تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1402 - 19:32
کد خبر : 146156

توانستیم پهپاد‌ها را به هوش مصنوعی مجهز کنیم

توانستیم پهپاد‌ها را به هوش مصنوعی مجهز کنیم

اقتصاددان :   فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: توانستیم پهپاد‌ها را به هوش مصنوعی مجهز کنیم چرا که این فناوری روی بُرد و دقت هدف‌زنی آن‌ها مؤثر است.  دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری صبح امروز در همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدات نوپدید دریایی به‌همت نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در

اقتصاددان :   فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: توانستیم پهپاد‌ها را به هوش مصنوعی مجهز کنیم چرا که این فناوری روی بُرد و دقت هدف‌زنی آن‌ها مؤثر است.

 دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری صبح امروز در همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدات نوپدید دریایی به‌همت نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریا دارای منافع و امکانات زیادی است اظهار داشت: نیروی دریایی مظهر اقتدار کشور در عرصه دریاست.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه بهره‌برداری از منابع و فرصت‌های دریا در گرو اقتدار نیرو‌های مسلح است که باعث تحمیل اراده بر قدرت‌ها و عقب‌نشینی آن‌ها خواهد شد تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تاکیدات مستمری پیرامون حضور در دریا‌ها و اقیانوس‌ها داشته و هدف نیروی دریایی سپاه و ارتش در کنار حفاظت از مرز‌های آبی کشور، حضور در دریا‌های دوردست است.

سردار تنگسیری از ابلاغ سند مهم با موضوع توسعه سیاست‌های دریامحور خبر داد و بیان کرد: در همایش ملی فرصت‌های نوپدید، ۳ مولفه جغرافیا، تجهیزات، سلاح و تسلیحات مدنظر خواهد بود و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با واگذاری این مسئولیت به دانشگاه امام خامنه‌ای سپاه در بندرانزلی، همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدات نوپدید دریایی را با استفاده از ظر‌فیت دانشگاه‌های نیرو‌های مسلح و سایر مراکز پژوهشی و علمی کشور برگزار خواهد کرد.

وی درباره محور‌های این همایش گفت: محور‌های این همایش شامل فرصت‌ها و تهدید‌های نوپدید در حوزه ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیک دریایی، فرصت‌ها و تهدیدات نوپدید در حوزه اقتصادی و دریا پایه، فرصت‌ها و تهدیدات فناوری‌های نو پدید دریایی، فرصت‌ها و تهدیدات نوپدید در حوزه بهداشت، سلامت و زیست محیط دریایی، فرصت‌ها و تهدیدات نو پدید اطلاعات و امنیت دریایی و همچنین فرصت‌ها و تهدیدات نوپدید نظامی در دریا خواهد بود.

دریادار تنگسیری در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن اهمیت فناوری‌های نوظهور با بیان اینکه در چهار حوزه اصلی شناوری، پهپادی، موشکی و زیرسطحی از علوم و فناوری‌های نوپدید بهره برده‌ایم، خاطرنشان کرد: در بخش شناوری، شناور‌ها هوشمند شدند و بدون نیروی انسانی می‌توانند برد‌های بسیار بالایی را طی کنند، عملیات انجام دهند و برگردند، در بخش موشکی نیز برد موشک و دقت موشک را بالا بردیم و آن‌ها را به هوش مصنوعی مجهز کردیم چرا که موشک‌هایمان به هوش مصنوعی مجهز است، امکان شلیک از چند سامانه را دارند و می‌توانند به سمت یک هدف آرایش بگیرند و حتی این موشک‌ها هدایت شوند که مثلا این هدف را منهدم نکنند و هدف بعدی را بزنند.

وی با بیان اینکه موشک‌های سپاه تماماً ایرانی و از سر موشک تا انتهای موشک ساخت متخصصان ایرانی‌است، تأکید کرد: توانستیم پهپاد‌ها را هم به هوش مصنوعی مجهز کنیم چرا که این فناوری روی بُرد و دقت هدف‌زنی و رادارگریزی آن‌ها مؤثر است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 3 =