تاریخ انتشار : یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 - 20:51
کد خبر : 166640

تینا ترکمان دکترای ریاضی محض گرفت

تینا ترکمان دکترای ریاضی محض گرفت

اقتصاددان :   تینا ترکمان یک ایرانی دیگر از هاروارد دکترای ریاضی محض گرفت/مسیر مریم میرزاخانی ادامه دارد. تینا ترکمان که در سال ۹۲ در پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی ریاضی، دومین دختر برتر جهان شد، در این هفته با موفقیت از تز خود با راهنمایی کورتیس مکمالن، برنده مدال فیلدز، دفاع کرد. تا دیروز ۴

اقتصاددان :   تینا ترکمان یک ایرانی دیگر از هاروارد دکترای ریاضی محض گرفت/مسیر مریم میرزاخانی ادامه دارد.

تینا ترکمان که در سال ۹۲ در پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی ریاضی، دومین دختر برتر جهان شد، در این هفته با موفقیت از تز خود با راهنمایی کورتیس مکمالن، برنده مدال فیلدز، دفاع کرد.

تا دیروز ۴ ایرانی از دپارتمان ریاضی محض هاروارد دکترا گرفته بودند: فرشید جمشیدیان (۱۹۸۰)، پیروز وکیلی (۱۹۸۸)، مریم میرزاخانی (۲۰۰۴)، علی اکبر دائمی (۲۰۱۴)
تینا ترکمان در دهه ۶۰ در تهران به دنیا آمد. به گفته خودش، وی علاقمند به درک و مطالعه هندسه و مبحث دینامیک است، از دانشگاه صنعتی شریف فارغ‌التحصیل شده و دارای مدرک تحصیلی دکترا ریاضی محض از دانشگاه هاروارد می باشد و تحصیلات خود را در آنجا به اتمام رساند.هاروارد یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان محسوب می‌شود و به جرئت می‌توان گفت تنها افراد نخبه شانس حضور در آن را پیدا می‌کنند. در هاروارد هم مانند سایر دانشگاه‌ها، رشته‌های مختلفی تدریس می‌شود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ریاضیات است.
درود بر بانوان ریاضیدان ایران
گزارشگر:فاطمه آزادی

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + هفت =