تاریخ انتشار : دوشنبه 5 تیر 1402 - 21:24
کد خبر : 130226

آقای غلامرضا مستحق چنین برخوردهای ناصوابی نبوده و نیست

آقای غلامرضا مستحق چنین برخوردهای ناصوابی نبوده و نیست

واکنش رئوفیان، دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین به اعتراض نمایندگان نسبت به بخشنامه‌ی معاون سیاسی وزارت کشور معاون سیاسی وزیر کشور با موضوع انتخابات بخشنامه‌ای صادر کرد که واکنش برخی نمایندگان مجلس را در پی داشت. بخشنامه‌ای که خطاب به مدیران استانداری‌ها و فرمانداری‌ها تنظیم شده و آنها را از انجام اقداماتی که شائبه‌ی جانبداری ایجاد می‌کند برحذر

واکنش رئوفیان، دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین به اعتراض نمایندگان نسبت به بخشنامه‌ی معاون سیاسی وزارت کشور

معاون سیاسی وزیر کشور با موضوع انتخابات بخشنامه‌ای صادر کرد که واکنش برخی نمایندگان مجلس را در پی داشت. بخشنامه‌ای که خطاب به مدیران استانداری‌ها و فرمانداری‌ها تنظیم شده و آنها را از انجام اقداماتی که شائبه‌ی جانبداری ایجاد می‌کند برحذر داشته است. برای ارزیابی این اقدام معاون سیاسی وزیر کشور به سراغ آقای رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین، موسس و دبیرکل ادوار جامعه اسلامی فرهنگیان و عضو جبهه پیشرفت رفاه وعدالت رفتیم. یادداشت آقای رئوفیان در واکنش به این موضوع به شرح ذیل است:

من بخشنامه معاون سیاسی وزیر کشور را با دقت خواندم و بند۴ را بازدارنده از رفتارهای احتمالی نمایندگانی دیدم که شائبه وجاهت طلبی برای علاقه مندی مردم و افزایش احتمال رای آوری را در ذهن‌ها تقویت می‌کند. رفتاری که رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با نمایندگان، آنان را از چنین رفتارهایی نهی کرده و فرمودند: «بطور کلی (رفتارهای وجاهت طلبانه) را که روی حرف‌ها و اقدامات شما اثر می‌گذارد از ذهن خود خارج کنید که این کار از مجاهدت‌های مهم و لازم است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از نسیم‌آنلاین ،   به نظر من گنجاندن این بند در بخشنامه از سوی رئیس ستاد انتخابات کشور اقدام بجا و تصمیم درست و در عین حال هوشمندانه‌ای  بوده که با قصد صیانت از آراء مردم و پیشگیری از هرگونه رفتار شائبه برانگیز و اثرگذار بر خدمات نمایندگان و به نفع آنان صورت گرفته و آنچه برای من مایه شگفتی شد نوع واکنش برخی نمایندگان بویژه رئیس مجلس به این بخشنامه بود.

من معتقدم هم نماینده محترم صومعه‌سرا باسوء برداشت از بخشنامه، عجولانه اقدام معاون سیاسی را قضاوت کرد و هم ریاست محترم مجلس که انتظار می‌رفت با سعه‌صدر موضوع را مدیریت کند. متأسفانه برخلاف انتظار با حمایت و دفاع از نماینده معترض و اینکه وعده پیگیری موضوع از وزیر کشور داده شد به تدریج فصای مجلس ملتهب شد تا جایی که برخی نمایندگان در اوج عصبانیت خواستار عزل و برکناری معاون سیاسی وزیر شدند و تهدید کردند که اگر معاون برکنار نشود، وزیراستیضاح خواهد شد. از همه عجیب‌ترتصمیم عجولانه وزیر محترم کشور بودکه ضمن اظهار بی‌اطلاعی از صدور چنین بخشنامه‌ای، برخی از بندهای بخشنامه را لغو و به نمایندگان قول داد که در مورد معاون خود تصمیمی بگیرد و اقدامی بکند که مورد رضایت مجلس و دولت باشد.

خب بدیهی است چنین تصمیمات عجولانه‌ای که متأثر از اقدامات عجولانه مجلس صورت گرفته نه به نفع دولت است ونه به نفع مجلس، تعامل دولت و مجلس لازم ولی تصمیمات و موضع انفعالی دولت در برابر مجلس برای هر دو نهاد آسیب‌زاست.

خالی کردن پشت معاون سیاسی از سوی وزیر کشور، آن هم در برابر خط‌ونشان کشیدن مجلس به باور من خدشه بر اصل تفکیک قواست نه در راستای تعامل مثبت و مؤثر قوا.

مردم ما از نمایندگانشان در مجلس شورای اسلامی که عالی‌رتبه‌ترین نهاد تصمیم‌گیری برای آینده کشور است توقع دارند که مبتنی بر خرد و دانش و پیش‌بینی آثار و پیامدهای اجرای هرتصمیم آنی و غیرآنی در عرصه داخلی و بین‌المللی تصمیم بگیرند تا بفرموده امام رضوان الله تعالی علیه «عصاره فضیلت ملت باشد.» و سرآمد همه چیز بشود در رأس امور.

راجع به بند دیگری که در بخشنامه آمده بود – بند۷ – و وزیر کشور آن‌ را هم حذف کرد، معتقدم تأکیدی بود بر عمل به توصیه رهبری در دیدار خرداد سال گذشته نمایندگان با ایشان که فرمودند: «آقای قالیباف به من گفتند نمایندگان در مورد انتصاب‌ها که قبلا در یکجا گفته‌ام‌ دخالت نکنند برخی همکاران ناراحت شده‌اند؛ من ناراحتی شما را اصلا نمی‌خواهم، مصلحت شما را می‌خواهم، واقعا نباید دخالت کنید در انتصاب‌ها، بگذارید او (قوه مجریه) کارخودش را بکند شما هم کار خودتان را بکنید.»

خب! بند۷ بخشنامه هم تأکیدی بر رعایت این مهم بود که نمایندگان در این مرحله هم در عمل به توصیه رهبری نباید ناراحت و عصبانی می‌شدند و لذا به اعتقاد من معاون سیاسی وزیر آقای غلامرضا که بتازگی به ریاست ستاد انتخابات کشور منصوب شده است اگر به نظر آقایان نمایندگان و وزیر محترم استحقاق تقدیر و تشکر را نداشته اما مستحق چنین برخوردهای ناصوابی هم از سوی حضرات نبوده و نیست با این امید که شاهد جبران مافات باشیم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....