تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 خرداد 1400 - 20:43
کد خبر : 49781

پیش‌بینی بورس هفته چهارم خرداد

پیش‌بینی بورس هفته چهارم خرداد

فشار فروش در بازار باز هم بالا می‌رود؟ کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار سرمایه گفت: با وجود حرکت متعادل بازار در هفته‌های گذشته اما همچنان بیشتر از ۴۰ درصد بازار در صف فروش قفل هستند و ارزش معاملات هم به یک پنجم خود نسبت به سال‌های گذشته رسیده است و تا زمانی که این

فشار فروش در بازار باز هم بالا می‌رود؟

کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار سرمایه گفت: با وجود حرکت متعادل بازار در هفته‌های گذشته اما همچنان بیشتر از ۴۰ درصد بازار در صف فروش قفل هستند و ارزش معاملات هم به یک پنجم خود نسبت به سال‌های گذشته رسیده است و تا زمانی که این دو معضل اصلی در بازار سرمایه حل نشود روی خوشی نصیب سهامداران نمی‌شود.

هفته گذشته با دو روز تعطیلی در روز دوشنبه آغاز به کار کرد و ارزش و حجم معاملات در روزهای گذشته روند افزایشی را داشتند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ، حسین مرید سادات، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در تشریح وضعیت بورس گفت: هفته گذشته و مشخصا از روز سه‌شنبه باز هم فشار فروش در بازار بالا رفت که باعث شد شاخص کل روند ریزشی را در پیش بگیرد. این روند نشان می‌داد در روز چهارشنبه بازار پر عرضه‌ای را خواهیم داشت و همین اتفاق هم افتاد و امیدوار بودیم که در نیمه دو معاملات خریداران بازار را در دست بگیرند که محقق نشد و بازار در نهایت با روند اصلاح کارش را به پایان رساند.

این کارشناس در بخش دیگری درباره روند بازار هفته آینده گفت: هفته آینده ریسک انتخابات به عنوان مهم‌ترین ریسک سیاس در بازار نمایان خواهد شد و همین موضوع باعث شده است تا فعالان بازار با احتیاط بیشتری حرکت کنند در مجموع بازار در هفته آینده متعادل و با فاز اصلاحی خواهد بود.

مرید سادات افزود: روز شنبه هفته آینده در نیمه اول معاملات فشار فروشی را خواهیم داشت اما با این وجود به لحاظ تکنیکالی بازار در وضعیت خوبی قرار دارد و انتظار اصلاح بیشتری را نداریم.

وی درباره علت ریزش بازار در آخرین روز معاملاتی هفته پیش گفت: هفته گذشته بسیاری از نمادها رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی را داشتند و با توجه به وضعیت فعلی بازار نوسان‌گیری استراتژی قابل قبولی برای سرمایه‌گذاران است و به همین علت با رشد صعودی در بازار فرصت خروج کوتاه مدتی را در بازار افراد پیدا کردند و بنابراین روز چهارشنبه بازار با افت شاخص کل و قفل بسیاری از نمادها مواجه شد.

این کارشناس بازار در پایان به دو معضل اصلی بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: با وجود روند متعادل بازار در هفته‌های گذشته اما همچنان بیشتر از ۴۰ درصد بازار در صف فروش قفل هستند و ارزش معاملات هم به یک پنجم خود نسبت به سال‌های گذشته رسیده است و تا زمانی که این دو معضل اصلی در بازار سرمایه حل نشود روی خوشی نصیب سهامداران نمی‌شود.

 

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....