تاریخ انتشار : دوشنبه 2 خرداد 1401 - 21:05
کد خبر : 88678

پیش بینی بورس فردا ۳ خرداد ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۳ خرداد ۱۴۰۱

شاخص کل بورس اوراق بهادار در جریان ساعت معاملاتی امروز بازار سهام افت ۱.۵۸ درصدی را رقم زد به سطح ۱.۵۵۷ میلیون واحدی رسید. دیگر نماگر بازار سهام عملکرد بدتری نسبت به شاخص کل بورس از خود نشان داد و ریزش ۱.۹۸ درصدی را ثبت کرد. بازار امروز با فشار فروش سنگین از جانب سهام خودرویی کار

شاخص کل بورس اوراق بهادار در جریان ساعت معاملاتی امروز بازار سهام افت ۱.۵۸ درصدی را رقم زد به سطح ۱.۵۵۷ میلیون واحدی رسید. دیگر نماگر بازار سهام عملکرد بدتری نسبت به شاخص کل بورس از خود نشان داد و ریزش ۱.۹۸ درصدی را ثبت کرد. بازار امروز با فشار فروش سنگین از جانب سهام خودرویی کار خود را شروع کرد و روندی یکپارچه منفی را طی کرد. البته حوالی ساعت ۱۱.۳۰ دقیقه موجی از تقاضا وارد بازار سهام شد که باید دید در روز آتی معاملاتی هم این موج تقاضا ادامه خواهد یافت یا خیر؟ حال ببینیم برای پیش بینی بورس فردا باید به چه نکاتی توجه کنیم و انتظار چه اتفاقاتی را داشته باشیم.

در بورس امروز چه اتفاقات مهی رخ داد؟

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم با احتساب معاملات صورت گرفته در صندوق‌های سهامی به عدد ۷۵۳۵ میلیارد تومان رسید و از میان شاهد خروج پول سنگین ۱۲۹۲ میلیارد تومانی توسط کدهای حقیقی از گردونه معاملات سهام بودیم که نکته منفی محسوب می‌شود. از طرفی هم شاهد ورود پول ۳۰۱ میلیارد تومانی به صندوق‌های درآمد ثابت هستیم. این موضوع امر مثبتی برای ادامه روند صعودی کلیت بازار گمارده نمی‌شود. چراکه هرگاه شاهد روند ادامه‌دار ورود پول به این صندوق‌ها بوده‌ایم، بازار سهام نتوانسته است روند مثبت پایداری را طی کند.

آمار جریانات نقدینگی امروز بازار سهام

پیش بینی بورس فردا

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ، از نظر تکنیکالی شاخص کل بورس واگرایی منفی را که در نمودار آن مشهود شده بود را تایید کرده است. اولین حمایتی که پیش روی شاخص کل بورس قرار دارد، حوالی محدوده ۱٫۵۴۰ میلیون واحدی است. لازم به ذکر است که میانگین متحرک ۲۵ روزه شاخص کل هم در همین محدوده قرار دارد و می‌توان این پیش بینی را داشت که به همین واسطه فردا در نیمه دوم بازار شاهد موجی از تقاضا در کلیت بازار و شاخص کل باشیم.

شاخص کل بورس ( لگاریتمی – روزانه )
شاخص کل بورس ( لگاریتمی - روزانه )

شاخص هم‌وزن در محدوده حساس

شاخص کل هم وزن هم فردا به محدوده بسیار مهمی می‌‎رسد. سقف کانال نزولی و شکسته شده در این شاخص در همین محدوده قرار داد و اگر به احتمال بسیار بالا شاهد واکنش نسبت به این محدوده باشیم. در صورتی که این اتفاق رخ دهد، ریزش چند روز اخیر در این شاخص را می‌توان تحت عنوان پول بک شناسایی کرد و از ریسک به رویوارد مطلوبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار خواهد بود.

شاخص کل هم وزن (لگاریتمی – روزانه )
شاخص کل هم وزن (لگاریتمی - روزانه )

نکته جالبی که در روند صف‌های خرید و فروش بازار امروز وجود داشت آن بود که از حوالی ساعت ۱۱٫۳۰ دقیقه برخی از صف‌ فروش‌های موجود در بازار برچیده و جمع‌آوری شدند. به گونه‌ای که در پایان بازار امروز ارزش تجمیعی صف‌های خرید بیش از صف‌های فروش بود و احتمال آن می‌رود این روند کاهشی در صف‌های فروش در آغاز بازار فردا هم ادامه یابد. در نهایت هم شیب خط روند شاخص کل در پایان ساعت معاملاتی امروز گواه آن را می‌دهد که فردا در مدار منفی شاخص کل بورس کار خود را آغاز خواهد کرد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....