تاریخ انتشار : سه شنبه 1 خرداد 1403 - 21:13
کد خبر : 167225

وقتی خط لوله گاز شین جیانگ از یک نقطه عطف هم فراتر می‌رود

وقتی خط لوله گاز شین جیانگ از یک نقطه عطف هم فراتر می‌رود

بر اساس اعلام «شرکت شبکه خط لوله گاز و نفت چین»،‌ دارنده بزرگترین زیرساخت انرژی چین، که با نام «پایپ-چاینا» نیز شناخته می‌شود، «ایستگاه کمپرسور هورگوس» – ایستگاهی شاخص در پروژه «خط لوله گاز غرب به شرق چین» در منطقه خودمختار اویغور شین‌جیانگ – اخیرا با انتقال بیش از ۵۰۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی

بر اساس اعلام «شرکت شبکه خط لوله گاز و نفت چین»،‌ دارنده بزرگترین زیرساخت انرژی چین، که با نام «پایپ-چاینا» نیز شناخته می‌شود، «ایستگاه کمپرسور هورگوس» – ایستگاهی شاخص در پروژه «خط لوله گاز غرب به شرق چین» در منطقه خودمختار اویغور شین‌جیانگ – اخیرا با انتقال بیش از ۵۰۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از یک نقطه عطف فراتر رفته است.

شرکت پایپ-چاینا روز پنجشنبه اعلام کرد،‌ پروژه مذکور از توسعه ۲۷ منطقه در سطح استانی و «منطقه اداری ویژه هنگ کنگ» توسط خدمات پایین دستی پشتیبانی کرده و به نیازهای انرژی بیش از ۵۰۰ میلیون نفر ساکن پاسخ داده است.

ایستگاه کمپرسور هورگوس در یک تقاطع حیاتی از ابتکار «کمربند و جاده» چین واقع شده و نشان‌دهنده تاسیسات پیشتاز و برجسته در میان خطوط لوله گاز شماره ۲ و ۳ غرب به شرق چین است. این ایستگاه مسئول انتقال گاز طبیعی از آسیای مرکزی و گاز زغال سنگ از ناحیه خودمختار «ایلی قزاق» به مناطق مرکزی و شرقی چین است.

ایستگاه کمپرسور هورگوس با ظرفیت انتقال سالانه ۶۰ میلیارد متر مکعب و مجموع تولید برق ۲۴۰ مگاوات در کمپرسورهای گاز طبیعی‌اش، رتبه اول را از لحاظ ظرفیت نصب شده تک‌ایستگاهی در آسیا در اختیار دارد.

برق تولیدشده به وسیله بیش از ۵۰۰ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی معادل حدود ۶۶۶ میلیون متر مکعب زغال سنگ استاندارد است و قادر است انتشار آلاینده‌های دی اکسید کربن را تا ۷۳۱ میلیون تن و انتشار آلاینده‌های گرد و غبار را تا ۳۶۳ میلیون تن کاهش دهد.

شرکت پایپ-چاینا اعلام کرد: منافع زیست‌محیطی حاصل از این پروژه مشابه با حدود ۲٫۲۷ میلیارد هکتار جنگل‌کاری است. ایستگاه کمپرسور هورگوس کیفیت محیط اکولوژیکی در امتداد این خط لوله را بهبود بخشیده و تلاش‌های کشور برای تحول ساختار انرژی به سوی یک ساختار سبز و کم‌کربن را به پیش برده است.

این ایستگاه در عین حال، از گرمای هدر رفته از واحدهای کمپرسور برای ساخت اولین ابتکار تولید انرژی حرارتی زباله در یک ایستگاه انتقال گاز طبیعی استفاده کرده است.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده + یک =