تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 اسفند 1402 - 11:14
کد خبر : 159194

پورمحمدی پاسخ می دهد:

نظارت بر رهبری ، جایگاه رهبری را تضعیف می کند؟

نظارت بر رهبری ، جایگاه رهبری را  تضعیف می کند؟

اقتصاددان : نظارت بر رهبری یا دستگاه‌های زیر مجموعه رهبری، جایگاه رهبری تضعیف می کند؟ خیر؛ به نظرم تقویت است. مهم نحوه و شکل این نظارت است. نظارت در دستگاه‌های دیگر هم همین طور است. بعضی وقت‌ها نظارت‌ها بیشتر آزاردهنده است، مانع کار است و بیشتر دغدغه و نگرانی یا ایجاد شبهه می‌کند. من که

اقتصاددان : نظارت بر رهبری یا دستگاه‌های زیر مجموعه رهبری، جایگاه رهبری تضعیف می کند؟ خیر؛ به نظرم تقویت است. مهم نحوه و شکل این نظارت است. نظارت در دستگاه‌های دیگر هم همین طور است. بعضی وقت‌ها نظارت‌ها بیشتر آزاردهنده است، مانع کار است و بیشتر دغدغه و نگرانی یا ایجاد شبهه می‌کند. من که در سازمان بازرسی بودم، خیلی وقت‌ها به من می‌گفتند بازرسان شما مانع کار ما هستند، مدیران ما را می‌ترسانند، دست‌شان به کار نمی‌آید و شما قدرت تصمیم‌گیری را از آنها گرفته‌اید. این نظارت غلط است؛ الآن هم هست. در نظارت شورای نگهبان و دستگاه‌های دیگر یک موقع طوری عمل می‌شود که مانع کار می‌شود، ایجاد مسأله می‌کند و سؤال برانگیز است؛ همه جا این مسأله مطرح هست.
یک نظارت هم موجب تشویق، یاری، همراهی و رایزنی است و طبعا این نظارت مفید است. الآن در دنیا اثبات شده، تمام فعالیت‌ها حتی در مؤسسات اقتصادی، بدون نظارت‌های دقیق و کنترل شده و با برنامه، موفقیت چندانی حاصل نمی‌شود؛ کیفیت، راندمان و محصول کار به شدت پایین می‌رود. این اصل عقلایی است و اسلام هم به این مسأله جدی اهتمام داشت. اصلا مخاطب اصلی امر به معروف و نهی از منکر رهبران و حاکمان هستند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + 6 =