تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 مهر 1399 - 20:30
کد خبر : 19748

چشم‌انداز طلا چطور است؟

چشم‌انداز طلا چطور است؟

آخرین وضعیت بازار طلا تا پیش از شروع بازار روز پنجشنبه سوم مهر ماه چگونه بوده است و آینده این فلز زرد چطور پیش‌بینی می‌شود؟ آخرین وضعیت بازار طلا تا پیش از شروع بازار روز پنجشنبه سوم مهر ماه چگونه بوده است و آینده این فلز زرد چطور پیش‌بینی می‌شود؟ قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار

آخرین وضعیت بازار طلا تا پیش از شروع بازار روز پنجشنبه سوم مهر ماه چگونه بوده است و آینده این فلز زرد چطور پیش‌بینی می‌شود؟

آخرین وضعیت بازار طلا تا پیش از شروع بازار روز پنجشنبه سوم مهر ماه چگونه بوده است و آینده این فلز زرد چطور پیش‌بینی می‌شود؟

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه دوم مهر ماه به ۱٫۲ میلیون تومان رسیده است.

اما اوضاع در بازار سکه چطور بوده است؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ، سکه پس از نوسانات زیاد در هفته‌های گذشته، روند افزایشی به خود گرفته است تا‌جایی که از ابتدای هفته تا روز چهارشنبه افزایش ۶۰۰ هزار تومانی را در کارنامه هفتگی دارد. قیمت هر قطعه سکه تمام طرح جدید در روز چهارشنبه به ۱۳ میلیون و ۲۲۰هزار تومان، رسید که افزایش ۱۵/ ۰درصدی معادل ۲۰هزار تومان را نشان می‌دهد.

قیمت نیم سکه ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان،و قیمت ربع‌سکه به ۴میلیون و ۸۰ هزار تومان رسید که در مقایسه با آخرین قیمت ۵۰ هزار تومان افزایش را در هرکدام از این قطعه فلز گرانبها نشان می‌دهد. دلار و طلا در بازار جهانی قطب‌نمای سکه هستند و این فلز زرد رنگ از این دو تاثیر می‌پذیرد. روند افزایشی این روزهای سکه نشان می‌دهد که این فلز گرانبها به کاهش قیمت طلا در بازار جهانی هیچ واکنشی نشان نداده است.

روند کاهشی طلا شدت گرفت

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار، برای سومین روز کاهش پیدا کرد.به دنبال تشدید مجدد تنش‌ها بین آمریکا و چین و در حالی که نگرانی‌ها از کندی ترمیم اقتصادی همچنان ادامه دارد قیمت طلا روز چهارشنبه اندکی افزایش داشت، اما تقویت ارزش دلار سبب شده تا قیمت طلا طی روزهای اخیر تضعیف شود.

قیمت هر اونس طلاروز گذشته (ساعت۱۶ به وقت تهران) با ۲/ ۰درصد کاهش به ۱۸۸۲ دلار و ۷۴ سنت رسید، اما قیمت طلا در معاملات آتی امروز ۰۷/ ۰ درصد رشد داشت و به ۱۹۰۹ دلار رسید.شاخص دلار آمریکا تحت تاثیر آمار اقتصادی مثبت و نگرانی‌ها نسبت به موج دوم شیوع ویروس کرونا در اروپا و انگلیس، در برابر ارزهای رقیب، به بالاترین حد در ۸ هفته گذشته صعود کرد. دلار قوی‌تر طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند.

 

ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....