تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 دی 1398 - 16:54
کد خبر : 4195

رکورد شکنی‌های بی‌وقفه بورس با ۳۸۴ هزار واحد

رکورد شکنی‌های بی‌وقفه بورس با ۳۸۴ هزار واحد

رکوردشکنی‌های بی‌وقفه برای سهامداران/ شاخص بورس با ۳۸۴ هزار واحد به تعطیلات رفت شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه یازدهم دی ماه ۹۸)، با افزایش ۷۰۸۷ واحدی معادل ۱.۸۸ درصد به رقم ۳۸۴ هزار و ۹۹ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه یازدهم دی ماه ۹۸)، با افزایش ۷۰۸۷ واحدی معادل ۱.۸۸ درصد به رقم ۳۸۴ هزار و ۹۹ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۸۳ واحدی به رقم ۵ هزار و ۳۰ واحد رسید.

رکوردشکنی‌های بی‌وقفه برای سهامداران/ شاخص بورس با 384 هزار واحد به تعطیلات رفتشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه یازدهم دی ماه ۹۸)، با افزایش ۷۰۸۷ واحدی معادل ۱.۸۸ درصد به رقم ۳۸۴ هزار و ۹۹ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۸۳ واحدی به رقم ۵ هزار و ۳۰ واحد رسید.

به گزارش بورس تابناک، امروز تالار شیشه‌ای سعادت آباد در پنجمین و آخرین روز هفته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۸۹۶ واحدی معادل ۱.۸۸ درصد به رقم ۱۰۲ هزار و ۷۷۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۵۱۸ واحدی معادل ۱.۲۷ درصد، عدد ۱۲۱ هزار و ۴۸۸ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۰۱۳ واحدی معادل ۱.۲۷ درصد به رقم ۸۱ هزار و ۱۳۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۷۹۷۶ واحد افزایش معادل ۱.۷۹ درصد را رقم زد و به سطح ۴۵۳ هزار و ۷۱۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۱۷۶ واحد افزایش معادل ۲.۳۰ درصد به رقم ۲۷۵ هزار و ۱۸۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۹۸۰۵ واحد افزایش معادل ۱.۲۴ درصد همراه بود و عدد ۷۹۹ هزار و ۱۳ واحد را به نمایش گذاشت.

رکوردشکنی‌های بی‌وقفه برای سهامداران/ شاخص بورس با 384 هزار واحد به تعطیلات رفت

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۸۴۵ واحد، نماد فملی متعلق به ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ با ۷۰۱ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۴۱۵ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳۸۹ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۳۵۴ واحد و نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۳۱۴ واحد افزایش، بیشترین نقش را در سبزپوشی نماگر کل بورس داشتند.

در مقابل نیز، نماد معاملاتی خودرو متعلق به ایران‌ خودرو با ۲۳ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۲۰ واحد، نماد غپینو متعلق به پارس‌ مینو و نماد شنفت متعلق به نفت‌ پارس‌ با ۱۹ واحد و نماد زپارس متعلق به ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس با ۱۷ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد شاخص کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۵ میلیارد و ۱۰۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۵۱ هزار و ۱۱ نوبت معامله و به ارزش ۳ هزار و ۲۱۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند. فلزات اساسی با ۳۷۷.۷ میلیارد تومان و حجم ۴۰۶ میلیون و ۳۹۶ هزار  در راس گروه های صنعت قرار داشتند و پس از آن نمادهای خودرویی با ۲۱۹.۶ میلیارد تومان و حجم معاملاتی ۵۴۱ میلیون و ۷۸۵ واحدی دیگر گروه بودند که بیشترین جریان نقدینگی در آنها گردش داشت.

۷ نماد با بیشترین صف تقاضا

به نقل از گزارش نبض بورس؛ فروسیلیس‌ ایران‌ (فروس)، صندوق سرمایه گذاری پارند پایدار سپهر (پارند)، تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر)، پتروشیمی خراسان (خراسان)، مهرکام‌پارس‌ (خمهر)، سرمایه‌ گذاری شاهد (ثشاهد)، بیمه البرز (البرز)

۷ نماد با بیشترین صف فروش

حق تقدم ‌توسعه‌آذربایجان‌ (وآذرح)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت تصمیم (تصمیم)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند (کمند)، سیمان‌فارس‌ (سفار)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان (کیان)، صکوک اجاره خلیج فارس (صفارس۴۱۲)،حق تقدم ‌داروسازی‌ فارابی‌ (دفاراح)

رفت و آمد

در پایان معاملات امروز شرکت پارس سویچ(بسویچ)جهت برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیأت مدیره متوقف شد.

