تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 دی 1402 - 16:07
کد خبر : 153436

چرایی توجه رسانه‌های خارجی به شهر یخی هاربین؛

اقتصاد یخ و برف چگونه موتور توسعه را گرم می‌کند؟

اقتصاد یخ و برف چگونه موتور توسعه را گرم می‌کند؟

شهر یخی «هاربین» در شمال شرقی چین زمستان امسال به محبوبیت فراوانی دست یافته است. هاربین نه فقط مورد توجه فراوانی در چین واقع شده بلکه توجه شدید رسانه‌های خارجی را نیز به خود جلب کرده است. روزنامه انگلیسی «دیلی میل» نوشت هاربین «آستانه خدمات صنعت گردشگری» را بالا برده است. بسیاری از کاربران خارجی

شهر یخی «هاربین» در شمال شرقی چین زمستان امسال به محبوبیت فراوانی دست یافته است. هاربین نه فقط مورد توجه فراوانی در چین واقع شده بلکه توجه شدید رسانه‌های خارجی را نیز به خود جلب کرده است. روزنامه انگلیسی «دیلی میل» نوشت هاربین «آستانه خدمات صنعت گردشگری» را بالا برده است. بسیاری از کاربران خارجی فضای مجازی نیز تاکید کردند که خواستار سفر به این مکان «جادویی و زیبا» هستند!

«اقتصاد یخ و برف» هاربین در حال شکوفایی است و از احیای سریع مصرف گردشگری فرهنگی چین خبر می‌دهد. اما انفجار «اقتصاد یخ و برف» هاربین امری تصادفی نیست. نیرومحرکه پشت آن از پتانسیل جدید ناشی از ارتقاء مصرف چین می‌آید. اقتصاد چین در حال حاضر در حال حرکتی پیوسته در مسیر توسعه باکیفیت بالا است و بازار مصرف کننده وارد مسیر سریع ارتقاء مصرف و نوآوری مدل شده است.

دولت چین به صورت پی در پی سیاست‌هایی را برای ارتقاء ظرفیت مصرف، بهبود شرایط مصرف و سناریوهای مصرف نوآورانه به اجرا درآورده تا پتانسیل مصرف به طور کامل آزاد شود.

انواع جدید مصرف مانند مصرف سبز، سالم و هوشمند به شکلی فزاینده مورد علاقه مردم چین واقع شده و ورزش‌های یخی و برفی از نمونه‌های بارز آن هستند.

هاربین محبوب شده که تجلی روشن جنب و جوش اقتصاد چین محسوب می‌شود و نشان دهنده قدرت اساسی و گسترده بازار فوق بزرگ چین با جمعیت بیش از ۱٫۴ میلیارد نفر است.

2024011015174123181 اقتصاددان نوشته

محبوبیت هاربین نشان دهنده یک فضای جدید برای مانور عمیق در توسعه اقتصادی کشورهای بزرگ است. عظمت یک اقتصاد کشور بزرگ در فضای بزرگ آن برای مانور و انعطاف پذیری توسعه قدرتمندش نهفته است. عظمت آن در برخورد مستمر تفاوت‌های منطقه‌ای و تنوع اقتصادی نهفته که جرقه‌های جدیدی را ایجاد می‌کند و محرک‌های رشد جدید را فعال می‌سازد.

محبوبیت «شهر یخی» رابطه تناتنگی با رفاه و شکوفایی اقتصاد دارد. تمرکز رسانه‌های خارجی بر هاربین نهایتا تمرکز بر دمای اقتصادی چین است. قدرت مصرف رقابت پذیری است. اقتصاد تعطیلات داغ است و اقتصاد یخ و برف هم داغ و اقتصاد چین مملو از شور و نشاط سال جدید است.

با اقدام مشترک یک دولت شایسته، یک بازار موثر و یک جامعه پویا، اعتماد مصرف کننده ساکنان قطعا بیشتر خواهد شد، تقاضای مصرف کننده به رشد خود ادامه خواهد داد و آزادسازی پتانسیل بازار مصرف کننده پشتیبانی قدرتمندی از اقتصاد چین به عمل می‌آورد و امید تازه‌ای برای اقتصاد جهانی به ارمغان خواهد آورد.

 

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....