تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آذر 1399 - 12:27
کد خبر : 27179

احتمال رد کلیات بودجه ۱۴۰۰

احتمال رد کلیات بودجه ۱۴۰۰

 افزایش شدید هزینه‌های جاری و بودجه وابسته به نفت قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بودجه ۱۴۰۰ رشد بسیار بالایی داشته است و سهم هزینه‌های جاری شدیداً در این بودجه افزایش پیدا کرده است. جعفر قادری  با اشاره به نرخ ارز کالاهای اساسی در بودجه ۱۴۰۰ گفت: نرخ ارزی که دولت برای کالاهای

 افزایش شدید هزینه‌های جاری و بودجه وابسته به نفت

قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بودجه ۱۴۰۰ رشد بسیار بالایی داشته است و سهم هزینه‌های جاری شدیداً در این بودجه افزایش پیدا کرده است.

جعفر قادری  با اشاره به نرخ ارز کالاهای اساسی در بودجه ۱۴۰۰ گفت: نرخ ارزی که دولت برای کالاهای اساسی در نظر گرفته ارز ۱۱ هزار تومانی است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار  ،قادری تاکید کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی که سال گذشته مدنظر قرار گرفت قابل دفاع نبود با این حال افزایش این ارز به رقم ۱۱ هزار تومان هم می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: ما باید به سمتی برویم که نرخ ارز، تک نرخی شود تا این تفاوت قیمتی وجود نداشته باشد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: ارائه ارز دولتی به نوعی فساد زا است اما اگر قرار است این ارز در محلی هزینه شود، این محل باید قابل کنترل باشد لذا اگر این محل قابل کنترل نباشد واردکننده قیمت کالای خود را بر اساس نرخ ارز آزاد قیمت گذاری می کند و یک رانتی برای واردکننده ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: بودجه ۱۴۰۰ رشد بسیار بالایی داشته است و سهم  هزینه‌های جاری شدیداً در این بودجه افزایش پیدا کرده است.

این نماینده مجلس اظهار داشت : همچنین باید گفت که بودجه ۱۴۰۰بودجه کاملاً نفتی است و اشکالات و ایراداتی جدی دارد و اگر کمیسیون تلفیق نتواند اصلاحات جدی روی آن انجام دهد ضرورت دارد تا کلیات این بودجه رد شود و مجدداً در دولت مورد بررسی قرار گیرد.

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....