تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 - 16:50
کد خبر : 28221

پیروزی بایدن در رای گیری الکترال

پیروزی بایدن در رای گیری الکترال

 پیروزی بایدن در انتخابات تایید شد نمایندگان کالج انتخاباتی۵۰ ایالت آمریکا که روز دوشنبه برای انتخاب رئیس جمهور این کشور در ایالت‌های خود به پای صندوق‌های رای رفته بودند، رسما جو بایدن را به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده برگزیدند. مردم آمریکا بیش از یک ماه پیش به رئیس جمهوری مورد نظرشان

 پیروزی بایدن در انتخابات تایید شد

نمایندگان کالج انتخاباتی۵۰ ایالت آمریکا که روز دوشنبه برای انتخاب رئیس جمهور این کشور در ایالت‌های خود به پای صندوق‌های رای رفته بودند، رسما جو بایدن را به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده برگزیدند.

مردم آمریکا بیش از یک ماه پیش به رئیس جمهوری مورد نظرشان رای دادند اما نتیجه نهایی و رسمی انتخابات شامگاه دوشنبه به وقت آمریکا توسط ۵۳۸ رای کالج الکترال تعیین شد.

در رای گیری دوشنبه جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب با عبور از حدنصاب ۲۷۰ رای الکترال، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد.

جو بایدن مطابق پیش‌بینی‌ها، در مجموع ۳۰۶ رای از آرای الکترال را ازآن خود کرد و دونالد ترامپ نیز با کسب ۲۳۲ رای الکترال، باید ۲۰ ژانویه کاخ سفید را ترک کند. به این ترتیب عملا هیچ یک از نمایندگان کالج انتخاباتی بر خلاف آرای مردمی رای ندادند.

بایدن در این سخنرانی، گفت: «رأی‌گیری امروز مجمع گزینندگان نشان داد که آمریکایی‌ها علی‌رغم همه‌گیری کرونا، مشارکت عظیمی داشتند. بیش از ۱۵۵ میلیون آمریکایی رأی دادند».

وی با بیان اینکه سیاسیون در ایالات متحده، قدرت را [خود] به دست نمی‌گیرند بلکه مردم آن (قدرت) را به آنها می‌دهند، توضیح داد: «بیش از ۸۱ میلیون آمریکایی به من و کاملا هریس رأی دادند، که یک رقم بی‌سابقه تاریخی است».

این سیاستمدار آمریکایی ضمن اشاره به اینکه آمریکایی‌ها می‌دانند این انتخابات، عادلانه و صادقانه بود، ادامه داد: «امیدوارم دیگر شاهد این نباشیم که کسی مورد تهدید و سوءاستفاده [از قدرت] قرار بگیرد، چیزی که در پسآمد این انتخابات دیدیم».

بایدن سپس به موضوع تلاش‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای تغییر نتیجه انتخابات پرداخته و اظهار داشت: «ستاد انتخاباتی ترامپ، چند ده شکایت را علیه این انتخابات ارائه کرد، همه آنها بارها شنیده شده و در دادگاه بررسی شده و مشخص شد که بی‌اساس بودند».

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز ۳ نوامبر برگزار شد و سه روز بعد رسانه‌های آمریکا اعلام کردند که جو بایدن حد نصاب ۲۷۰ رای کالج انتخاباتی را، که برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری لازم است، کسب کرده است.

دونالد ترامپ تاکنون از پذیرش شکست خودداری کرده و در چند ایالت روند چالش حقوقی نتایج انتخابات را دنبال کرده است. البته او وعده داده بود در صورت پیروزی بایدن در کالج انتخاباتی، آن را می‌پذیرد

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....