تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 0:18
کد خبر : 166047

نمایشگاه خودروی پکن اعتماد جهانی به بازار خودروهای برقی چین را بیشتر کرد

نمایشگاه خودروی پکن اعتماد جهانی به بازار خودروهای برقی چین را بیشتر کرد

«نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴» یک بستر مسحورکننده برای نزدیک به هزار عرضه خودرو بود و در این میان با نمایش خیره‌کننده ۲۷۸ دستگاه خودروی انرژی جدید نسبت به نمایشگاه قبلی رشد ۷۰ درصدی نشان داد. خودروسازان چندملیتی با مشاهده بازار پررونق خودروهای برقی چین معترف بودند که این بازار فرصت‌هایی جدید را برای چشم‌انداز جهانی

«نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴» یک بستر مسحورکننده برای نزدیک به هزار عرضه خودرو بود و در این میان با نمایش خیره‌کننده ۲۷۸ دستگاه خودروی انرژی جدید نسبت به نمایشگاه قبلی رشد ۷۰ درصدی نشان داد.

خودروسازان چندملیتی با مشاهده بازار پررونق خودروهای برقی چین معترف بودند که این بازار فرصت‌هایی جدید را برای چشم‌انداز جهانی خودرو به ارمغان می‌آورد.

این نمایشگاه خودرو به عنوان یک رویداد برگزیده که به «نمایشگاه بین‌المللی خودروی پکن ۲۰۲۴» هم معروف است، در حالی برگزار شد که فروش خودروهای برقی در اوایل آوریل به نقطه‌ای مهم رسید و بیش از ۵۰ درصد از خودروهای فروخته شده در چین، رقابتی‌ترین و بزرگترین بازار خودروی جهان را به خود اختصاص داد.

نمایشگاه خودروی پکن که روز شنبه به کار خود پایان داد، ۸۹۲ هزار بازدیدکننده را طی ۱۰ روز به خود جذب کرد.

گزارش جدید «آژانس بین‌المللی انرژی» شامل پیش‌بینی خوش‌بینانه‌ای برای فروش جهانی خودروهای برقی است و تاکید دارد که بیش از ۲۰ درصد از خودروهای فروخته شده در سراسر جهان در سال جاری برقی هستند و تقاضا برای خودروهای برقی در دهه آینده افزایش خواهد یافت به گونه‌ای که مصرف نفت توسط حمل و نقل جاده‌ای را به شکل قابل توجهی کاهش خواهد داد.

افزایش اعتماد و همکاری جهانی

خودروسازان جهانی شامل «فولکس‌واگن» و «تویوتا» به نمایشگاه امسال پکن آمدند و در جستجوی شرکای چینی بودند و توافقاتی جدید را اعلام کردند.

در میان فعال‌ترین‌ها، خودروسازان ژاپنی و اروپایی بودند؛ «تویوتا موتور» از همکاری با «تن‌سنت» غول چینی بازی و شبکه‌های اجتماعی در حوزه هوش مصنوعی و داده‌های بزرگ (بیگ‌دیتا) خبر داد و فولکس‌واگن هم همکاری با Xpeng استارت‌آپ چینی خودروهای برقی را اعلام کرد.

علاوه بر این، «نیسان» خودروساز ژاپنی و «بایدو» موتور سرچ برجسته چین بر سر انجام تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی و بررسی امکان همکاری تجاری توافق کردند.

از سوی دیگر، شرکت‌های خودرویی خارجی از طرح‌های خود برای سرمایه‌گذاری بیشتر در تولید و تحقیق محلی در چین خبر دادند. خودروسازان آلمانی شامل فولکس‌واگن و مرسیدس-بنز از جمله شرکت‌هایی بودند که بر تلاش‌های خود برای تولید محلی و سرمایه‌گذاری بیشتر در مشارکت‌های محلی تاکید کردند و فولکس‌واگن باز هم اعلام کرد هدفش حفظ عنوان پرفروش‌ترین خودروساز خارجی در چین تا سال ۲۰۳۰ است.

گروه فولکس‌واگن که شامل «آئودی» و «پورشه» هم هست در نظر دارد ۴۰ مدل جدید را طی سه سال آینده در چین رونمایی کند و تا ۲۰۳۰ مجموعه‌ای شامل ۴۰ خودروی برقی جدید عرضه نماید.

«الیور بلوم» مدیرعامل فولکس‌واگن اعلام کرد چین «بازار خانگی دوم» این شرکت است.

 

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − سه =

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....