تاریخ انتشار : دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - 22:47
کد خبر : 166755

بازتاب عملکرد قدرتمند بازار چین در گزارش‌های مالی شرکت‌های خارجی

بازتاب عملکرد قدرتمند بازار چین در گزارش‌های مالی شرکت‌های خارجی

تازه‌ترین گزارش‌های مالی بسیاری از برندهای مشهور جهانی نشان می‌دهد علی‌رغم یک محیط خارجی چالش‌برانگیز و احیای اقتصادی بی فروغ در سراسر جهان، بازار چین کماکان یک مقصد جذاب برای شرکت‌های خارجی باقی مانده است. شرکت‌های تهیه غذا جهانی در مرکز توجه قرار گرفته‌اند چرا که در بازار پررونق خدمات چین درآمدهای زیادی به جیب

تازه‌ترین گزارش‌های مالی بسیاری از برندهای مشهور جهانی نشان می‌دهد علی‌رغم یک محیط خارجی چالش‌برانگیز و احیای اقتصادی بی فروغ در سراسر جهان، بازار چین کماکان یک مقصد جذاب برای شرکت‌های خارجی باقی مانده است.

شرکت‌های تهیه غذا جهانی در مرکز توجه قرار گرفته‌اند چرا که در بازار پررونق خدمات چین درآمدهای زیادی به جیب زده‌اند.

«یام چاینا» اپراتور رستوران‌های «کی اف سی» و «پیتزا هات» را در چین به عنوان مثال در نظر بگیرید. مجموع فروش آن طی سه ماه نخست سال مالی ۲۰۲۴ این اپراتور نسبت به سال گذشته بدون احتساب تبدیل ارز، ۶ درصد رشد داشت.

گزارش کسب سود آن نشان می‌دهد،‌ یام چاینا ۳۷۸ فروشگاه جدید را طی این سه ماه افتتاح کرده که برای این بازه یک رکورد محسوب می‌شود.

«جویی وات» مدیرعامل یام چاینا در این باره گفت که «ما طی سه ماهه اول به رشد فروش قابل توجهی رسیدیم و مجموع درآمدمان به بالاترین حد خود رسید و با نگاه به آینده، اطمینان کامل داریم که از فرصت‌های گسترده چین استفاده می‌کنیم.»

غول‌های خرده فروشی هم در بازار چین درخشیده‌اند. شرکت «سامز کلاب» تا پایان سال گذشته ۴۷ فروشگاه در شهرهای چین داشت و وعده افتتاح سالانه ۶ تا ۷ فروشگاه را در این کشور داده است.

ابتدای سال جاری میلادی، «عمده فروشی کاستکو» غول خرده فروشی آمریکا یک فروشگاه جدید در «شن‌جن» افتتاح و اعلام کرد امسال یک فروشگاه در «نانجینگ» باز خواهد کرد و در کسب و کار پمپ بنزین آنجا سرمایه گذاری می‌کند.

بسیاری از شرکت‌های چندملیتی به سمت بازار بزرگ چین جذب شده‌اند چرا که مصرف‌ کنندگان محلی تقاضای متنوع‌تری را نشان داده‌اند و به همین دلیل محرک‌های رشد جدید مداما به وجود می‌آید.

«بروکس رانینگ» یک برند مشهور کفش‌های دو برای مثال چین را به عنوان حوزه رشد جدید خود تعیین کرده چرا که علاقه مشتریان چینی آن برای انجام فعالیت‌های ورزشی رو به افزایش است.

با توجه به اینکه اکثر درآمد این برند در حال حاضر از آمریکاست، بروکس در تدارک افتتاح نخستین فروشگاه خود در شانگهای طی پاییز امسال است که نشان دهنده شروع تعهد درازمدت آن به بازار چین است.

با اینکه چین در حال حاضر بزرگترین صادرکننده خودرو جهان است اما همچنان یک منبع قابل توجه از تقاضا برای خودروسازان شاخص جهان به حساب می‌آید.

بر اساس گزارش مالی سه ماه نخست «فولکس‌واگن»، این خودروساز آلمانی ۷٫۷ درصد بیشتر خودرو به مشتریانش در چین نسبت به سال قبل تحویل داده است.

«گروه بی ام دابلیو» اواخر ماه آوریل از سرمایه گذاری جدید ۲۰ میلیارد یوانی (۲٫۸۲ میلیارد دلار) در پایگاه تولیدش در «شن‌یانگ» مرکز استان «لیائونینگ» (شمال شرقی چین) خبر داد.

«الیور زیپس» رئیس هیات مدیره بی ام دابلو در این باره گفت: این سرمایه گذاری نه تنها نشان دهنده اعتماد ما به چشم اندازهای اقتصادی بلند مدت چین است بلکه اعتمادمان به توانمندی‌های نوآوری شرکای چینی را نشان می‌دهد.

«صنایع پی پی جی» غول صنعت پوشش‌های جهانی طی گزارش درآمد سه ماه اول خود اعلام کرد با وجود ادامه چالش‌ها در محیط کلان در سراسر جهان، برای پنجمین سه ماهه متوالی به رشد تعدیل شده سال به سال دست یافته است.

این شرکت از شرکت‌های تثبیت‌شده در مکزیک و چین سود می‌برد و با نگاهی به آینده، در حالی که تولید صنعتی جهانی در سطح مطلق پایین باقی مانده، به تقاضا در این بازار باور دارد.

چین در گزارش کار امسال دولت وعده تشدید تلاش‌ها برای جذب سرمایه گذاری خارجی را مطرح کرده که شامل کاهش هر چه بیشتر فهرست منفی برای سرمایه گذاری خارجی، حذف تمام موانع دسترسی بازار در حوزه سرمایه گذاری خارجی در تولید و کاهش موانع دسترسی بازار در بخش‌های خدماتی مثل مخابرات و سلامت است.

بر اساس بررسی که «شورای ترویج تجارت بین‌الملل چین» از بیش از ۶۰۰ شرکت با سرمایه خارجی انجام داده، بیش از ۷۰ درصد از شرکت‌های مذکور درباره چشم اندازهای توسعه بازار چین طی پنج سال آتی خوش بین بودند که در مقایسه با سه ماهه قبلی یک رشد ۳٫۸ واحد درصدی را نشان می‌دهد.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + 16 =