تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 - 20:32
کد خبر : 159635

تولید معدنی در صدر تورم نقطه‌ای

تورم تولیدکننده از ۴۳ درصد عبور کرد

تورم تولیدکننده از ۴۳ درصد عبور کرد

داده‌های جدید مرکز آمار از تورم تولیدکننده نشان می‌دهد در فصل پاییز شاخص قیمت تولیدکننده با افت سه درصدی به ۶٫۳ درصد رسیده است. تورم نقطه‌ای این بخش نیز پس از کاهش ۱٫۶ درصدی روی شاخص ۴۳٫۶ درصدی ایست. با این حال روند تورم سالانه افزایش بوده و عدد ۴۳٫۸ درصد را نشان می‌دهد. مرکز

داده‌های جدید مرکز آمار از تورم تولیدکننده نشان می‌دهد در فصل پاییز شاخص قیمت تولیدکننده با افت سه درصدی به ۶٫۳ درصد رسیده است. تورم نقطه‌ای این بخش نیز پس از کاهش ۱٫۶ درصدی روی شاخص ۴۳٫۶ درصدی ایست. با این حال روند تورم سالانه افزایش بوده و عدد ۴۳٫۸ درصد را نشان می‌دهد.

مرکز آمار ایران در جدیدترین تحلیل خود به بررسی شاخص قیمت تولیدکننده (تورم تولیدکننده) در فصل پاییز پرداخته که داده‌های جالب توجهی را به نمایش می‌گذارد.

سرعت رشد تورم تولید در شاخص‌های فصلی و نقطه‌ای در پاییز امسال کاهش یافته و به‌ترتیب روی اعداد ۶٫۳ درصد و ۴۳٫۶ درصد ایستاده است. اما در محاسبات تورم سالانه تولیدکننده شتاب رشد آن ۰٫۵ درصد افزایش یافت و به ۴۳٫۸ درصد رسید.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ، تورم فصلی تولیدکننده بخش کشاورزی در پاییز امسال از ۱۱ درصد عبور کرده تا بیش از هر فعالیت تولیدی دیگری تورم داشته باشد. این بخش در فصل تابستان کمتر هر چهار بخش اصلی دیگر تورم داشت. اما به نظر می‌رسد با سردشدن هوای کشور و عبور از فصل برداشت بیشتر محصولات کشاورزی، هزینه تولید آن‌ها افزایشی شده است.

تورم تولیدکننده بخش خدمات که در تابستان بیشتر از سایر گروه‌ها بود، در فصل پاییز آرام‌تر پیش رفت و در مرز ۹ درصد متوقف شد تا در رتبه دوم قرار بگیرد.

در سومین فصل سال تورم تولیدکننده سه بخش صنعت، معدن و تولید برق افت قابل توجهی داشته تا روی شاخص کل هم تأثیر بیشتری بگذارد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + 9 =