تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اسفند 1399 - 19:01
کد خبر : 38277

کنعانی مقدم: کار کردن در ایران سخت است

کنعانی مقدم: کار کردن در ایران سخت است

حسین کنعانی مقدم با اذعان به این مسئله که «کار کردن در ایران سخت است چه قوه مقننه چه قوه مجریه و چه قوه قضائیه چون احزاب قوی در کشور نداریم به همین دلیل هر کس رئیس هر قوه‌ای می‌شود متکی به خود و اعوان و انصارش است و این هم افزایی و بهره‌گیری از

حسین کنعانی مقدم با اذعان به این مسئله که «کار کردن در ایران سخت است چه قوه مقننه چه قوه مجریه و چه قوه قضائیه چون احزاب قوی در کشور نداریم به همین دلیل هر کس رئیس هر قوه‌ای می‌شود متکی به خود و اعوان و انصارش است و این هم افزایی و بهره‌گیری از قوا را نمی‌توانیم شکل دهیم» به آفتاب یزد می‌گوید: «قوه مجریه مسئولیت اجرای قانون اساسی را دارد و سخت‌ترین کارها هم بر عهده قوه مجریه است و به مسائل اقتصاد، معیشت و امنیت باید پاسخگو باشد.

اقتصاددان: قوه مقننه انتقال قدرت مردم در تصمیم‌گیری ها، تصمیم‌سازی‌ها و قانون‌گذاری‌ها را به عهده دارد و نقش آن نظارت کردن و مطالبه‌گری است. خاصیت مجلس همین است که نمایندگان مردم حرف مردم را بزنند و سخت‌گیری کنند به همین دلیل همیشه به عنوان مجموعه‌ای در قوا محسوب می‌شوند که دنبال به اصطلاح مچ‌گیری هستند و ما می‌گوییم مچ‌گیری نکنید دستگیری کنید. یعنی کمک کنید تا قوه مجریه بتواند به مسئولیت‌های خود عمل کند. به همین دلیل اکنون به نظر می‌رسد قوه مقننه بیشتر دنبال مچ‌گیری است و این ضعف قوه مقننه است.»

برای فائق آمدن بر مشکلات یک راه بیشتر نداریم؛ دولت ائتلافی

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه می‌دهد: «انتخابات آینده بستگی به مشارکت حداکثری مردم دارد اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند و اصولگرایان رای آورند دولت حداقلی است دولت حداقلی هم که پشتوانه مردمی نداشته باشد نمی‌تواند مشکلات را حل کند چه اصلاح‌طلب باشد چه اصولگرا و چه مستقل. به همین دلیل به نظر می‌رسد هدف‌گذاری ما باید این باشد که مردم اعتماد داشته باشند که رای آن‌ها می‌تواند اثر‌گذار باشد و تحول آفرین و تغییر ایجاد کند در غیر این صورت هر کسی با رای کم سر کار آید دولت حداقلی است و این دولت حداقلی کارآمدی ندارد.

یکدست شدن قدرت به نفع مردم است؟!

کنعانی مقدم ادامه می‌دهد: « دولت بعدی اگر اصولگرا باشد با مجلس هماهنگی بیشتری خواهد داشت و قوا یکدست می‌شود. اما باید ببینیم یکدست شدن قدرت به نفع مردم است یا خیر؟! آن‌ها پشت صحنه با هم معامله کنند و هیچ کس به وظیفه خود عمل نکند آن وقت این مردم هستند که ضرر می‌کنند. به نظرم رقابت باید طوری طراحی شود که همه جناح‌ها درگیر مسائل اجرایی کشور شوند.» حسین کنعانی مقدم به گذشته باز می‌گردد و می‌گوید: «روزی خدمت مرحوم هاشمی رفسنجانی رسیدم گفتم دیگر نمی‌شود کشور را با یک جناح اداره کرد باید همه وارد صحنه شوند و در مسائل اجرایی کشور دخیل شوند هر نیرویی که کارآمد باشد فارغ از اینکه از کدام جناح است باید در قوه مجریه به کار گرفته شود. حتی اگر اصولگرایان هم دولت را به دست گیرند توصیه من این است که دولت ائتلافی تشکیل دهند و همه را به کار گیرند چون اینقدر مشکلات کشور زیاد است که اینها نمی‌تواند پاسخگوی مشکلات باشد.

 دولت اگر قوی باشد مجلس چاره‌ای جز همراهی ندارد!

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار می‌دارد: « معتقدم اگر دولت کارآمد باشد و ائتلافی بین جناح‌های مختلف ایجاد کند مجلس چاره‌ای جز همکاری با آن ندارد اگر بخواهد خودمحوری و خود رائی کند می‌شود آقای احمدی‌نژاد و مجلس! معتقدید با آقای احمدی‌نژاد می‌تواند کار کند؟ قطعا این اتفاق نخواهد افتاد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....