تاریخ انتشار : شنبه 18 اردیبهشت 1400 - 15:17
کد خبر : 46008

یارانه بهداشتی به پنج دهک پایین، مشوقی برای رعایت پروتکل ها

یارانه بهداشتی به پنج دهک پایین، مشوقی برای رعایت پروتکل ها

فشار ویروس کرونا نه تنها اقتصاد دنیا بلکه اقتصاد ایران را به شدت تحت تاثیر قرارداده است.تحقیقات صورت گرفته بیانگر افت قابل توجه وضع مالی مردم بر اثر همه‌گیری کرونا در آستانه پیک چهارم است. اقتصاددان: بسیاری از اصناف به‌سختی از عهده بازپرداخت‌شان بر می‌آیند، پس‌اندازشان از بین رفته و شوک مالی به شدت محاسباتشان

فشار ویروس کرونا نه تنها اقتصاد دنیا بلکه اقتصاد ایران را به شدت تحت تاثیر قرارداده است.تحقیقات صورت گرفته بیانگر افت قابل توجه وضع مالی مردم بر اثر همه‌گیری کرونا در آستانه پیک چهارم است.

اقتصاددان: بسیاری از اصناف به‌سختی از عهده بازپرداخت‌شان بر می‌آیند، پس‌اندازشان از بین رفته و شوک مالی به شدت محاسباتشان را در هم ریخته است. این وضعیت برای کسانی که درآمد روزانه دارند نظیر دست فروشان ، کسب جزء ، رانندگان تاکسی و …. غیر قابل تحمل تر شده است.

هر چند که امروز برخلاف گذشته امکان نظر سنجی چهره به چهره دیگر وجود ندارد! (روش ابداعی رییس جمهور محترم) زیرا تشخیص چهره‌ها از پشت ماسک ها هم دیگر کار ساده‌ای نیست، بیشتر آدم‌هایی که در خیابان دیده می شوند، فقط از چشمان‌شان معلوم است که مغموم و گرفته‌اند. این بیماری منحوس همراه با تورم و فشارهای اقتصادی، زندگی را برای آنها دشوار و سفره های آنها هر روز کوچکتر کرده است.

از آنجا که حفاظت و صیانت از سفره مردم در کنار حفاظت از سلامتی آنها در صدر اولویت های ستاد مقابله با کرونا قرار دارد و یکی از تصمیمات مهم آن ستاد برای پیشگیری از شیوع این ویروس رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی توسط مردم و خانواده هاست. ولی به نظر می رسد اجرای کامل این پروتکل ها بخصوص برای خانوارهای که درآمدهای آنها به شدت آسیب دیده است، بدون فراهم کردن ملزومات آن امکان پذیر نباشد. لذا پیشنهاد می گردد که :

به قید فوریت بسته ای از اقلام بهداشتی تهیه و از طریق شبکه مویرگی بسیج در اختیار خانواده های محروم قرار داده شود و تا ریشه کن کردن کامل این بیماری هم، یارانه ای تحت عنوان یارانه بهداشتی برای تهیه این سبد به دهک های اول تا پنجم جامعه اختصاص یابد.

در غیر این صورت اعمال این تکالیف ما لایطاق بر خانوارها، صرفا پرتاب کردن توپ مسولیت به زمین این بی پناهان است و بهانه ای برای مقصر جلوه دادن انها در این وانفسای اقتصادی ، بی تدبیری ها و نامیدی هاست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....