تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 خرداد 1403 - 20:50
کد خبر : 167293

اتریش در خطر از دست دادن گاز روسیه

اتریش در خطر از دست دادن گاز روسیه

شرکت اتریشی OMV هشداد داد غول دولتی گازپروم روسیه ممکن است عرضه گاز طبیعی به این شرکت را به دلیل حکم یک دادگاه خارجی، قطع کند.  واحد بازاریابی و تجارت OMV  با نام اختصاری OGMT، از حکم یک دادگاه خارجی مطلع شده است که اگر در اتریش اجرا شود، OGMT را ملزم می‌کند تا پول

شرکت اتریشی OMV هشداد داد غول دولتی گازپروم روسیه ممکن است عرضه گاز طبیعی به این شرکت را به دلیل حکم یک دادگاه خارجی، قطع کند.  واحد بازاریابی و تجارت OMV  با نام اختصاری OGMT، از حکم یک دادگاه خارجی مطلع شده است که اگر در اتریش اجرا شود، OGMT را ملزم می‌کند تا پول خرید گاز از «گازپروم اکسپورت» را به جای این شرکت، به یک شرکت انرژی اروپایی پرداخت کند.

شرکت تابعه OMV اتریش، بدون تشریح پرونده یا توضیح درباره شرکت اروپایی مورد بحث، اعلام کرد نمی‌داند که آیا چنین حکمی اعمال خواهد شد یا خیر.

شرکت OMV در پیامی به بازار اعلام کرد: اگر چنین حکمی اجرای شود، احتمال دارد که شرکت «گازپروم اکسپورت»، عرضه گاز تحت قرارداد تامین که با OGMT دارد را متوقف کند و این امر، بازار گاز اتریش را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این ارزیابی بر اساس رفتار «گازپروم اکسپورت» در وضعیتهای مشابه صورت گرفته است.

OGMT هنوز می‌تواند گاز مشتریان قراردادی خود تامین کند

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ، این شرکت اتریشی به بازار اطمینان داد که OGMT هنوز می‌تواند با اقداماتی که در چند سال گذشته برای متنوع سازی منابع تامین انجام داده است، گاز مشتریان قراردادی خود را از منابع جایگزین و غیر روسی تامین کند. پیام فوری OMV به بازار، آسیب پذیری تامین گاز اتریش را که هنوز به گازپروم روسیه وابسته است، نشان می‌دهد.

در حالی که گازپروم پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، عرضه گاز به بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا را به حالت تعلیق درآورد، اتریش و چندین کشور دیگر اروپای مرکزی همچنان به دریافت گاز از روسیه ادامه می‌دهند.

اتریش که به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا، همچنان به گاز روسیه وابسته است، در اوایل سال میلادی جاری اعلام کرد که به دنبال کاهش وابستگی خود به مسکو است، از جمله پایان دادن به قرارداد بلندمدت شرکت OMV با گازپروم است.

عرضه گاز روسیه به اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین، کاهش چشمگیری پیدا کرده است، اما برخی از مشتریان اروپایی در اروپای مرکزی همچنان گاز روسیه را از طریق مسیر اوکراین و خط لوله از طریق ترکیه دریافت می‌کنند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اوکراین اعلام کرده است  با روسیه درباره تمدید قرارداد ترانزیت گاز که در پایان سال ۲۰۲۴ منقضی می‌شود، مذاکره نمی‌کند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + 15 =

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....