تاریخ انتشار : شنبه 22 اردیبهشت 1403 - 22:05
کد خبر : 166551

مالیات آژانس های هواپیمایی و رسیدگی آن در سازمان امور مالیاتی

مالیات آژانس های هواپیمایی و رسیدگی آن در سازمان امور مالیاتی

آمنه اصفهانی کارشناس اقتصادی و امور مالی طی یادداشتی نوشت: دفاتر و شرکت های خدمات هواپیمایی… کسب و کار و بیزینسی که همیشه در نوسانات اتفاقات و سیل مشکلات اجتماعی، دچار بحران های بسیار تا فروپاشی آن کسب و کار می شود. کرونا شد و سیل عظیمی از آژانس های هواپیمایی بسته شد. دلار گران

آمنه اصفهانی کارشناس اقتصادی و امور مالی طی یادداشتی نوشت:

دفاتر و شرکت های خدمات هواپیمایی… کسب و کار و بیزینسی که همیشه در نوسانات اتفاقات و سیل مشکلات اجتماعی، دچار بحران های بسیار تا فروپاشی آن کسب و کار می شود. کرونا شد و سیل عظیمی از آژانس های هواپیمایی بسته شد. دلار گران می شود و نرخ های هواپیما اینقدر زیاد می شود که کمتر کسی میتواند به سفر و تفریح بپردازد. جنگ میشود و یک سری از مسیرها دچار بحران میشوند، همانند جنگ روسیه که بسیاری از آژانس های چارتر کننده این مسیر را دچار ورشکستگی کرد.
اما مهمترین و پر چالش ترین معضل آژانس های هواپیمایی، در زمینه نحوه رسیدگی و پرداخت مالیات است.
مالیات آژانس های هواپیمایی و رسیدگی آن در سازمان امور مالیاتی، بسیار با رسیدگی شرکت های تولیدی و شرکت های خدماتی و بازرگانی دیگر متفاوت است.
اما این تفاوت در نوع رسیدگی همزمان با دانش و علم رسیدگی ممیزین محترم سازمان همراه نبود و نبود دانش کامل باعث شد در بسیاری از موارد، در این کسب و کار احقاق حق شود.
طی این سال ها و گذشت حدود ۱۵ سال از بحث های ارزش افزوده و معاملات فصلی که جز تکالیف مالیاتی مودیان لحاظ شد، بسیار موارد مالیاتی آژانس ها، نادیده گرفته شد و حال که بحث سامانه مودیان مطرح است، اصلا ریزه کاری ها و جزییات امور آژانس های هواپیمایی دیده نشده است. هر چند جلسات مشترک بسیاری در این زمینه از طرف سازمان امور مالیاتی و میراث فرهنگی و هواپیمایی کشوری برگزار شد اما نتیجه بخش نبوده و این گپ ها برطرف نگردیده است که البته اگر سازمان امور مالیاتی از مشاوره متخصصین این حوزه و مسئولین مالی آژانس های هواپیمایی که از جزییات این صنف آگاه هستند بهره می برد، تمامی این گپ ها برطرف میگردید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + 17 =