تاریخ انتشار : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 12:20
کد خبر : 167106

ایده‌آل‌گرایی در زندگی درست نیست

ایده‌آل‌گرایی در زندگی درست نیست

دکتر خدیجه گلین مقدم با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : فرزندآوری یک ضرورت در زندگی مشترک است، نترسید امروز یک تحلیلی راجع فرزند‌آوری در شبکه‌… گوش می‌کردم که واقعا خشمگین شدم. من مطمئنم که آن تحلیل از روی دلسوزی نبود. بیشتر شانتاژ بود تا تحلیل. جوانان به این تحلیل‌هایی که از روی دوستی نیست توجه

دکتر خدیجه گلین مقدم با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : فرزندآوری یک ضرورت در زندگی مشترک است، نترسید

امروز یک تحلیلی راجع فرزند‌آوری در شبکه‌… گوش می‌کردم که واقعا خشمگین شدم. من مطمئنم که آن تحلیل از روی دلسوزی نبود. بیشتر شانتاژ بود تا تحلیل. جوانان به این تحلیل‌هایی که از روی دوستی نیست توجه نکنند.
می‌دانید که من بیشتر وقتها به زبان ساده می‌نویسم.
اینجا نیز ساده می‌نویسم برای جوانانی که از بچه‌آوری طفره می‌روند. من به عنوان یک مادر به شما می‌گویم که  فرزند‌آوری یک اصل در زندگی زناشویی‌ست و زندگی را هدفمند می‌کند. هیچوقت نترسید که اگر فرزند بیاورید بعدش چه خواهد شد. منتها حواستان باشد که در آوردن فرزند دقت کنید. مثلا حتما غربالگری کنید، نزد پزشک بروید و خودتان را چک کنید و … به خداوند بزرگ تکیه کنید و نترسید. چون بعدش همش اتفاقات خوب خواهد افتاد و همش زیبایی‌ست که در زندگی‌تان رخ می‌دهد. ان‌شالله من به عنوان یک مادر به شما می‌گویم در خصوص فرزندآوری #کمالگرایی را کنار بگذارید. حتما می‌دانید که #آرمانگرایی یکی از آفات زندگی‌‌ست.
تجربیاتم در اجتماعی که در آن زیسته‌ام و در آن کار کرده‌ام و با جوانان و نوجوانان زیادی سر و کله زده‌ام، به من می‌گوید که کمالگراها بیشتر از غیر کمالگراها از زندگی عقب می‌افتند. چرا؟ چون غیرکمالگراها وسواس ندارند و اینطوری فکر می‌کنند که مهم نیست اگر دو کفه ترازو میزان در نیاید. به نظر من کسانی در زندگی موفق‌تر عمل می‌کنند که نسبی‌تر فکر می‌کنند. نسبی‌تر فکر‌کردن سبب آرامش می‌شود و موجب می‌شود که انسان با ترس کمتری گام‌های بلندتری بردارد. به نظرم اگر ۶۰ درصد چیزی خوب باشد، پس می‌توان با آن کنار آمد و بقیه را می‌شود با مدیریت جبران کرد.
آقای #رییسی امروز در یک سخنرانی گفتند که با امکانات کم هم می‌شود فرزند آورد. شما می‌دانید که من از اولین منتقدان تند و از مخالفان جدی ایشان بودم و هستم غرض شخصی ندارم، اما ایشان را در حد ریاست جمهوری نمی‌دانستم و نمی‌دانم و مخالفتم از این جهت بود و هست. اما حرف درست از هر کسی که باشد باید شنید و گوش کرد. این حرف ایشان درست بوده و برداشتم این است که از روی #خیرخواهی بوده که چنین حرفی را زدند.
البته من حرف آقای رییسی را در این خصوص قدری تصحیح می‌کنم‌. ایشان گفتند با امکانات کم. به جای کلمه کم باید گفته شود، کمتر، تا کار خیلی سخت نشود.
اگر امکانات در حد متعارف باشد کافیست. چون قرار نیست که به تن فرزند جامه زربفت کنید. فرزند هر چه عادی‌تر بزرگ شود، بهتر است. فرزندانی که عادی رشد می‌کنند، خیلی بهتر از فرزندانی هستند که پدر و مادرها همه چیز را برایشان مهیا می‌کنند. آنهایی که همه چیز برایشان مهیا می‌شود، قادر نیستند در تلاطمات زندگی که اجتناب‌ناپذیر است، خود را نجات دهند.
دیروز یکی از جوانان زیر پستی در اینستاگرام نوشته بود که باید ۵ میلیارد تومان داشته باشیم تا فرزند بیاوریم. به ایشان در آنجا پاسخی ندادم. اما توی دلم گفتم، مگر چه خبر است؟
یکی از ضعفهای جوانان ما همین ایده‌آل‌گرایی‌ست که درست نیست. چون مانع زندگی عادی آنها می‌شود.
امیدوارم که به حرفم گوش کنید و اگر زوج (جوان) هستید، با یک برنامه‌ریزی خوب و بدون ترس هر چه زودتر اقدام و خانه خود را روشن کنید با دو فرزند. نه بیشتر، نه کمتر. فعلا دوتا کافیست  فقط دیر نکنید تا وقت نگذرد و کارتان سخت نشود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × یک =