تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1402 - 17:42
کد خبر : 139433

حضور و سخنرانی نماینده ویژه شی جین پینگ در اجلاس سران “جی ۷۷ و چین” در هاوانا

حضور و سخنرانی نماینده ویژه شی جین پینگ در اجلاس سران “جی ۷۷ و چین” در هاوانا

لی شی گفت: جهان امروز دستخوش تغییرات بزرگی است که طی یک قرن گذشته دیده نشده است. اکنون قدرت کشورهای در حال توسعه افزایش یافته است.همکاری جنوب- جنوب نقش مهمی در حفظ رشد جمعی کشورهای در حال توسعه و ترویج رشد پایدار اقتصاد جهانی ایفا می کند. در عین حال، یکجانبه‌گرایی و هژمونیسم همچنان بیداد

لی شی گفت: جهان امروز دستخوش تغییرات بزرگی است که طی یک قرن گذشته دیده نشده است. اکنون قدرت کشورهای در حال توسعه افزایش یافته است.همکاری جنوب- جنوب نقش مهمی در حفظ رشد جمعی کشورهای در حال توسعه و ترویج رشد پایدار اقتصاد جهانی ایفا می کند. در عین حال، یکجانبه‌گرایی و هژمونیسم همچنان بیداد می‌کند، به‌ویژه زمانی که برخی کشورها تحریم‌ها و جداسازی‌های یکجانبه اعمال می‌کنند که به حقوق و فضای مشروع توسعه کشورهای در حال توسعه آسیب جدی وارد می شود. کشورهای در حال توسعه به طور کلی امیدوارند که همبستگی و همکاری را تقویت بخشند و تغییرات در حکمرانی جهانی را در جهت عادلانه تر و معقولانه تر ترویج دهند. چین مایل به همکاری با کوبا و سایر اعضای گروه ۷۷ برای ایجاد جامعه ای با سرنوشت مشترک برای جنوب جهانی و ایجاد دوره جدیدی از توسعه مشترک است.

مقام چینی افزود: چین بزرگترین کشور در حال توسعه در جهان است. مهم نیست که چقدر توسعه یافته است، همیشه عضوی از خانواده کشورهای در حال توسعه و عضوی از جنوب جهانی خواهد بود. چین همواره همکاری جنوب-جنوب را در اولویت همکاری های خارجی قرار داده است. چین به بیش از ۱۶۰ کشور کمک های توسعه ای ارائه کرده است، با بیش از ۱۵۰ کشور در چار چوب طرح کمربند و جاده و بیش از ۱۰۰ کشور و سازمان بین المللی برای ارتقای همکاری در طرح های توسعه جهانی همکاری کرده است. رئیس جمهور شی جین پینگ اعلام کرد که چین یک صندوق توسعه جهانی و همکاری جنوب-جنوب افتتاح کرده است و بودجه های ویژه ای را به طور خاص برای اجرای ابتکار توسعه جهانی راه اندازی خواهد کرد تا سهم جدیدی در کمک به کشورهای در حال توسعه در غلبه بر مشکلات و چالش ها و دستیابی به توسعه مشترک داشته باشد.

  
ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + پانزده =