تاریخ انتشار : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 13:06
کد خبر : 167167

هوش مصنوعی به کمک سالمندان می‌آید/

یک دستیار صوتی به همراه نمایشگر برای بهبود کیفیت زندگی انسانها

یک دستیار صوتی به همراه نمایشگر برای بهبود کیفیت زندگی انسانها

امروزه، با رشد با سرعت بسیار زیاد هوش مصنوعی، “مراقبت از سالمندان با استفاده از هوش مصنوعی” به یک صنعت جدید و پر از پتانسیل تبدیل شده است. این فناوری با تکیه بر تکونولوژی های مختلف از جمله داده های بزرگ، محاسبت ابری، تشخیص چهره، محصولات هوشمند مختلف متناسب با دوران سالمندی، به کمک انسان

امروزه، با رشد با سرعت بسیار زیاد هوش مصنوعی، “مراقبت از سالمندان با استفاده از هوش مصنوعی” به یک صنعت جدید و پر از پتانسیل تبدیل شده است. این فناوری با تکیه بر تکونولوژی های مختلف از جمله داده های بزرگ، محاسبت ابری، تشخیص چهره، محصولات هوشمند مختلف متناسب با دوران سالمندی، به کمک انسان ها آمده است و باعث افزایش کیفیت زندگی انسان‌ها می‌شود.

ساختار این تکنولوژی براساس دستورهای صوتی افراد است. به عنوان مثال سونگ لی شیا یکی از شهروندان این چنین دستور می دهد: «شیائو لی، شیائو لی، لطفاً قسمتی از اپرا به اسم “چائویانگ گوُ” را بازی کنید.» پس از صدای «سونگ لی شیا» که در شهر «شی جیا جوانگ» استان «هه بیِ» زندگی می کند، صدای بلند و واضح اپرا در خانه‌اش به گوش رسید. پس از آمدن «شیائو لی» به خانه‌اش، لذت‌های زیادی به زندگی «سونگ لی شیا» ۶۸ ساله آورده است.

«شیائو لی» یک نمایشگر دیجیتالی و هوشمند است. از طریق عملکرد تشخیص صدا، کاربران فقط با دادن دستورالعمل‌های شفاهی، می تواند عملکرد مانند زنگ زدن، تماشای تلویزیون، مرور اخبار، جستجوی اطلاعات و غیره را انجام بدهند. «سونگ» افزود: «شیائو لی» همچنین دستیار سلامت من است. یک دفعه من ازش پرسیدم که برنامه غذایی دیابتی ها چگونه باید باشد، «شیائو لی» فوراً ۳ پیشنهاد به من داذ و من این سه پیشنهاد را برای دکتر من نشان دادم، دکترم گفت که این پیشنهادها بسیار قابل اعتماد هستند.

به نظر «سونگ»، این نوع روش کنترل که به طور مستقیم با دستگاه “صحبت می کند”، او را با موفقیت از عملکردهای پیچیده گوشی آزاد کرده است. در گذشته، با وجود این که همه آپلیکیشن‌های گوشی او به “حالت سالمندان” تغییر یافته، اما در استفاده از آنها بازهم مشکلات زیادی داشت. او گفت: با وجود این که فونت آن بزرگ تر، آیکون ها چشم نوازتر و عملکرد مختصرتر و نکات عملیاتی هم است، اما برای کاربران مانند من که نزدیک به ۷۰ ساله است، بازهم خیلی سخت است. حالا که خیلی ساده تر شده است، فقط باید صدا بزنم سرویس می رسد.

در حال حاضر، بیشتر فناوری دیجیتالی متناسب با دوران سالمندی بر اساس نرم افزار اصلی تغییر شده است و تعداد اپلیکیشن‌ها که مخصوصاً برای سالمندان توسعه می یابد بسیار کم است که نمی تواند مساله متناسب کردن پلتفرم‌ها دیجیتالی با دوران سالمندی را حل کند. در این مورد، بسیاری از کاربران درخواست کردند که متناسب کردن فناوری دیجیتالی با دوران سالمندی نباید تنها در سطح “تغییر دادن” باقی بماند و باید در ابتدای طراحی محصولات با دوران سالمندای متناسب کند. توسعه هوش مصنوعی امکان دستیابی به این هدف را فراهم می کند. با پشتیبانی فناوری‌های هوش مصنوعی، مناسب بودن، تعامل و هوشمندی تجهیزات مراقبت از سالمندان تا حد زیادی افزایش یافته است و راحتی و دقت خدمات مراقبت از سالمندان نیز به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

با کمک‌های فناوری هوش مصنوعی، محصولات جدید در زمینه “مراقبت از سالمندان هوشمند” پی در پی وارد بازار می شوند؛ تماس اضطراری با یک کلید و ردیاب دود هوشمند خدمات نظارت بر سلامت و هشدار اولیه به صورت خودکار برای سالمندان را ارائه می دهد؛ محصولات پیشتاز مانند ربات پرستاری و ربات خدمتکار خانه با سرعت توسعه می یابد؛ محصولات مانند مبل هوشمند، کفش های موقعیت یابی ضد گم شدن، لباس کیسه هوا برای جلوگیری از سقوط ناگهانی به طور همه جانبه از زندگی سالمندان مراقبت می کنند. الگوی «مراقبت هوشمند از سالمندان» که توسط فناوری‌های هوشمند و دیجیتال جدید برانگیخته شده است، سالمندان بیشتری را قادر می‌سازد تا از محصولات شخصی‌تر، ایمن‌تر و راحت‌تر لذت ببرند.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 11 =