تاریخ انتشار : یکشنبه 6 اسفند 1402 - 22:16
کد خبر : 158836

ضرورت حفظ انسجام ملی و دوری از قومیت گرایی

ضرورت حفظ انسجام ملی و دوری از قومیت گرایی

اقتصاددان :  در پسین پنج شنبه نشست انجمن فرهنگی مهرگان در تالار مهرگان ،با حضور اصحاب هنر و فرهنگ و باشندگان علاقمند برگزار شد. در این نشست دکتر محمد رسولی( تاریخ دان و شاهنامه شناس) راجع به ضرورت حفظ انسجام ملی و دوری از قومیت گرایی سخن گفتند. دکتر رسولی با اشاره به شاهنامه که

اقتصاددان :  در پسین پنج شنبه نشست انجمن فرهنگی مهرگان در تالار مهرگان ،با حضور اصحاب هنر و فرهنگ و باشندگان علاقمند برگزار شد. در این نشست دکتر محمد رسولی( تاریخ دان و شاهنامه شناس) راجع به ضرورت حفظ انسجام ملی و دوری از قومیت گرایی سخن گفتند. دکتر رسولی با اشاره به شاهنامه که بیانگر ده هزار سال تاریخ ملت منسجم و یکپارچه ی ایران است ، گفتند« اصولا ما در ایران قوم و قومیت به آن معنا که دیگران می گویند، نداریم و ایرانیان همه از یک ریشه و از یک فرهنگ و تمدن و تاریخ برخوردارند و ملت بزرگ ایران به شدت به هم پیوسته و در طول تاریخ طولانی خود،در هم تنیده اند. مردم ایران در چهار گوشه ی کشور جشن های مشترک مانند نوروز و سوگ مشترک مانند مراسم تاسوعا و عاشورا دارند.

photo 2024 02 25 20 44 26 اقتصاددان نوشته

متاسفانه گاهی دشمنان ایران به انواع طرق در صدد برجسته سازی قوم و قومیت در ایران هستند و آنها قصد بدی از این کارها دارند. ضمن اینکه از جهت تاریخ جامعه شناسی قوم و قبیله مربوط به مرحله ای پیش از تمدن کامل است و لذا به کار بردن آن برای هر گروه از مردم بسیار شریف و بسیار متمدن ایران، نادرست است. همه ی مردم ایران از آذربایجانی های بسیار عزیز تا سیستانی های تمدن ساز تا کردهای مهربان و شجاع که ایرانیان اصیل و نژاده هستند، با هم برابر و در حفظ ایرانیت مصمم می باشند.

 

photo 2024 02 25 20 44 19 اقتصاددان نوشته

به طور کلی ما موسیقی قومی یا فرهنگ قومی در ایران نداریم و همه ی پوشش ها و موسیقی های نواحی مختلف ایران، زیر مجموعه ی فرهنگ ایرانی است.
تاریخ معاصر نیز نشان داده که همیشه ایرانیان یکدل و یکپارچه بوده اند. مگر در مشروطیت که گیلانی های با فرهنگ و آذربایجانی های غیرتمند و بختیاری های شجاع و دلاور دست در دست هم، متحد و یک دل کار را پیش می بردند، حرفی از قوم و قوم گرایی بوده؟! هرگز.
مگر در دفاع مقدس هشت ساله، همه ی ایرانیان در راه پاسداری از ایران جان ندادند؟
پس ما مسئله ای به نام قوم و قومیت در ایران نداریم. نباید هم داشته باشیم و نسبت به کسانی که به هر نحوی این کلمه را به کار ببرند، باید حساس باشیم.

همه ی فرزندان ایران از هر تیره و تبار که باشند به طور مساوی برابر و گرامی هستند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت + نوزده =