تاریخ انتشار : یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 - 22:21
کد خبر : 166679

روایتی از پایبندی آقای «شی» به خانواده؛ میراث سنت خانوادگی در یک عکس

روایتی از پایبندی آقای «شی» به خانواده؛ میراث سنت خانوادگی در یک عکس

عکسی که در مارس ۱۹۹۹ گرفته شده، داستان این سنت خانوادگی را روایت می‌کند. «چی شین» مادر «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین یک بار به طور کامل  یک شعار رسمی که از سلسله «مینگ» (۱۳۶۸-۱۶۴۴) را روی کاغذ نوشت: «مقامات از سختگیری من نمی‌ترسند، بلکه از درستکاری و پاکیزگی من می‌ترسند، مردم  توانایی من

عکسی که در مارس ۱۹۹۹ گرفته شده، داستان این سنت خانوادگی را روایت می‌کند.

«چی شین» مادر «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین یک بار به طور کامل  یک شعار رسمی که از سلسله «مینگ» (۱۳۶۸-۱۶۴۴) را روی کاغذ نوشت: «مقامات از سختگیری من نمی‌ترسند، بلکه از درستکاری و پاکیزگی من می‌ترسند، مردم  توانایی من را نمی‌پسندند، اما انصاف و عدالت من را تحسین می‌کنند، بخاطر عدالت، مردم از من کلاه برداری نمی‌کنند.  به خاطر درستکاری در سیاست، مقامات جرأت قلدری نخواهند داشت. تنها با انصاف می‌توان حق را از نادرست تشخیص داد و با صداقت می‌توان اعتبار و حیثیت را ایجاد کرد.»

این شعار ابتدا از سوی«چائو دوان» دانشمندان دوران اولیه سلسله مینگ نوشته شد، بعدا از سوی «نیان فو» یکی از مقامات سلسله مینگ بازنویس شده و شهرت یافته و به مقامات  یادآوری کرد که باید همیشه عدالت، صداقت و پاکیزگی و درستکاری در سیاست را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

این خوشنویسی مادر «شی»  از زیبایی برخوردار است و نشان دهنده میراث سنت عالی خانواده است.

شی جین پینگ ژوئن ۱۹۵۳، در یک خانواده انقلابی به دنیا آمد. لباس‌هایی که شی جین‌پینگ در دوران کودکی می‌پوشید، نه تنها پر از وصله و پینه بودند، بلکه بیشتر آنها از خواهرش به او رسیده بود. هنگامی که شی جین پینگ کمتر از ۱۶ سال سن داشت، او خانه را ترک کرد و به یک دهستان کوچک و عقب مانده  در شمال غربی چین رفت و هفت سال در آنجا کشاورزی انجام داد. مادرش با پارچه‌های لباس قدیمی،  یک تشک را درست کرد، هنگامی که او به عنوان مقام حزب برای کار به شهرستان «جنگ‌دینگ» رفت، شی جین پینگ هنوز از این تشک استفاده می‌کرد.

پس از این که شی جین پینگ به مقام رهبری رسید، مادرش، چی شین، یک جلسه خانوادگی برگزار کرد و از سایر فرزندانش خواست که در زمینه‌های مرتبط به کار شی جین پینگ، تجارت نکنند.

شی جین پینگ تحت تاثیر والدینش همیشه نسبت به خود و بستگان و دوستانش سختگیر بوده است. او بسیار با ملاحظه و مراقب «پنگ لی یوان» همسرش است، اما در برخی موارد اصولی نیز برای او سختگیری می‌کند. او یک بار برای پنگ لی یوان سه قانون مشخص کرد: «من یک عضو حزب و کادر هستم، شما نباید به طور خصوصی در برنامه های هنری تجاری شرکت کنید.»

شی جین پینگ و پنگ لی یوان با پیروی از سنت سخت گیرانه خانواده و با صرفه جویی و مدیریت و عدم اسراف، نام دخترشان را «مینگ زه» گذاشتند، به معنای «معصومیت و مفید بودن برای جامعه»؛ این انتظار آن‌ها از دخترشان است.

شی جین پینگ از والدین خود انگیزه گرفته و تلاش کرده فردی پاک و مفید برای مردم باشد. او ۱۲ سال متوالی به یک دانش آموز فقیر کمک کرده تا «رویای تحصیلی» خود را محقق کند. هنگامی که در شهر «نینگ ده» کار می‌کرد، سه بار به روستای فقیر «شیادانگ» رفت و تصمیم به ساخت جاده‌ها و نیروگاه‌های برق آبی در آن روستا گرفت. او پس از تصدی دبیرکل کمیته مرکزی، از اعضای حزب و کادرها در تمام سطوح خواست که مستقیماً در دهکده‌ها مستقر شوند تا فقرزدایی «یک به یک» را انجام دهند و چین را به ایجاد معجزه‌ای در تاریخ کاهش فقر انسانی سوق داد.

هر داستان نشان دهنده میراث خانواده‌های انقلابی است.

شی جین پینگ همیشه یادآوری می‌کند: «مهم نیست زمانه چقدر تغییر کند، هر چقدر هم که الگوی زندگی تغییر کند، ما باید به ساخت خانواده،  آموزش خانواده و سنت خانواده توجه کنیم.»

 

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × سه =