در مقابل ، نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری بوعلی(وبوعلی)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیئت مدیره، شرکت معادن بافق(کبافق) با توجه به رفع تعلیق نماد معاملاتی ؛هلدینگ داروپخش(وپخش)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف سرمایه گذاری توسعه آذربایجان(وآذر)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب بازگشایی شدند.

نماد معاملاتی شرکت سیمان‌ بهبهان‌ (سبهان۱) سیمان‌ شرق‌ (سشرق۱) پالایش نفت بندرعباس (شبندر۱)توریستی ورفاهی آبادگران ایران (ثاباد۱) صنایع‌کاغذسازی‌کاوه‌ (چکاوه۱) سیمان‌ تهران‌ (ستران۱)  سیمان‌فارس‌ (سفار۱) سیمان‌مازندران‌ (سمازن۱) شرکت صنعتی‌ بهشهر (غبشهر۱) صنایع‌جوشکاب‌یزد (بکاب۱)  تامین سرمایه امید (امید۱)  سیمان‌ خزر (سخزر۱) سیمان‌فارس‌وخوزستان (سفارس۱) سیمان‌ داراب‌ (ساراب۱)سیمان‌ قائن‌ (سقاین۱) سپنتا (فپنتا۱) سرمایه گذاری پارس‌ توشه‌ (وتوشه۱) با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام، با وقفه همراه شدند و حق تقدم استفاده نشده شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان(وآذرح) و سیمان هرمزگان(سهرمزح)، صنایع خاک چینی ایران(کخاکح)با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شد.

جذب نقدینگی در بورس

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: به دلیل رکود حاکم بر سایر بازارها، بازار سرمایه مورد توجه قرار گرفته و رشد خوبی را تجربه می‌کند.

رضا کریمی گفت: بازار سرمایه روزهای خوب همراه با رشد شاخص بورس و افزایش حجم و ارزش معاملات را به کمک نقدینگی وارد شده به این بازار و همچنین به لطف رکود حاکم بر سایر بازارها سپری می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: جریان نقدینگی این روزها به مولفه اصلی تعیین شرایط کلی بازار سهام و حرکت شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌های مختلف تبدیل شده است. وی ادامه داد: در شرایط کنونی می‌توان با دو نگاه اقدام به دادوستد سهام در بازار سرمایه کرد. نخست کسب سود در کوتاه‌مدت با هدف سفته‌بازی است که به مهارت و توانایی زیادی نیاز دارد. ضمن اینکه وجود این دسته از معامله‌گران در بازار سهام به نقدشوندگی بازار کمک می‌کمد.

کریمی افزود: از سوی دیگر می‌توان با نگاه بلندمدت در بازار سهام حضور داشت که این دسته از سرمایه‌گذاران در میان و بلندمدت به مراتب سود بهتر و بیشتری را نسبت به سفته‌بازان از محل سرمایه‌گذاری در بازار سهام کسب می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه نقدینگی هوشمند است و به سمت و سوی بازاری می‌رود که بیشترین سود را نصیب خود کند، اظهار داشت: در شرایط کنونی اقتصاد کشور تنها بازاری که می‌تواند سود مناسبی را نصیب سرمایه‌گذاران کند بازار سرمایه و بورس است. به همین جهت با توجه به موارد اشاره شد و از همه مهم تر رکود حاکم بر سایر بازارها، بازار سرمایه مورد توجه قرار گرفته و رشد خوبی را تجربه می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایبِنا افزود: با توجه به رشدهای خوبی که بازار سهام در چند هفته گذشته تجربه کرده، انتظار اینکه بازار سهام چند روزی را به استراحت بپردازد دور از ذهن نیست. هر چند نقدینگی وارد شده به بازار سهام ممکن است این اصلاح را کوتاه‌مدت و اندک کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....