تاریخ انتشار : دوشنبه 23 خرداد 1401 - 20:42
کد خبر : 90914

پیش بینی بورس فردا ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی افتاد و چه عواملی در بورس فردا موثر است و باتوجه به این موارد باید انتظار چه اتفاقاتی را برای بورس فردا داشته باشیم. شاخص کل بورس تهران امروز توانست با ثبت افزایش ۲.۵۵ درصدی ۳۸ هزار واحد افزایش یابد و دوباره به کانال ۱.۵۷ میلیون واحدی

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی افتاد و چه عواملی در بورس فردا موثر است و باتوجه به این موارد باید انتظار چه اتفاقاتی را برای بورس فردا داشته باشیم.
شاخص کل بورس تهران امروز توانست با ثبت افزایش ۲.۵۵ درصدی ۳۸ هزار واحد افزایش یابد و دوباره به کانال ۱.۵۷ میلیون واحدی برسد که این میزان رشد از زمستان سال ۱۴۰۰ بی‌سابقه بوده است و بورس تهران امروز توانست رکوردی ۶ ماهه در رشد روزانه شاخص از خود به جای بگذارد. قبل از شروع روند نزولی جدید، شاخص کل توانسته بود تا ۱.۶۰۶ میلیون واحد نیز رشد کند اما مقاومت معروف به واعظی مانع از پیشروی بیشتر این شاخص شد.
ارزش معاملات با افزایش قابل قبولی همراه بود و در نهایت توانست عدد ۵۷۰۰ میلیارد تومان را به ثبت برساند که این موضوع می‌تواند نوید رونق دوباره معاملات را داشته باشد. امروز اما پس از گذشت بیش از دو هفته کاری، دوباره شاهد ورود سرمایه کدهای حقیقی به چرخه معاملات به میزان ۳۷۳ میلیارد تومان بودیم که از نکات مثبت بازار به حساب می‌آید و این آشتی دوباره حقیقی‌ها می‌تواند به ثبات صعود بازار کمک شایانی کند.

دلیل بهبود معاملات بورس امروز

دلیل بهبود معاملات امروز را می‌توان به دلایل مختلفی اعم از افزایش نرخ دلار در روزهای گذشته، افزایش خوش‌بینی به رشد قیمت دلار نیما طبق اقدامات جدید بانک مرکزی، افزایش نرخ فروش برخی محصولات داخلی از جمله سیمانی‌ها و… مرتبط دانست اما در این میان همچنان تهدیدهایی وجود دارد که ممکن است روند پرقدرت امروز را با چالش‌هایی مواجه کند.

پیش‌واکنش بازارهای جهانی به نشست فدرال رزرو

روز جمعه بود که آمار تورم ماهانه آمریکا منتشر شد و خبر رشد یک درصدی این پارامتر، بازارهای جهانی را با شوک قیمتی مهمی همراه کرد و امروز نیز با بازکشایی دوباره بازارها در شروع هفته میلادی جدید، شاهد کاهش قیمت بیشتری در قیمت کامودیتی‌ها هستیم.

روز چهارشنبه قرار است که نشست فدرال رزرو در رابطه با تصمیم این سازمان برای افزایش نرخ بهره برگزار شود. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که نرخ بهره به میزان ۰.۵ درصد افزایش یابد اما برخی گمانه‌زنی‌ها نیز از افزایش ۰.۷۵ درصدی این نرخ حکایت دارند. در صورتی که نرخ بهره بیش از ۰.۵ درصد افزایش یابد، سیگنال مهمی به بازارها از بحرانی بودن شرایط داده خواهد شد که می‌تواند شوک قیمتی وارد شده را شدیدتر و ادامه‌دار کند.

بورس تهران نیز به دلیل درصد بالایی از شرکت‌های صادرات محوری که در خود جای داده است، توجه ویژه‌ای به روند قیمتی کامودیتی‌ها دارد و به هرگونه تغییری در این موضوع واکنش نشان می‌دهد. البته قیمت کامودیتی‌ها همچنان در محدوده‌های بسیار بالایی قرار دارد و شرایط اقتصادی و سیاسی حاکم بر دنیا نیز به گونه‌ای است که اجازه کاهش قیمت شدیدی را به آن‌ها نمی‌دهد اما روند معاملاتی امروز و همچنین فردای این بازار می‌تواند بر روند بازار سرمایه تاثیرگذار باشد.

اولین سیگنال‌های روند صعودی در تکنیکال شاخص کل بورس

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ، با نگاهی به نمودار تکنیکالی شاخص کل بورس می‌توان سیگنال‌هایی ابتدایی از شروع یک روند صعودی را مشاهده کرد. البته این موضوع هنوز تایید نشده است و معاملات فردا از اهمیت بسیار خاصی برخوردار است.

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس تهران
تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس تهران

کندل‌های دو روز گذشته شاخص کل از قدرت خوبی برخوردار بوده و طبق اصول پرایس اکشن، برای تایید شروع روند صعودی جدید، به یک کندل قدرتمند دیگر نیاز است تا بتوانیم نتیجه مطلوب را از این برگشت دریافت کنیم.

در اندیکاتور ایچی‌موکو نیز همانطور که در تصویر پیداست، کندل امروز توانسته است با عبور از خط تنکنسن، تا حدودی از کیجنسن نیز عبور کند اما برای عبور قطعی به یک کندل تاییدی دیگر نیاز داریم. اندیکاتور MACD نیز در حال حرکت به سمت یک کراس صعودی است و در صورتی که معاملات فردا مثبت و با ثبات باشد به این مهم دست خواهیم یافت.

اما از سمت دیگر، فردا دو چالش مهم بر سر راه شاخص کل قرار دارد. کندل‌ها در روز آینده به محدوده مقاومتی مهمی خواهند رسید که می‌تواند کمی کار را برای ادامه صعود با مشکل مواجه کند. شکست محدوده ۱.۵۸ تا ۱.۶ میلیون واحد که با خطوط قرمز رنگ مشخص شده است، از اهمیت بالایی برای تداوم روند صعودی برخوردار است. اندیکاتور RSI نیز فردا به مرز ۷۰ می‌رسد که خود این موضوع نیز می‌تواند مقاومت مهمی به شمار بیاید.

بهبود روندها در انتهای معاملات

با نگاهی به وضعیت تعداد و ارزش صف‌های خرید و فروش، پیداست که بازار سرمایه امروز وضعیت با ثباتی را دنبال کرد و با عرضه قدرتمندی همراه نشد. همانطور که در تصاویر زیر مشخص است، در یک ساعت پایانی معاملات، تقاضای جدیدی وارد چرخه معاملات شد که توانست تعداد و ارزش صف‌های خرید را افزایش دهد.

 

روند تغییرات صف‌های بازار سهام در معاملات دوشنبه ۲۳ خرداد
روند تغییرات صف‌های بازار سهام در معاملات دوشنبه ۲۳ خرداد

بنابراین به طور کلی پیش‌بینی می‌شود که فردا نیز شاهد معاملات مثبتی باشیم که به دلیل نکات تکنیکالی گفته شده، با قدرت کمتری نسبت به امروز دنبال شود اما در صورت تداوم روند صعودی تا انتهای بازار، می‌توان انتظار شروع یک روند صعودی جدید را داشت.

روند تغییرات شاخص کل در معاملات دوشنبه ۲۳ خرداد
روند تغییرات شاخص کل در معاملات دوشنبه ۲۳ خرداد

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....