فاطمه (س)؛ آغازی برای زندگی مترقی
فاطمه (س)؛ آغازی برای زندگی مترقی

انا اعطیناک الکوثر در بیستم جمادی الثانی دختری پا به عرصه گیتی نهاد که خداوند هستی آفرین او را در ملکوت اعلی خیر کثیر نام نهاد و در عصر بی هویتی زن، ریشه جان و پاره تن خاتم الانبیا و شکوه احمدی، پایه امامت و جلوه حی سرمدی گردید.

انا اعطیناک الکوثر
در بیستم جمادی الثانی دختری پا به عرصه گیتی نهاد که خداوند هستی آفرین او را در ملکوت اعلی خیر کثیر نام نهاد و در عصر بی هویتی زن، ریشه جان و پاره تن خاتم الانبیا و شکوه احمدی، پایه امامت و جلوه حی سرمدی گردید.

اقتصاددان: یکی از معانی کوثر، فراوانی است که موید نقش حکیمانه، عادلانه و مدبرانه فاطمه ( س ) در دفاع از دیانت ، رسالت ، ولایت و خلافت به حق حضرت علی (ع) و بینش وسیع او در ترسیم زمامداری اسلامی است .
همچنین مشی سیاسی حضرت و مرام وی در مقابله با فتنه و فتنه گران ، منطبق با آیات قرآن و توام با بصیرت و بینش است . چرا که وی برتر از هزاران مرد قدرتمند بیرق باورهای تابناک آسمانی و پرچم پیکار با سران فتنه و ظلم را بر دوش نهاد تا هدایت نبوی و سعادت علوی را پاس بدارد و به گوش آیندگان برساند . کوثر آفرینش با حضور خود در خط مقدم مبارزه با ظلم و ظالم به وضوح می‌دانست که اگر اقدامی ننماید فتنه گران غاصب ، چشمان بصیرت بین مومنان حقیقی آن روز را نیز کور خواهند نمود . لذا فقط وجودی کثیرالخیر می‌توانست چنین نقش عظیمی را ایفا نماید .

فاطمه (س) کثیر الخیر است. نقش صبورانه زهرای اطهر در چهره امام حسن مجتبی (ع)، نقش قهرمانانه حضرت در چهره تابناک امام حسین (ع) و نقش حکیمانه و مدبرانه وی در چهره منور زینب کبری (س) متجلی است و اینها همه یعنی فاطمه (س) کثیر الخیر است.
او پیامبرانه به دنیا آمد و پیامبرانه زیست و کلام پیامبر موید این گفته است که در مورد فاطمه (س) به حضرت علی (ع) می فرمایند : آنچه را فاطمه به آن امرمی کند، انجام بده زیرا من چیزهایی به او امر کرده ام که جبرئیل به آن امر نموده و این یعنی فاطمه (س) حلقه اتصال نبوت و امامت است تا جایی که در دفاع از مقام ولایت به شهادت می رسد.
فاطمه آغازی برای زندگی رشد یافته، مترقی و پیشرفته بشری است نه پایانی برای یک مقام استثنایی. رسالت امروز ما شناساندن چهره واقعی حضرت فاطمه (س) به جهانیان و به خصوص زنان عالم است. آیا فاطمه همان زن چادر وصله ای پهلو شکسته دردمند و مظلوم و مقهور است که با دیدن کور مردی پا به فرار می گذاشت؟ آیا این چهره را می توانیم به نسل امروز که با دنیای مدرنیته و پست مدرن مواجه است و رگبار تبلیغات رسانه ها، چشم و دل و گوش او را مشغول داشته معرفی کنیم؟ آیا چنین الگویی را دنیا می پسندد و می پذیرد؟
برای نسل امروز که باید قهرمانانه به همه نامردمی ها و ناجوانمردی ها نه بگوید، در مقابل ستمگری ها و سلطه گری ها قد علم کند و با آنان که زن را برده جنسی می خواهند و به خرید و فروش آن مبادرت می کنند، به نبردی عفیفانه و نجیبانه بپردازد نمایش کدام چهره زهرای مرضیه ارزنده تر است؟ امروزه باید سیره حضرت فاطمه و خطبه های حماسی او را به گوش جهانیان برسانیم زیرا که زنان به وسعت هستی و به طول تاریخ مظلوم واقع شده اند.
در ادامه بخشی از خطبه های حضرت را که درد امروز جامعه ماست بیان می کنم:
در جامعه ای که آدم ها پیوندشان از یکدیگر قطع شود و تکیه گاه ها کنار بروند و اهداف دگرگون شوند و رو به سوی جمع آوری امکانات و اموال بیاورند، در جامعه ای که روابط، روابط ایمانی و عاطفی نباشد و در میان آدم ها عشق و محبتی نباشد و جایی که آدم ها از جام محبت خدا ننوشند و به یکدیگر مشتاق نباشند، در یک چنین جامعه ای اشاره کردن و نیش زدن و شکستن و کنار گذاشتن، شکل می گیرد و به تدریج چنین وضعیتی پیش می آید که مال و ثروت کارگشا می شود و خلود می آورد و این زر و زور است که از پیش کلید پیروزی را در دست دارد .
در چنین جامعه ای از دین به عنوان اهرم ، نه مبنا و وسیله و ابزار، نه پایه استوار و محکم سوء استفاده می شود و دیگر جایی برای خدا و رسولش باقی نمی ماند تا چه رسد به اولیای او. آنگاه علی (ع) می نالد از اینکه امر امت را سفها و فجار عهده دار شوند ……..

جامعه زینب سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز گرامیداشت مقام زن و مادر و همچنین زادروز ولادت امام خمینی (ره) که مقارن با این روز مبارک است را تبریک و تهنیت عرض می کند.

اعظم حاجی عباسی
دبیر کل جامعه زینب (س)
۳ بهمن ۱۴۰۰