تاریخ انتشار : جمعه 15 مرداد 1400 - 21:54
کد خبر : 56475

ابهام و افشاگری‌ها در خصوص آمار کرونا

ابهام و افشاگری‌ها در خصوص آمار کرونا

ابهام و افشاگری‌ها در خصوص آمار واقعی فوتی‌های کرونا در کشور تعداد ابتلا و فوت از طریق کرونا طبق گفته چند تن از مسئولان مرتبط بیش از آمار رسمی اعلامی است.  با همه‌گیری کرونا و اعلام رسمی ورود این ویروس به کشور و سپس آغاز مرگ و میرها، به دلیل اهمیت موضوع سخنگوی وزارت بهداشت

ابهام و افشاگری‌ها در خصوص آمار واقعی فوتی‌های کرونا در کشور

تعداد ابتلا و فوت از طریق کرونا طبق گفته چند تن از مسئولان مرتبط بیش از آمار رسمی اعلامی است.

 با همه‌گیری کرونا و اعلام رسمی ورود این ویروس به کشور و سپس آغاز مرگ و میرها، به دلیل اهمیت موضوع سخنگوی وزارت بهداشت هر روز از طریق اخبار رسمی و به خصوص صدا و سیما میزان فوتی‌های کرونا را در کشور اعلام می‌کرد؛ از همان ابتدا مردم آمار رسمی اعلام شده از سوی دولت را قبول نداشتند و معتقد به بالا بودن تعداد فوت هموطنان بودند. متأسفانه عدم شفافیت‌های لازم به بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولان منجر شده و این صرفا مربوط به بحث کرونا نیست و در تمام امور کشور حاکم است.

چه کسانی از آمارهای غیر واقعی خبر دادند؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از پرسون  ،   چند وقت قبل محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس وقت شورای شهر تهران گفته بود که آمار فوتی روزانه در پایتخت از ۱۵۰ نفر گذشته است. همین اظهارنظر بار دیگر ابهام‌ها در خصوص رقم واقعی فوتی‌های کرونا را تشدید کرد.

حریرچی، قائم مقام وزارت بهداشت نیز این موضوع را تائید می‌کند و می‌گوید ممکن است برخی افراد مبتلا تست نشوند و یا به دلیل تست منفی بیماری آنها مشخص نشود. بنابراین می‌تواند تعداد فوتی‌ها بیش از ۲ تا ۳ برابر رقم رسمی اعلام شده باشد.

طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری می‌گوید در روزی که ۴۱۶ نفر از هموطنان را از دست داده ایم در واقع عدد اصلاح شده این رقم ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر است.

اما در این میان جهانپور، مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت می‌گوید که دقیق ترین قسمت آمار کرونا در هر کشوری به خصوص ایران، قسمت آمار فوتی‌ها است و صرفا تعداد مبتلایان بیش از اعلام رسمی است.

چرا آمار دقیق فوتی‌های کرونا پنهان شد؟

در برخی مواقع برای این که جامعه دچار یأس، افسردگی، اضطراب و سایر مشکلات نشود؛ مسائل به طور شفاف و دقیق اعلام نشده و این موضوع در جهت مصلحت مردم تعبیر می‌شود. بحث وجود آمارهای رسمی و غیر رسمی کرونا را بر اساس همین دیدگاه می‌توان بیان کرد.

علاوه بر این موضوعی که وجود دارد این است که نمی‌توان تعداد دقیق آمار فوتی‌ها را مشخص کرد. زیرا برخی ممکن است در خانه فوت کنند، گاهی جواب تست خطا و منفی است اما فرد بر اساس کرونا جان خود را از دست می‌دهد و در نهایت این که ممکن است به دلایلی نامشخص نام فرد کرونایی در فهرست رسمی ثبت نشده باشد.

با تمام این تفاسیر، پنهان کاری و یا کاهش تعداد مبتلایان نشانه عملکرد مطلوب مسئولان و یا فروکش کردن کرونا نیست. ویروس در چرخش و جهش است و به عقیده پزشکان تنها راه جلوگیری از مرگ از طریق کرونا تزریق واکسن است که متأسفانه آن طور که باید در اختیار مردم ایران نیست.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....