تاریخ انتشار : جمعه 24 شهریور 1402 - 17:56
کد خبر : 139209

اردوغان از ایجاد کریدور تجاری با عراق و عربستان خبر داد

اردوغان از ایجاد کریدور تجاری با عراق و عربستان خبر داد

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد این کشور از طریق کریدوری بزرگ که از عراق رد می‌شود به عربستان و امارات وصل خواهد شد. اقتصاددان: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از ایجاد یک پروژه بزرگ کریدور تجاری (شریان تجارت جهانی) خبر داد که این کشور را از طریق عراق به عربستان سعودی و امارات متصل

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد این کشور از طریق کریدوری بزرگ که از عراق رد می‌شود به عربستان و امارات وصل خواهد شد.

اقتصاددان: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از ایجاد یک پروژه بزرگ کریدور تجاری (شریان تجارت جهانی) خبر داد که این کشور را از طریق عراق به عربستان سعودی و امارات متصل می‌کند.

براساس گزارش آر تی، اردوغان گفت: ما با پادشاهی عربستان سعودی، امارات و عراق برای ایجاد یک کریدور تجاری بزرگ (شریان تجاری جهانی) کار می‌کنیم که کشور‌های ما را به هم متصل می‌کند و از آن کشور‌ها به بصره (جنوب عراق) می‌آید و از عراق به ترکیه می‌گذرد.

وی افزود: می‌خواهیم در آینده نزدیک گام‌های سریع و مهمی در این پرونده برداریم.

اردوغان امروز در حاشیه هجدهمین اجلاس سران گروه ۲۰ که هم اکنون در دهلی نو پایتخت هند برگزار می‌شود، با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیدار کرد و در آن روابط دوجانبه دو کشور و مسائل منطقه‌ای و بین المللی مورد بررسی قرار گرفت.

در همین زمینه، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی روز یکشنبه از امضای یادداشت تفاهم درباره پروژه ایجاد کریدور اقتصادی جدید که هند، غرب آسیا و اروپا را به هم متصل می‌کند، خبر داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....