تاریخ انتشار : دوشنبه 30 بهمن 1402 - 17:29
کد خبر : 158230

چشم‌انداز قیمت سکه امروز ۳۰ بهمن ۱۴۰۲

اثر عرضه سکه‌های بدون تاریخ در بازار

اثر عرضه سکه‌های بدون تاریخ در بازار

قیمت سکه امامی در معاملات دیروز دو نیمه متفاوت را تجربه کرد؛ در نیمه نخست، افزایشی شد اما عصر با انشار خبر عرضه سکه‌ توسط نهادسیاستگذار، این فلز گران بهای داخلی روند کاهشی در پیش گرفت. اقتصاددان: قیمت سکه امامی بر اساس‌ اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر در روز یکشنبه ۲۹ بهمن‌ماه، تا سطح

قیمت سکه امامی در معاملات دیروز دو نیمه متفاوت را تجربه کرد؛ در نیمه نخست، افزایشی شد اما عصر با انشار خبر عرضه سکه‌ توسط نهادسیاستگذار، این فلز گران بهای داخلی روند کاهشی در پیش گرفت.

اقتصاددان: قیمت سکه امامی بر اساس‌ اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر در روز یکشنبه ۲۹ بهمن‌ماه، تا سطح ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بالا رفت؛ اما در واپسین ساعات معاملات نقدی روز گذشته، با انتشار خبر اعلام زمان آغاز عرضه گسترده سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران قیمت سکه امامی ریزشی شد و تا ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پایین آمد.

۲۴ دی‌ماه سال جاری بود که محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی از آغاز ضرب و عرضه سکه جدید و بدون تاریخ بانک مرکزی خبر داد. شواهد نشان می‌دهد زمانی که خبر انتشار عرضه سکه بانک مرکزی برای اولین‌بار منتشر شد، حباب سکه تا کانال ۱۴ درصد کاهش یافت و کف ۱۴ درصدی را به‌ عنوان پایین‌ترین سطح حباب سکه در سال جاری ثبت کرد.

این تجربه، فعالان بازار را به این باور رسانده که در شرایط کنونی نیز، به نظر، عرضه سکه توسط نهاد سیاست‌گذار بتواند سد راه جناح افزایشی بازار شود. از سوی دیگر، درصورتی‌که دلار رشد جدی نداشته باشد، سکه آرایش نزولی به خود خواهد گرفت.

به عقیده برخی از تحلیلگران سکه در حال حاضر مرز ۳۳ میلیون تومان را پیش روی خود دارد و در مقابل اگر مرز ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست دهد، برگشت تا نیمه کانال ۳۲ میلیون تومان محتمل است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....