تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردین 1401 - 11:33
کد خبر : 84107

اجرای چراغ خاموش طرح صیانت

اجرای چراغ خاموش طرح صیانت

  امیر ناظمی، رئیس سابق سازمان فناوری اطلاعات درباره خطر گران شدن اینترنت برای کشور می گوید: یک استاندارد جهانی وجود دارد که مجموع هزینه های ارتباطی یک خانوار نباید بالاتر از ۲درصد هزینه های یک خانوار باشد و گرنه اقتصاد دیجیتال رشد پیدا نمی کند. به عبارت دیگر، اگر هزینه اینترنت برای خانواده ها

 

امیر ناظمی، رئیس سابق سازمان فناوری اطلاعات درباره خطر گران شدن اینترنت برای کشور می گوید:

یک استاندارد جهانی وجود دارد که مجموع هزینه های ارتباطی یک خانوار نباید بالاتر از ۲درصد هزینه های یک خانوار باشد و گرنه اقتصاد دیجیتال رشد پیدا نمی کند.

به عبارت دیگر، اگر هزینه اینترنت برای خانواده ها زیادتر شود از سبد خانوار حذف می شود و خانواده ها وارد این دنیای دیجیتال نمی شوند.

این به معنای آن است که بعد از مدتی با یک جامعه ای روبه رو میشدیم که دچار شکاف دیجیتال شده است، یعنی افراد برخوردار رشد پیدا می کنند و افراد کم برخوردار از این رشد محروم هستند.

 

چراغ سبز دولت به افزایش قیمت اینترنت 

گران شدن بسته‌‌های اینترنت پس از شاتل و مخابرات به اپراتورهای تلفن همراه یعنی همراه اول و ایرانسل نیز رسیده است. چرا که به دستور سازمان تنطیم مقررات تعدادی از بسته‌های اینترنتی (بسته‌های به‌صرفه) حذف شدند.

پیگیری‌ها از یکی اپراتورهای تلفن همراه به این نتیجه رسید: «سال گذشته وزارتخانه و رگولاتوری اعلام کرد که با تعرفه‌های کنونی نمی‌شود کیفیت خدمات را بهبود بخشید. چون تعرفه‌های حال اصلا برای اپراتورها مقرون به‌صرفه نیست. اپراتورهای ثابت و همراه نیز برای افزایش کیفیت و توسعه زیرساخت‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری و در نهایت پول بیشتری هستند.

واکنش‌ها به حذف بسته‌های اینترنتی همراه اول و ایرانسل را میخوانید:

«بسته ۱۰ گیگ یک ماهه ایرانسل که قیمتش بود ۳۲ تومن حذف شده و به جاش بسته پنج گیگ ماهانه با قیمت ۲۵ تومن اومده! واقعا متاسفم…»

«کندی و کاهش ترافیک اینترنت به کنار. گویا قرار است بسته‌های اینترنت ایرانسل و همراه اول در تصویر نیز حذف و تغییر قیمت پیدا کنند. آقای زارع پور دارید چه بلایی سر ملت می‌آورید؟»

۲اپراتور مسلط موبایل کشور در اقدامی هماهنگ، تعدادی از بسته‌های پرطرفدار و به‌صرفه خود ازجمله بسته‌های ۶ماهه و یکساله را حذف کردند

تنها چند روز پس از آنکه اپراتورهای اینترنت ثابت به‌صورت میانگین قیمت سرویس‌های خود را با راهکار تغییر نام سرویس ۶۰درصد افزایش دادند اکنون نوبت به اپراتورهای موبایل رسیده که با ترفند حذف بسته‌های به‌صرفه اینترنت همراه، عملا گرانی شدید اینترنت را رقم بزنند.

بررسی‌ سایت‌های خرید بسته این ٢ اپراتور تلفن همراه نشان می‌دهد که هم‌اکنون بیشترین مدت اعتبار بسته‌های اینترنت همراه ۴ماه (۱۲۰روز) است و همه بسته‌های بلندمدت گذشته ازجمله بسته‌های شش‌ماهه و یکساله که خرید آنها اینترنت ارزانی در اختیار مردم می‌گذاشت به‌طور کامل حذف شده‌اند.

علاوه بر این بسته‌های پرطرفدار و به صرفه کوتاه‌مدت هم حذف و کاربران مجبور به استفاده از بسته‌های گران قیمت‌تری هستند.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....