تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 خرداد 1403 - 0:33
کد خبر : 167540

دلایل اقبال روزافزون گردشگران چینی به کشورهای عربی

دلایل اقبال روزافزون گردشگران چینی به کشورهای عربی

ردپای زمان را در شهر قدیمی دبی، امارات متحده عربی احساس کنید، کار فوق العاده طبیعت را در «صخره جهان» در ریاض، عربستان سعودی لمس کنید و «چشم انداز مریخ» را در صحرای «وادی رُم» در اردن تجربه کنید … طی سال‌های اخیر مقاصد گردشگری کشورهای عربی تحت تاثیر توجه و تمایل هر چه بیشتر

ردپای زمان را در شهر قدیمی دبی، امارات متحده عربی احساس کنید، کار فوق العاده طبیعت را در «صخره جهان» در ریاض، عربستان سعودی لمس کنید و «چشم انداز مریخ» را در صحرای «وادی رُم» در اردن تجربه کنید … طی سال‌های اخیر مقاصد گردشگری کشورهای عربی تحت تاثیر توجه و تمایل هر چه بیشتر گردشگران چینی قرار گرفته است.

نخستین مسیر مسافری مستقیم منظم از سرزمین اصلی چین به عربستان سعودی در نیمه آوریل امسال رسما برقرار شد. آقای «وانگ» از استان «فوجیان» از فرصت تعطیلات روز کارگر برای سفر به عربستان سعودی استفاده کرد. او گفت: من همیشه می‌خواستم واحه بیابانی «العلا» را ببینم و فرهنگ عجیب و غریب آنجا را تجربه کنم. برقراری این پرواز مستقیم جای هیچ درنگی برایم باقی نگذاشت.

شمار گردشگران چینی که به کشورهای عربی سفر کردند از ابتدای امسال روند صعودی چشمگیری داشته است. «احمد» یک راهنمای گردشگری مصری که نزدیک به ۱۰ سال در صنعت گردشگری فعالیت کرده، گفت: در گذشته هر سال هر چند وقت یکبار چند گروه توریستی از چین به اینجا می‌آمدند. از امسال تقریبا هر ماه میزبان گروه‌های گردشگری چینی بوده‌ایم و به طور خاص گردشگران زیادی طی زمستان و تعطیلات عید بهار به مصر آمدند.

«فنگ جه‌چیان» یک تحلیلگر صنعت در «موسسه پژوهشی Ctrip» گفت که جذابیت‌های فرهنگی و مسیرهای تعطیلات گردشگری در کشورهای عربی مثل مصر و امارات متحده عربی در میان گردشگران چینی بسیار محبوب هستند و شهرهایی مثل دبی، ابوظبی، مصر و ریاض به مقصد‌های محبوب برای سفر خارجی به کشورهای عربی تبدیل شده‌اند.

روابط میان چین و کشورهای عربی مداما تعمیق یافته و مستحکم‌تر شده است و تبادلات و همکاری در حوزه گردشگری میان دو طرف نتایج مفیدی را به بار نشانده است.

مغرب، امارات متحده عربی، قطر و تونس طی سال‌های اخیر سیاست ورود بدون ویزا را برای شهروندان چینی اجرا کرده‌اند؛ در «برنامه اجرایی اقدام مجمع همکاری چین و کشورهای عربی ۲۰۲۲-۲۰۲۰» که توسط نهمین نشست وزرای «مجمع همکاری چین-کشورهای عربی» به تصویب رسید، هر دو طرف مشترکا تاکید کردند که خواستار تداوم توسعه همکاری گردشگری هستند؛ اقدامات مشترک گفتگوی متمدنانه در میان «هشت اقدام مشترکِ» «همکاری عملگرایانه چین-عرب» در نخستین «نشست سران چین-کشورهای عربی» در سال ۲۰۲۲ پیشنهاد کرد همکاری میان ۵۰۰ شرکت گردشگری و فرهنگی چینی و عربی را ترویج بخشد و برای پرورش ۱۰۰۰ استعداد فرهنگی و گردشگری همکاری صورت گیرد.

اخیرا کشورهای عربی مثل تونس، عربستان سعودی و اردن نمایش‌های تبیلغاتی سیار گردشگری در نقاط مختلف چین برگزار کردند. «حمی حصین» مدیر «اداره ملی گردشگری تونس» که برای شرکت در فعالیت‌های تبلیغاتی گردشگری به چین آمده بود، گفت: خیلی خوشحالم گردشگران چینی پس از سفر به تونس به مناظر زیبا و غذاهای ما علاقه مند شدند. تونس امیدوار است به یک مقصد گردشگری مهم برای گردشگری خارجی چین تبدیل شود. به منظور جذب گردشگران بیشتر، این مقصد به بازگشایی پروازهای مستقیم خطوط هوایی تونس به چین سرعت می‌بخشد و راهنمایان گردشگری محلی بیشتری را آموزش می‌دهد که به زبان چینی صحبت ‌کنند و با فرهنگ چینی آشنا هستند تا گردشگران چینی احساس کنند که در خانه خود هستند.

چین و کشورهای عربی همکاری خوبی در توسعه استعدادهای گردشگری دارند. به گفته یک فرد مسئول در «آکادمی مرکزی مدیریت فرهنگ و گردشگری»، این آکادمی اهمیتی فراوان به آموزش خارجی برای کشورهای عربی قائل است.

آکادمی فوق طی پنج سال گذشته دوره‌های آموزش چندگانه را با تمرکز بر توسعه منسجم فرهنگ و گردشگری برگزار کرده و حدود ۲۰۰ کارشناس گردشگری را از کشورهای عربی آموزش داده است.

«مرکز پژوهشی همکاری فرهنگ و گردشگری چینی-عربی» در سال ۲۰۲۳ آغاز به کار کرد و به ترویج نهادینه سازی هر چه بیشتر و عادی سازی تبادلات و همکاری در حوزه‌های فرنگ و گردگشری میان چین و کشورهای عربی متعهد است.

«هوئو یوشیانگ» مدیر این مرکز گفت: چین و کشورهای عربی در دراز مدت درک و اعتماد متقابل از طریق گردشگری را افزایش خواهند داد، تبادلات و یادگیری متقابل میان تمدن‌ها را ترویج می‌بخشند و یک جامعه چین-امارات با سرنوشت مشترک برای دوره جدید می‌سازند.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + 11 =