تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1402 - 13:54
کد خبر : 146144

تولید ناخالص داخلی چین در سال جاری ۵٫۴ رشد خواهد داشت

تولید ناخالص داخلی چین در سال جاری ۵٫۴ رشد خواهد داشت

«گیتا گوپینات» معاون اول مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول پس از سفر به چین طی بیانیه‌ای اظهار داشت: اقتصاد چین در مسیر تحقق هدف رشد ۲۰۲۳ دولت قرار دارد و نشان دهنده یک احیای پساکروناییِ قدرتمند است. تیمی از صندوق بین‌المللی پول به سرپرستی «سونالی جین-چاندرا» مسئول ماموریت چین از ۲۶ اکتبر تا ۷ نوامبر (۴

«گیتا گوپینات» معاون اول مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول پس از سفر به چین طی بیانیه‌ای اظهار داشت: اقتصاد چین در مسیر تحقق هدف رشد ۲۰۲۳ دولت قرار دارد و نشان دهنده یک احیای پساکروناییِ قدرتمند است.

تیمی از صندوق بین‌المللی پول به سرپرستی «سونالی جین-چاندرا» مسئول ماموریت چین از ۲۶ اکتبر تا ۷ نوامبر (۴ تا ۱۶ آبان) برای گفتگو درباره «رایزنی ماده چهارم ۲۰۲۳» به چین سفر کرد.

این تیم گفتگوهای سازنده‌ای با مقامات ارشد دولت، بانک مرکزی چین، نمایندگان بخش خصوصی و دانشگاهیان به منظور تبادل نظر درباره چشم‌انداز و ریسک‌های اقتصادی، پیشرفت اصلاحات و چالش‌ها و پاسخ‌های سیاستگذاری، برگزار کرد.

گوپینات در گفتگوهای سیاستگذاری حضور داشت و در پایان سفر خود بیانیه‌ای منتشر کرد.

وی در کنفرانس خبری که در پایان ماموریت این تیم سه شنبه در پکن برگزار شد گفت پیش‌بینی صندوق نشان دهنده یک بازبینی رو به رشد ۰٫۴ واحد درصدی در سال ۲۰۲۳ نسبت به گزارش «چشم انداز اقتصادی جهان» منتشره در ماه اکتبر است که به دلیل میزان بالاتر از حد انتظار سه ماهه سوم و ابلاغیه‌های اخیر سیاستی است.

در این بیانیه آمده است: رهبری فزاینده چین برای پرداختن به چالش‌های جهانی مانند بحران‌های اقلیمی و بدهی، برای چین و جهان حیاتی است. از نقش چین در حمایت از تجدید ساختار بدهی در کشورهای کم‌درآمد و آسیب‌پذیر استقبال می‌شود و پیشرفت مداوم برای تسهیل بدهی به موقع، ضروری است.

«توماس هلبلینگ» جانشین «دپارتمان آسیا و اقیانوسیه» صندوق بین‌المللی پول در نشست خبری مذکور گفت که فرصت‌های چین در آینده ناشی از زیربناهای خوب از جمله سرمایه انسانی و محیط تجاری مناسب آن است.

وی با بیان اینکه چین زنجیره ارزش را رشد داده و تحقیق و توسعه را تقویت کرده، گفت: ما انتظار داریم تحقیق و توسعه و نوآوری یک نقش بزرگ رو به جلو ایفا کنند.

به دنبال انتشار داده‌های اقتصادی چین درباره ۹ ماه نخست امسال، با فراتر رفتن عملکرد اقتصادی از انتظارات بازار، شماری از موسسات مالی بین‌المللی خوش‌بینی خود را درباره چشم انداز رشد چین برای سال ۲۰۲۳ ابراز داشته و اعلام کردند فاکتورهای مثبت انباشته شدن هستند.

موسسه مالی «یو بی اس» پیش‌بینی خود از رشد تولید ناخالص داخلی چین در سال جاری میلادی را از ۴٫۸ قبلی به ۵٫۲ افزایش داد و در عین حال «دویچه بانک»، «نومورا» و «جی پی مورگان» نیز همگی پیش‌بینی تولید ناخالص داخلی امسال چین را به دلیل داده‌های خوش‌بینانه روزافزون، افزایش دادند.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 9 =