تاریخ انتشار : یکشنبه 6 اسفند 1402 - 22:22
کد خبر : 158838

توسعه فردی؛ تغذیه سالم و رعایت قواعد خوردن

توسعه فردی؛ تغذیه سالم و رعایت قواعد خوردن

اقتصاددان :  هر گاه در بین شاخص‌های توسعه فردی به شاخص سلامتی می‌رسیدم و یا به درصد روزهایی که یک فرد در طول عمرش سالم زندگی می‌کند، بر میخوردم، به یاد مادربزرگ و پدر بزرگم می‌افتم که تمام عمر خود را سالم و سرحال زندگی کردند و همه بیماری‌ها به طور کاملا گذرا، تنها هفته‌ای

اقتصاددان :  هر گاه در بین شاخص‌های توسعه فردی به شاخص سلامتی می‌رسیدم و یا به درصد روزهایی که یک فرد در طول عمرش سالم زندگی می‌کند، بر میخوردم، به یاد مادربزرگ و پدر بزرگم می‌افتم که تمام عمر خود را سالم و سرحال زندگی کردند و همه بیماری‌ها به طور کاملا گذرا، تنها هفته‌ای از زیست سالانه آنها را تحت تاثیر قرار می‌داد و با کمی استراحت به زندگی عادیشان برمی‌گشتند.

پدر بزرگم که هیچگاه رنگ تخت بیمارستان را ندیده بود، با سلامتی کامل و با قامتی ایستاده و با عصایی که نزدیک خودش می‌گذاشت، نماز مغرب را خواند و در بین دو نماز کمی احساس خستگی کرد و برای استراحت سرش را بر دیوار کنارش نهاد و از دنیا رفت. به راستی آنها چگونه زندگی می‌کردند که بیمارستان را همچون غریبه‌ای ناشناخته تصور می‌کردند؟

اخیرا دوست پژوهشگرم (اصلان قودجانی) کتابی را ترجمه کرده و متن آن را جهت انتشار رایگان، برای من ارسال کرد. کتابی که سعی دارد به این سوال ساده پاسخ بدهد؛ چه بخورم؟

در ابتدای این کتاب نوشته بود، «هر آنچه را که مادربزرگتان غذا نمی‌دانست، نخورید!» و پس از آن ۶۴ قاعده ساده را به زبانی طنز و زیبا بیان کرده است تا بتواند به این سوال مهم پاسخ دهید که «چه بخوریم؟».

به نظرم مزیت این کتاب نسبت به کتاب‌های مشابه این است، که توسط یک روزنامه‌نگار کنجکاو نوشته شده که در دنیای سرگشتگی خود به دنبال پاسخ روشن و قابل اجرا برای زندگی روزمره خود و خانواده‌اش رفته است.

قلم زیبا و جذاب روزنامه نگاری‌اش هم کتابی روان ساخته که مرور آن خسته کننده نیست. برخی از قواعد پیشنهادی او را قبلا از زبان مادربزرگم شنیده بودم و همین انگیزه شد تا کتاب را به طور کامل مرور کنم.

در این روزها که متخصصان تغذیه مدرن هر روز نظریه جدیدی را برای خوردن‌ها و نخوردن‌ها پیشنهاد می‌دهند و از سوی دیگر متخصصان تغذیه و طب سنتی نیز نظریه‌های پیچیده‌‌ای را برای زیست و خوراک سالم پیشنهاد می‌کنند، مرور قواعد این کتاب خالی از لطف نیست.

کتاب «قواعد خوردن؛ راهنمای تغذیه سالم»، نوشته مایکل پولان اولین بار در سال ۲۰۰۹ به چاپ رسیده است. این کتاب با هدف دسترسی رایگان همه مخاطبان فارسی زبان و با حمایت دانشگاه جامع علمی-کاربردی عتیق، کانون انجمن کارفرمایی اصفهان، کانون کارآفرینان برتر اصفهان و شرکت توسعه سلامت بهارنیکان، و توسط اصلان قودجانی ترجمه شده است.

در ادامه فایل کامل این کتاب را در اختیار همه مخاطبان عزیز پویش فکری توسعه قرار می‌دهیم. به امید اینکه سهم سلامتی در زندگی همه شما عزیزان بیشتر شود و گامی کوچک در توسعه فردیتان باشد.

لطفاجهت مطالعه  مطلب روی لینک زیر ضربه بزنید :

قواعد-خوردن

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − 10 =