تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آبان 1402 - 17:24
کد خبر : 146920

ورود سانفرانسیسکو به “زمان اَپک”

ورود سانفرانسیسکو به “زمان اَپک”

با ورود این شهر گردشگری مطرح جهان به “زمان اپک” توجه جامعه جهانی نیز بر این شهر متمرکز شده است. از فرودگاه سانفرانسیسکو تا تابلوهای ایستگاه های اتوبوس شهری، در بسیاری از نقاط سانفرانسیسکو می توان شعارهای مربوط به اپک را دید که بیشتر آنها به “یک نشست حماسی برای اپک” در این شهر اشاره

با ورود این شهر گردشگری مطرح جهان به “زمان اپک” توجه جامعه جهانی نیز بر این شهر متمرکز شده است. از فرودگاه سانفرانسیسکو تا تابلوهای ایستگاه های اتوبوس شهری، در بسیاری از نقاط سانفرانسیسکو می توان شعارهای مربوط به اپک را دید که بیشتر آنها به “یک نشست حماسی برای اپک” در این شهر اشاره دارند.

شهر سانفرانسیسکو در ساحل غربی کالیفرنیا و در شبه جزیره سانفرانسیسکو واقع است. این شهر بندری مشهور در امتداد ساحل اقیانوس آرام، چهارمین شهر بزرگ و پر جمعیت کالیفرنیا به شمار می رود.

سانفرانسیسکو با آب و هوای مدیترانه ای، در زمستان گرم و در تابستان خنک است و آفتاب کافی دارد. این شهر یک مقصد توریستی معروف در جهان است. در نزدکی این شهر بسیاری از پارک های ملی ایالات متحده مانند پارک ملی یوسمیتی و دره نپا به عنوان پایگاه مشهور تولید شراب کالیفرنیا قرار گرفته اند. دیدنی های معروف این شهر شامل محله چینی ها، پل درب طلایی و اسکله ماهیگیران است. غذاها ، زیبایی و فرهنگ ویژه سانفرانسیسکو باعث می شود که این شهر به یکی از جذاب ترین شهرهای گردشگری در سراسر جهان تبدیل شود که زمانی به عنوان “محبوب ترین شهر آمریکا” شناخته می شد.

IMG 8008 اقتصاددان نوشته

این شهر نه تنها مرکز مالی و تجاری در سواحل غربی ایالات متحده است بلکه فرهنگهای بسیاری را نیز در خود جای داده است. آمریکایی های آسیایی حدود ۳۳ درصد از کل جمعیت سانفرانسیسکو را تشکیل می دهند.

سانفرانسیسکو اولین شهر ایالات متحده است که مهاجران چینی وارد آن شدند . «کوه طلایی قدیمی» نامی است که چینی ها به این شهر دادند که نشان از نخستین خاطرات آنان از آمریکا به عنوان جایی برای رسیدن به ثروت و سرزمین فرصت ها دارد. در اواسط قرن نوزدهم ، مهاجران چینی همزمان با تب طلا راهی کالیفرنیا شدند و با کار سخت و خرد و دانش خود توانستند به تدریج به یکی از گروه های ثروتمند در این کشور تبدیل شوند.

IMG 8007 اقتصاددان نوشته

محله چینی ها در سانفرانسیسکو اولین و قدیمی ترین محله چینی ها در آمریکای شمالی و همچنین یکی از بزرگترین جوامع چینی در خارج از آسیا است. سانفرانسیسکو به عنوان یکی از شهرهایی با جمعیت چینی زیاد، همواره با چین ارتباط نزدیکی داشته است.

۷۸ سال پیش ، سانفرانسیسکو شاهد بزرگترین کنفرانس بین المللی قرن بیستم یعنی برگزاری کنفرانس سانفرانسیسکو و امضای منشور سازمان ملل و تولد این سازمان بود و امروز، در این شهر معروف جهان یک کنفرانس چشمگیر دیگر جهانی برگزار می شود .

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 + شانزده =