تاریخ انتشار : جمعه 11 خرداد 1403 - 22:31
کد خبر : 167702

سقوط 20 درصدی ارزش معاملات خرد بورس تهران

پیش بینی بازار سهام هفته

پیش بینی بازار سهام هفته

بورس تهران در جریان معاملات این هفته با کاهش ۲۰ درصدی متوسط ارزش معاملات خرد و خروج جریان پول حقیقی از سهام مواجه بود. در این هفته تراز شاخص کل ۱٫۳۱ درصد کاهش داشت و تراز شاخص هم‌وزن بورس تهران نیز ۱٫۲۳ درصد پایین‌‌تر از سطح انتهایی هفته گذشته ایستاد. اقتصاددان: بورس تهران در روز

بورس تهران در جریان معاملات این هفته با کاهش ۲۰ درصدی متوسط ارزش معاملات خرد و خروج جریان پول حقیقی از سهام مواجه بود. در این هفته تراز شاخص کل ۱٫۳۱ درصد کاهش داشت و تراز شاخص هم‌وزن بورس تهران نیز ۱٫۲۳ درصد پایین‌‌تر از سطح انتهایی هفته گذشته ایستاد.

اقتصاددان: بورس تهران در روز ابتدای این هفته شاهد خروج ۶۱۰ میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام و افزایش ۲۷۴ میلیارد تومانی مالکیت حقیقی در صندوق‌های درآمد ثابت بود. ارزش معاملات خرد نیز که در انتهای هفته قبل در تراز ۲ همتی قرار داشت؛ در روز ابتدایی این هفته در سطح ۲ همتی به کار خود ادامه داد و روز سه‌شنبه شنبه تراز ۲ هزار و ۹۳۶ میلیارد تومانی را تجربه کرد که بالاترین سطح هفته جاری بود. در این هفته متوسط ارزش معاملات خرد روزانه با ۲۰٫۳۶ درصد کاهش به نسبت هفته قبل تا سطح ۲ هزار و ۵۱۴ میلیارد تومانی پایین آمد. در دومین هفته اردیبهشت ۷۹۰ میلیارد تومان از مالکیت کدهای حقیقی کاسته شد و سومین هفته اردیبهشت نیز شاهد خروج ۵۷۸ میلیارد تومان پول حقیقی از سهام بودیم. در هفته چهارم اردیبهشت نیز هزار و ۳۳۹ میلیارد تومان از مالکیت حقیقی بورس تهران کاسته شد و آخرین هفته اردیبهشت نیز با خروج ۵۵۷ میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام مواجه بود. این هفته نیز با کاهش هزار و ۶۱۹ میلیارد تومانی مالکیت حقیقی در سهام مواجه بودیم. تراز شاخص کل بورس تهران نیز در انتهای هفته قبل ۲ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۷۵۶ واحد بسته شد و در روز انتهایی این هفته تا سطح ۲ میلیون و ۸۶ هزار و ۸۴ واحدی کاهش داشت و بازدهی منفی ۱٫۳۱ درصدی را به ثبت رساند. شاخص کل هم‌وزن بورس تهران نیز در این هفته چیزی نزدیک به ۱٫۲۳ درصد کاهش داشت و در تراز ۶۸۵ هزار و ۳۷۲ واحدی ایستاد.

بازار سهام این هفته شاهد یکی از سنگین‌ترین رکود‌های معاملاتی اخیر بوده است. افت ارزش معاملات خرد تا کف سطح ۲ همتی در کنار تداوم نوسان این معیار در سطح ۲ همتی در شش روز معاملاتی اخیر موجب شده تا متوسط ارزش معاملات خرد این هفته تا ۲ هزار و ۵۱۴ میلیارد تومان افت کند. تراز شاخص کل بورس تهران نیز در اولین روز معاملاتی این هفته سطح حمایتی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی را از دست داد اما در روند معاملاتی دو روز انتهای هفته اندکی به سمت سطح از دست رفته حرکت کرد.

شرایط بازار سهام؛ قبل از آغاز دومین هفته خرداد‌ماه

بورس تهران هفته دوم خرداد ماه را با سطح مقاومتی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی شاخص کل و سطح حمایتی ۶۸۰ هزار واحدی شاخص هم‌وزن آغاز خواهد کرد. شهادت رئیس جمهور و همراهانشان در سانحه هوایی و انتظار بازار برای انتخابات پیش‌رو را می‌توان دلیل اصلی افت شدید ارزش معاملات بازار سهام دانست. بورس تهران در یک ماهه اخیر شرایط سختی را برای نوسان‌گیران رقم زده است. حتی روند صعودی معاملات دو روز اخیر نیز با این سطح از ارزش معاملات خرد نمی‌تواند شاخص کل را برای صعودی قابل توجه همراهی کند.

پیش بینی بازار سهام هفته

پیش بینی بازار سهام هفته

با این اوصاف احتمال افزایش ارزش معاملات خرد در هفته پیش‌رو با افزایش اندک تراز شاخص‌های سهامی وجود دارد ولی امکان تداوم معاملات در زیر سطح ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی شاخص کل نیز در صورت تشدید عرضه سهام و خروج جریان پول حقیقی وجود دارد. در صورتی که ارزش معاملات خرد بازار سهام در روند رکودی خود باقی بماند؛ احتمال بهبود شرایط شاخص‌های سهامی بسیار کاهش می‌یابد. روند عرضه و تقاضای روز شنبه می‌تواند شدت روند صعودی بازار سهام را مشخص کند اما همچنان در جریان یک روند رکودی معاملاتی در بورس تهران هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × دو =