تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 تیر 1401 - 12:08
کد خبر : 94178

اخبار جالب از صنعت خودرو

اخبار جالب از صنعت خودرو

روز گذشته خبر رسید که شورای عالی بورس با حضور وزیر اقتصاد و وزیر صنعت عرضه خودرو در بورس کالا را به تصویب رسانده است. همچنین خبر داده شد که سهام دولت در خودروسازان واگذار خواهد شد. دو خبر جالب توجه امروز سهام خودرویی را روی تابلو بورس سبز کرده است. پس از کش و قوس فراوان و تقاضاهای

روز گذشته خبر رسید که شورای عالی بورس با حضور وزیر اقتصاد و وزیر صنعت عرضه خودرو در بورس کالا را به تصویب رسانده است. همچنین خبر داده شد که سهام دولت در خودروسازان واگذار خواهد شد. دو خبر جالب توجه امروز سهام خودرویی را روی تابلو بورس سبز کرده است.

پس از کش و قوس فراوان و تقاضاهای عجیبی که برای حذف خودرو از بورس کالا مشاهده می‌شد روز گذشته عرضه خودرو در بورس کالا به تصویب رسید. حالا خودروسازان هم می‌توانند امیدوار باشند که از قید قیمت‌گذاری دستوری رها شوند. قیمت‌گذاری دستوری و رانت‌پاشی سال‌های گذشته در صنعت خودرو باعث زیان‌های سنگین برای خودروسازان کشور شده بود. در عین حال مدیریت دولتی تخریب بیشتر این صنعت را به همراه داشت. حالا این امید وجود دارد که با دو اقدام مزبور صنعت خودرو اندکی از بحران خارج شود.

در این میان اگر تحریم‌های بین‌المللی رفع می‌شد و حتی اجازه ورود خودروسازان بزرگ بین‌المللی به لیست سهامداران دو خودروساز بزرگ کشور وجود داشت حتی امکان تحول قابل توجه برای صنعت خودرو وجود می‌داشت. هر چه دست دولت از بازار کوتاه‌تر شود اثرات مثبت بیشتری برای تولیدکننده و مصرف‌کننده به همراه دارد. با همه این موارد البته این موضوع نیز قابل بحث است که مجلس در صدد است تا با دخالت حداکثری در بورس کالا زمینه ایجاد رانت‌های جدید را برای عده‌ای خاص فراهم آورد. بر این اساس ممکن است اقدام عرضه خودرو در بورس کالا با تصمیمات رانت‌زای مجلس نتیجه عکس دهد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....