تاریخ انتشار : سه شنبه 16 فروردین 1401 - 11:05
کد خبر : 83247

ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره مذاکرات وین

ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره مذاکرات وین

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس، ایران را مسئول ادامه بن‌بست در مذاکرات وین دانست و مدعی شد که تهران مانع دستیابی به توافق بر سر احیای برجام شده است. زمان برای دستیابی به توافق در مذاکرات هسته‌ای به پایان رسید پرایس بار دیگر مدعی به پایان رسیدن زمان برای

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس، ایران را مسئول ادامه بن‌بست در مذاکرات وین دانست و مدعی شد که تهران مانع دستیابی به توافق بر سر احیای برجام شده است.

زمان برای دستیابی به توافق در مذاکرات هسته‌ای به پایان رسید

پرایس بار دیگر مدعی به پایان رسیدن زمان برای دستیابی به توافق در مذاکرات هسته‌ای شده و گفت که ایران در حال نزدیک شد به نقطه‌ای است که امکان ساخت سلاح هسته‌ای را پیدا می‌کند.

این مقام آمریکایی مدعی شد که برنامه هسته‌ای ایران به نقطه‌ای رسیده که مدت زمان گریز هسته‌ای آن تنها «به چند هفته» کاهش پیدا کرده که این امر می‌تواند یک توافق جدید را بی‌اثر کند.

پرایس در ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود، گفت: «همه شرکت‌کنندگان در مذاکرات برجام به خوبی می‌دانند کدام طرف پیشنهادهای سازنده ارائه کرده است و کدام طرف، خواسته‌های غیرمرتبط با برجام داشته و ما چگونه به این وضعیت کنونی رسیده‌ایم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال گفت که آمریکا همچنان معتقد است که «هنوز فرصت برای حل اختلافات باقی‌مانده با ایران در مذاکرات هسته‌ای وجود دارد».

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایلنا  ،   این در حالیست که دیروز سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه درباره آخرین وضعیت مذاکرات وین به خبرنگاران گفته که آنچه در وین شاهد آن هستیم به‌ خاطر همین نقطه توقف آمریکاست و هنوز واشنگتن در مورد مسائل باقی‌مانده تصمیمات خود را نگرفته است. ما تا ابد صبر نمی‌کنیم و منتظر چیزی نمی‌مانیم و ایالات متحده باید تصمیم سیاسی خود را بگیرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه آقای مورا در سفر به تهران حامل نکاتی بود، تأکید کرده، پیام ما و خواست ما بسیار روشن بود و تلاش کردیم مسیر دیگری را طی کنیم اما هنوز پاسخ جدیدی از سوی آمریکایی‌ها دریافت نشده است.

خطیب زاده همچنین اظهار کرده، آنچه بیش از پیش روشن شده، این است که آقای بایدن و کاخ سفید تصمیم خود را نگرفته‌اند. آمریکا مسئول توقف امروز مذاکرات است و راه‌حل هم در کاخ سفید است و باید به پاسخ ایران جواب منطقی بدهد تا دوباره به وین برویم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....