تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1402 - 20:49
کد خبر : 146603

کمک پلتفرم‌های تجارت الکترونیک به ساخت جاده ابریشم دیجیتال

کمک پلتفرم‌های تجارت الکترونیک به ساخت جاده ابریشم دیجیتال

خانم وانگوی که اخیرا سومین خریدش در ماه جاری را از طریق این سایت انجام داده، گفت: من هیچگاه از محصولات آنها ناامید نشده‌ام و همیشه تخفیف‌های آنها را دوست داشته‌ام. وی افزود: در وقت من صرفه‌جویی می‌کند زیرا نیاز نیست به مراکز خرید شهر بروم. راحت است چرا که اجناس را در درب منزل

خانم وانگوی که اخیرا سومین خریدش در ماه جاری را از طریق این سایت انجام داده، گفت: من هیچگاه از محصولات آنها ناامید نشده‌ام و همیشه تخفیف‌های آنها را دوست داشته‌ام.

وی افزود: در وقت من صرفه‌جویی می‌کند زیرا نیاز نیست به مراکز خرید شهر بروم. راحت است چرا که اجناس را در درب منزل تحویل می‌دهند و قیمت‌ها در مقایسه با دیگر پلتفرم‌ها منصفانه است.

در شرق آفریقا بسیاری از مردم مثل وانگوی معتقدند که کیلیمال محصولات با کیفیت خوب، طیف متنوع، قیمت‌های مناسب و خدمات کارآمدی دارد.

کیلیمال که در سال ۲۰۱۴ در نایروبی راه‌اندازی شده، نمونه بارز تجارت الکترونیک «جاده ابریشم» است و به اپلیکیشن برتر تجارت الکترونیک در این منطقه تبدیل شده است. این پلتفرم به شکل موفقیت‌آمیزی یک پل دیجیتال میان چین و آفریقا ایجاد کرده و نزدیک به ۱۰ هزار شغل محلی به وجود آورده است.

«یانگ تائو» موسس و مدیر عامل این پلتفرم می‌گوید نام «کیلیمال» از «کوه کیلیمانجارو» مرتفع‌ترین کوه در قاره آفریقا گرفته شده است.

وی تاکید کرد: ما می‌خواستیم یک شرکت محلی و یک برند محلی ایجاد کنیم و امیدوارم قله‌های تجارت الکترونیک در آفریقا را فتح کند.

«شیه بین» یکی از بنیانگذاران و معاون رئیس کیلیمال در مصاحبه با خبرگزاری «شین‌هوا» گفت: بزرگترین مزیت ما زنجیره تامین عظیم چین است. نیت واقعی تیم ما تسهیل کار تجار چینی در آفریقا و همزمان ارائه دسترسی بیشتر به مردم آفریقا برای خرید کالاهای چینی با قیمت‌های بهتر بوده است.

تیم کیلیمال به منظور کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی، مدل تجاری که آن را یک «انبار خارجی آفریقایی» نام گذاشتند، محقق کرده است. بر اساس این مدل، بازرگانان چینی کالاهای خود را قبل از آنکه مصرف‌کنندگان محلی سفارش خود را ثبت کنند، به انبارهایی در کشورهای آفریقایی ارسال می‌کنند و به این ترتیب خریداران می‌توانند اجناس خود را در اسرع وقت دریافت کنند.

کیلیمال بر اساس چارچوب ابتکار «کمربند و جاده» و «۹ پروژه» همکاری چین-آفریقا که در «هشتمین نشست وزارتی مجمع همکاری چین-آفریقا» مطرح شد، از حمایتی شدید برخوردار گشت و سریعا رشد کرد.

نرخ تحویل روز بعد کیلیمال به ۸۲ درصد رسیده و نرخ تحویل موفق آن نیز به ۹۸ درصد رسیده است. کارمندان بخش تحویل کیلیمال اکنون از «پارک ملی ماسای مارا» گرفته تا سواحل «دریاچه ویکتوریا» در حال تحویل کالاهای خریداری شده به مصرف‌کنندگان هستند.

همزمان با مشغله بالای شرکت‌های بزرگ تجارت الکترونیک چینی به دلیل جشنواره خرید «یازدهم نوامبر»، کیلیمال نیز سخت مشغول فصل تخفیفیِ «جمعه سیاه» است.

«لیائو جنگ‌رونگ» مدیر برند کیلیمال به خبرگزاری «شین‌هوا» گفت کالاهای این شرکت در مجموع ارزش ده‌ها میلیون یوانی دارند و شامل لوازم خانگی و محصولات مد هستند و در این جشنواره‌های تخفیفی عرضه می‌شوند.

کیلیمال در حالی که در میان مصرف‌کنندگان آفریقایی با سرعت و کیفیت خود جا باز کرده، همچنین فرصت‌های شغلی برای شمار بیشتر و بیشتری از افراد محلی فراهم نموده است.

از مدیران فروش و بخش ارسال کالا گرفته تا بازرگانان و نمایندگان محلی، کیلیمال بیش از پنج هزار شغل جدید فقط در کنیا ایجاد کرده است. در عین حال این پلتفرم فعالانه به دنبال شرکای محلی و با کیفیت است.

«سیلاس موسیوکا» جوان بیست و چند ساله کنیایی و مدیر ارتقاء فروش کیلیمال، پنج سال قبل به این شرکت پیوست. حالا او یک درآمد ثابت دارد و به دوستانش که به فکر شروع کسب و کار خودشان هستند، مشورت می‌دهد.

موسیوکا گفت: اینجا من دانش و مهارت‌های فراوانی درباره تجارت الکترونیک پیشرفته یاد گرفتم و بیشتر با بازار کنیا و زنجیره تامین آشنا شدم و چگونگی توسعه صنعت تجارت الکترونیک در کنیا را درک کردم.

به اعتقاد او روش موفق تجارت التکرونیک چین به کنیا کمک کرده تا یک خلأ در بازار خود را پر کند.

دیگر غول‌های تجارت الکترونیک چین مثل «علی‌بابا» و «پین‌دودو» نیز پلتفرم‌های فرامرزی خود مثل «لازادا» و «تمو» را راه‌اندازی کرده‌اند تا به «جهانی شدن» هر چه بیشتر کالاهای چینی کمک کنند.

با بهبود زیرساخت اقتصادی دیجتالی جهان، کشورهای بیشتر قادرند تا در سود تجارت الکترونیک فرامرزی ابتکار کمربند و جاده سهیم شوند.

کیلیمال تا پایان ۲۰۲۲ بیش از ۱۰ میلیون کاربر ثبت شده داشت که شامل ۷٫۲ میلیون کاربر فعال بودند و نرخ خرید مجدد سالانه آنها از ۵۰ درصد عبور کرد.

این پلتفرم اکنون بیش از هشت هزار تاجر و ۱۲ هزار فروشگاه دارد و از لحاظ میزان دانلود به یک نرم‌افزار خرید پیشرو در شرق آفریقا تبدیل شده است.

«شیه بین» گفت: ما فقط به تجارت در آفریقا نمی‌پردازیم بلکه به افراد محلی اجازه می‌دهیم تا به طور واقعی در کل زنجیره تجارت الکترونیک صنعتی مشارکت کنند و به شکلی موثر در سود اقتصاد دیجیتال سهیم شوند.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =