تاریخ انتشار : دوشنبه 14 مهر 1399 - 10:51
کد خبر : 20866

۶۰میلیون ایرانی کارت اعتباری دریافت می‌کنند

۶۰میلیون ایرانی کارت اعتباری دریافت می‌کنند

اصلاح روش توزیع یارانه بنزین دامغان- نماینده مردم دامغان در مجلس ضمن بیان اینکه ۶۰ میلیون ایرانی در کشور کارت اعتباری دریافت می‌کنند، گفت: این کارت‌های اعتباری باهدف توزیع کالاهای اساسی بین مردم توزیع می‌شود. به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ، علی اکبر علیزاده برمی، بابیان اینکه طرح توزیع کارت اعتباری بین اقشار

اصلاح روش توزیع یارانه بنزین

دامغان- نماینده مردم دامغان در مجلس ضمن بیان اینکه ۶۰ میلیون ایرانی در کشور کارت اعتباری دریافت می‌کنند، گفت: این کارت‌های اعتباری باهدف توزیع کالاهای اساسی بین مردم توزیع می‌شود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ، علی اکبر علیزاده برمی، بابیان اینکه طرح توزیع کارت اعتباری بین اقشار ضعیف جامعه با تأیید مجلس و شورای نگهبان در جامعه تصویب‌شده است، ابراز داشت: این کارت‌های اعتباری باهدف توزیع کالاهای اساسی بین ۶۰ میلیون نفر ایرانی توزیع خواهد شد.

وی افزود: متأسفانه در گذشته دولت رقمی معادل ۱۴ تا ۱۷ میلیارد ریال را صرف واردات کالاهای اساسی به کشور کرد که باید گفت این واردات به دلیل عدم نظارت و کنترل باعث شد تا اقشار آسیب‌پذیر جامعه از این اقلام بی‌بهره باشند و هیچ اقلامی را دریافت نکنند و صرفاً گرانی کالاهای اساسی سهم آن‌ها بوده است.

پرداخت یارانه بنزین به همه آحاد جامعه
عضو خانه ملت با بیان اینکه مجلس یازدهم با تقویت نگاه به اقشار محروم جامعه در یک حرکت جهادی طرح توزیع کارت اعتباری را به تصویب رساند، ابراز داشت: با انجام این مهم کالاهای اساسی شامل لبنیات و تخم‌مرغ به دست این قشر از جامعه خواهد رسید و باری از مشکلات و گرانی حاکم بر جامعه که توان خرید را ندارند برداشته می‌شود.

علیزاده برمی به دیگر طرح مجلس در باب پرداخت یارانه بنزین به همه آحاد جامعه اشاره داشت و تصریح کرد: این طرح در قالب همگانی شدن پرداخت یارانه بنزین به تمامی خانواده‌ها چه افرادی خودرو دارند و چه افرادی فاقد خودرو هستند تعلق می‌گیرد و از این طرح ملی برخوردار می‌شوند.

وی افزود: بر اساس آمارهای ارائه‌شده در حال حاضر تنها ۵۰ درصد از جمعیت ایران صاحب خودرو هستند و یارانه بنزین فقط به دارندگان خودرو تعلق می‌گیرد ولی با اجرای این طرح همه افراد و صاحب هویت در ایران یارانه بنزین دریافت خواهند کرد.

ضرورت احداث سالانه یک‌میلیون مسکن در کشور
نماینده دامغان در مجلس بابیان اینکه یارانه بنزین به صورت عادلانه و حقیقی و باهدف اجرای عدالت پرداخت خواهد شد، ابراز داشت: با تصویب این طرح ملی همه افراد حتی افرادی که در دورترین نقاط محروم کشور سکونت دارند یارانه بنزین دریافت می‌کنند.

علیزاده برمی با اشاره به تصویب طرح دریافت مالیات از خانه‌های خالی در کشور، تصریح کرد: با تصویب این طرح که از جمله طرح‌های جهادی و انقلابی مجلس یازدهم است، باهدف ساماندهی وضعیت مسکن در کشور از خانه‌های خالی مالیات دریافت می‌شود.

وی بابیان اینکه دولت با تصویب طرح موظف شد سالانه حدود یک‌میلیون واحد مسکن در کشور احداث و به خانواده‌های فاقد مسکن به ویژه مستأجران واگذار کند، افزود: بر اساس آمار ارائه‌شده در حال حاضر دو تا دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکن خالی در کشور وجود دارد که با اجرای این طرح یک و نیم میلیون خانه خالی اجاره داده خواهد شد و کمکی بزرگ به وضعیت مسکن در کشور می‌شود.

اصلاح طرح خرید تضمینی محصولات کشاورزی
عضو کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی، آب و محیط‌زیست مجلس به دیگر طرح خانه ملت یعنی اصلاح طرح خرید تضمینی محصولات کشاورزی اشاره کرد و ابراز داشت: با اصلاح این طرح دست دلالان و سودجویان قطع و نقش کشاورزان پررنگ دیده شده است.

علیزاده برمی در ادامه تصریح کرد: یکی از امتیازات طرح اصلاح خرید تضمینی محصولات کشاورزی این است که سه نفر از کشاورزان و تشکل‌های صنفی کشاورزی عضویت دارند و قدرت بیشتری به وزیر جهاد کشاورزی به عنوان رئیس ستاد داده‌شده است.

وی افزود: همدلی و همراهی مجلس یازدهم و توجه به نگاه زیر بنایی و کمک به اقتصاد کشور به عنوان مهم‌ترین اقدامات این مجلس طی ۱۰۰ روز فعالیت اخیر بوده است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....