرم برای طراحی یک سایت در مدت زمان بسیار کوتاه استفاده کنند. اگر به دنبال قالب‌های جدید و گرافیکی متمایز برای ایجاد وبسایت کسب‌وکار خود هستید، پلتفرم Squarespace یکی از بهترین پلت فرم های طراحی سایت فعلی است که رضایت شما را جلب می‌کند.

پلت فرم GoDaddy

اگر از آن دسته کاربران هستید که ممکن است نیمه شب به این نتیجه برسید که با طراحی یک سایت می‌توانید کسب‌وکار خود را بهبود دهید و این کار را قبل از صبح به انجام برسانید، پلت فرم GoDaddy بهترین گزینه برای شما است. با استفاده از این پلتفرم طراحی سایت می‌توانید در کمترین زمان ممکن یک سایت ابتدایی یا پیشرفته طراحی کنید. همان طور که می‌دانید پلت فرم GoDaddy در زمینه ارائه دامنه سایت هم اعتبار بسیار زیادی دارد و به کمک آن می‌توانید هزمان با ثبت دامنه، یک سایت را هم در چند ساعت طراحی کنید.

پلت فرم GoDaddy یکی از پلت فرم های طراحی سایت است که بیشتر برای طراحی سایت‌های ساده و ابتدایی کارایی دارد تا سایت‌های پیچیده با قابلیت‌های پیشرفته. ثبت نام و استفاده از خدمات پلتفرم GoDaddy تا یک ماه رایگان است و بعد از آن امکان انتخاب طرح‌های مختلف با قیمت اندک ۹٫۹۹ دلار تا ۱۹٫۹۹ دلار وجود دارد. مهم‌ترین مشخصه پلتفرم GoDaddy، سرعت بسیار بالای طراحی سایت است.

پلت فرم Weebly

پلت فرم Weebly رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد، اما برای طراحی سایت‌های پیشرفته فروشگاهی یا وبلاگ کارایی دارد. Weebly یکی از پلت فرم های طراحی سایت است که هم پلن رایگان در اختیار کاربران می‌گذارد، هم طرح‌های پولی ارزانی دارد که از ۶ دلار شروع می‌شوند. تا همین دو سال پیش پلت فرم Weebly رقیب عمده WIX محسوب می‌شد، اما در این مدت بازار رقابتی پلت فرم های طراحی سایت سهم آن از بازار کاربران را کاهش داده است. با این وجود هنوز هم این پلتفرم امکانات قابل قبول و رضایت‌بخشی را به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

پلت فرم Zyro

پلت فرم Zyro یکی دیگر از پلت فرم های طراحی سایت است که امکانات بسیار باکیفیتی را به شکلی کاملا ساده در اختیار کاربران می‌گذارد. با اینکه کیفیت امکانات ارائه شده در پلتفرم Zyro کاملا رضایت‌بخش است، تعداد آنها به اندازه پلتفرم‌های قدرتمند و رقیب نیست. با این حساب این پلت فرم بیشتر مناسب افرادی است که می‌خواهند یک وبلاگ یا فروشگاه شخصی و ساده راه‌اندازی کنند. با وجود محدودیت قالب‌ها و سادگی عملکردهای وب پلت فرم Zyro، قیمت طرح های پولی آن از ۱٫۹ دلار شروع می‌شود که ارزان‌ترین در بازار محسوب می‌شود.

پلت فرم WordPress.com

پلت فرم WordPress.com یکی پلت فرم های طراحی سایت است که توسط وردپرس ارائه شده است و برای ایجاد سایت‌های وبلاگی یا مجله‌های اینترنتی مناسب است. پلت فرم WordPress.com یکی از محصولات وردپرس است که حدود یک سوم سایت‌های موجود در دنیا با سیستم مدیریت محتوای آن یعنی WordPress.org مدیریت می‌شوند. این پلت فرم یکی از مناسب‌ترین پلت فرم‌ های طراحی سایت است که برای انواع محتوا بهینه‌سازی شده است. در کنار کارایی بسیار بالا، وردپرس طرح رایگان ارائه می‌دهد و طرح‌های پولی آن هم با قیمت ۴ دلار شروع می‌شوند که قیمتی کاملا رقابتی است.

چگونه بهترین پلتفرم طراحی وب سایت را انتخاب کنیم؟

پاسخ این پرسش تا حد زیادی به عملکرد مورد انتظار از سایت بستگی دارد. اگر به دنبال طراحی یک سایت پیشرفته با انواع امکانات به‌روز و جدید وب هستید، پلت فرم های طراحی سایت Squarespace و WIX گزینه‌های مناسبی هستند. در این پلتفرم‌ها به راحتی می‌توانید عملکردهای پیشرفته وب را به سادگی با درگ و دراپ کردن در سایت خود قرار داده و ویژگی‌های آنها را شخصی‌سازی کنید.

در مقابل اگر به دنبال سایتی برای ایجاد یک وبلاگ شخصی می‌گردید، پلت فرم هایی مثل Weebly و Zyro با هزینه بسیار اندک و عملکردهای ساده اما باکیفیت، کزینه‌های بهتری هستند. در نهایت اگر می‌خواهید یک مجله اینترنتی یا وبلاگ با حجم بالای محتوا داشته باشید که چندین نویسنده همزمان مطالب آن را آپدیت کنند، به احتمال زیاد پلت فرم WordPress.com بهترین گزینه برای شما باشد.

در این مطلب از ایده پویا انواع پلت فرم های طراحی سایت معرفی شده و مورد بررسی قرار گرفت. این پلتفرم‌ها ابزارهای تحت وبی هستند که به کاربران امکان می‌دهند بدون هیچ شناختی از ابزارهای برنامه‌نویسی و طراحی وب، یک سایت ساده یا پیشرفته برای فروشگاه، وبلاگ، یا کاتالوگ محصولات ایجاد کنند. بعضی از این پلت فرم ها قیمت بسیار ارزانی دارند و بقیه آنها هم در مقایسه با هزینه خدمات طراحی وب حرفه ای ارزان محسوب می‌شوند.

در نهایت تنها مشکلی که در استفاده از بیشتر این پلت فرم های طراحی سایت برای کاربران فارسی‌زبان وجود دارد، عدم پشتیبانی بعضی از آنها از این زبان است. اگر به دنبال طراحی یک سایت ساده برای کسب‌وکار خود هستید یا می‌خواهید یک سایت یا وبلاگ شخصی ایجاد کنید و برای این کار هزینه زیادی نکنید، بهتر است با شرکت‌های معتبر طراحی وب تماس بگیرید. برای آشنایی با انواع راه کارهای کم هزینه و مناسب فعالیت خود، همین حالا می‌توانید با همکاران ما در ایده پویا تماس بگیرید.

کارتن پستی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....