تاریخ انتشار : جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 21:35
کد خبر : 165757

احسان اله باقری:

انتخابات پیش رو، مقدمه تحقق مجلس آرمان گرای اسلامی

انتخابات پیش رو، مقدمه تحقق مجلس آرمان گرای اسلامی

دکتر احسان اله باقری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : حضور و پذیرش رقابت جوانان پرشور و انگیزه و با اراده حل مشکلات و تحقق خواسته های مردمی و شعارها و اهداف غیرانتفاعی، برای جلوس بر کرسی ها و مناصب حاکمیتی، شروع فرصت سازی برای تحول بنیادین در بازگشت به آرمان های اصلی انقلاب

دکتر احسان اله باقری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : حضور و پذیرش رقابت جوانان پرشور و انگیزه و با اراده حل مشکلات و تحقق خواسته های مردمی و شعارها و اهداف غیرانتفاعی، برای جلوس بر کرسی ها و مناصب حاکمیتی، شروع فرصت سازی برای تحول بنیادین در بازگشت به آرمان های اصلی انقلاب است که در نهایت، ریشه دار شده و به بار می نشیند و الگوهای ارزشمندی را تقدیم جامعه فقیر مدیریتی کشور می کند که فرمان خاندانسالاری و تبعیض طبقاتی را به سمت ارزش های واقعی اسلامی بچرخانند.
خدمت واقعی بعد از تلاش جهادی در میدان های مردمی سازی تولید و اقتصاد کشور، اینجاست نه پشت درهای بسته و صندلی های بدون ادراک و احساس مدیریت های ناکارآمدو متمول که با ریخت وپاش های ناروا و تاراج منابع مردم مظلوم و اختلاس زده، رقم بخورد.
از اختلاس بدتر را، امروز می توان در هزینه تراشی های سنگین تهیه هتل و بلیط هواپیما، توسط افراد دائم الجلوس از بودجه (که فسادی غیرلازم و بی نتیجه برای ریاست اربابی رعیتی غیرموجه بر امور است)؛ می توان نظاره کرد که هدفش تحمیل هیئت رییسه(بجای هیئت کارگزاران) و یارگیری برای تعیین و تحمیل خواص برای این خانه آمال متمول ملت است.
با تاسف بسیار، مجلس ما طی چندین دوره گذشته، با تقویت واژه نامفهوم رئیس و هیئت رئیسه، افزایش هزینه هایی جهشی(فقط در یک دوره ۱۵ برابر سال های قبل) برای تحمیل بار بیشتر به بودجه شبه آنارشیستی خود، برای تبدیل شدن به یک نهاد غیرمردمی برای خلق انسان هائی منتفع و متمرد در مسیر قانون گریزی با تقویت دیوانسالاری و خاندانسالاری تشریفاتی داشته است که مضموم و مشارکت زداست و نتیجه اش نمایان تر از گذشته است.
واقعا بر اساس تفکر مبتنی بر اسلام علوی، ما به مجلسی محقر و کم هزینه ولی کارآمد و ساده، با اعمال سیاست های ریاضتی ویژه دولتمردان مسرف خود نیاز داریم نه این تفکرات غیر سازنده و تحمیلی پر زرق و برق ناشیانه و بدون محتوا با ارزش گذاری های فعلی.
متاسفانه هیچ واقعیت افزوده ای پشت خرج و برج های پرحاشیه کاذب با حضور عوامل ناکارآمد در حاکمیت خصوصا در پارلمان نیست.
مجلسی که با اشاره هیئت عالی نظارت که نماینده جنبی یک تشکیلات مشورتی است طرح و لایحه اش حذف و اضافه و فنا شود، همان بهتر و کم خرج تر، که نباشد. مجلس باید با ساده زیستی و وام ندادن و وام نگرفتن، قوی و کارآمد و نماینده واقعی مردم و منافع ملی کشور باشد.
مجلس واقعی باید کارگاه تنظیم، اصلاح و به روز رسانی قوانین ساده و شفاف توسط نخبگان تخصصی مجرب بین رشته ای و کارکشته میادین کارآفرینی و تولید برای هدفمند سازی و ساده کردن امور زندگی مردم باشد و نتیجه اش هم باید تامین آرامش روانی و امنیت اقتصادی مردم برای گشایش تمام مسیرهای تولید و اقتصاد و مولدسالاری باشد که فعلا با این اعمال انحرافی، فاصله زیادی با رقابت های انتخاباتی و مافیائی موجود داریم.
مجلسی که افتخارش حذف ناعادلانه سایرین خصوصا جوانان پر انرژی و امیدوار با هزینه کرد از جیب ملت باشد و سایرین و خصوصا جوانان و سرمایه های فکری کشور را برای نشستن دائمی بر کرسی های رانتی محصور و تفاوت و تبعیض کنار بزند و صرفا با ایجاد فضائی بسته، غیرمشارکتی و غیررقابتی طیفی خاص را با اهرم های مالی، طی ۴۰سال گذشته سوار بر گرده نهیف مردم کرده است؛ خیری برای مردم نخواهد داشت. انشااله که با تغییرات تدریجی، املاهای نانوشته را به اندیشه ها و نسل های نو با کمی هم غلط و تجربه اندوزی تحویل دهید و تفاوت ها را با کمی ریسک، تجربه کنید. نسل های حاکمیتی با ثبات بیش از ۱۰ ساله فقط فساد و زیان و خسارت و درجا زدن را به دنبال خواهد داشت.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =