تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 خرداد 1399 - 21:14
کد خبر : 9887

وانهادن کارهای بزرگ، به افراد خرد، کفران نعمت است

وانهادن کارهای بزرگ، به افراد خرد، کفران نعمت است

هفتصد سال پیش شیخ اجل سعدی شیرین‌ سخن اینگونه گفته است: «گرت مملکت باید آراسته، مده کارِ معظم به نوخاسته سپه را مکن پیشرو،جز کسی، که در جنگ‌ها بوده باشد بسی، به خُردان مفرمای کارِ دُرشت، که سندان نشاید شکستن به مُشت» «نباید مدیریت کارهای خطیر و بزرگ را به افراد کوچک واگذار کرد، چرا

هفتصد سال پیش شیخ اجل سعدی شیرین‌ سخن اینگونه گفته است:
«گرت مملکت باید آراسته،
مده کارِ معظم به نوخاسته
سپه را مکن پیشرو،جز کسی،
که در جنگ‌ها بوده باشد بسی،
به خُردان مفرمای کارِ دُرشت،
که سندان نشاید شکستن به مُشت»

«نباید مدیریت کارهای خطیر و بزرگ را به افراد کوچک واگذار کرد، چرا که هرکسی ظرفیتی دارد و تشخیص این ظرفیت برعهده‌ مسئولان بالادستی است که باید بدانند سپردن کارهای بزرگ به‌دست آدم‌های کوچک ظلم به مردم یک دیار و منطقه است.»

صادق حقیقی پور مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان:
غیزانیه کلاف سردرگم آب روستایی که با آب و فاضلاب خوزستان تنیده شد.
جناب صادق حقیقی باتوجه به جایگاهی که شما بعنوان مدیر کل آب و‌ فاضلاب استان پهناوری مانند خوزستان را بدست گرفته ای و باتوجه به تجربه کم شما بیان عجز و ‌ناتوانی جنابعالی در حل مشکلات یک روستای کوچک خیلی هم دور از انتظار نبوده و‌ شاید این عدم‌توانایی در حل این مشکل توسط شما جای تعجب نداشته باشد!

من یادم‌ هست در سال ۱۳۶۵ (حدودا سی و چهارسال قبل)که در مازندران دانشجو بودم پروژه آب و فاضلاب ما طراحی شبکه آب و‌ فاضلاب یک شهر با جمعیت دویست هزارنفر، یعنی یک دانشجو می بایست یک شهر را با چند برابر روستای غیزانیه طراحی و‌ جواب می گرفت،
وجود افرادی مانند جنابعالی که از حل مشکلات روستای کوچکی مانند غیزانیه بر نمی آید نشانه ای از لابی قوی شما و ‌یا بی تدبیری مدیران بالادستی شما که نمی توانند فردی توانمند را به صندلی این بخش مدیریت منصوب کنند، خواهد بود.

با بیان این نکته که روی کار آمدن آدم‌های فرومایه و تازه به دوران رسیده، نشانه‌ انحطاط یک سازمان است.

شما اگر از حل مشکل کوچکی در این زمینه بر نمی آیید باید عوض شوید و کسی که خودش اقرار به ناتوانی در حل مشکلی کوچک از جزیی از جغرافیای تحت مدیریت خود می کند چگونه می تواند مشکلات بزرگ‌ و‌ سخت یک استان پهناوری مانند خوزستان را برطرف نماید؟

اگر در خوزستان مشکل آب هست، اگر در شهرهای استان مشکل فاضلاب بیداد کرده است، اگر مردم بینوای استان ما با انواع بیماریهای عفونی، ریوی و انگلی دچار شده اند، همه و‌ همه حاصل ضعف مدیریت افرادی مانند جنابعالی در سیستم مدیریت استان است.

در برخی جاهای حساس که با سلامت جامعه گره خورده، نباید فردی که ضعف او بر همگان واضح شده و ضعیف عمل می‌نمایند، در مسند بمانند.

اینگونه است که متوجه می‌شوید چرا مردم یک بلاد دلسرد و ناامید می‌شوند!؟
و‌ این عمل باعث می گردد آدم‌ های بزرگ دلسرد شده و به گوشه‌ی انزوا بخزند.

بزرگان را باید به کارهای بزرگ گمارد تا نتایج بزرگ هم به‌ دست آید و همه از آن بهره ببرند و درست هم این است، در سایر کارها هم همین قاعده جاری است.

کلام آخر
هیچکس نمی تواند به سازمان عریض و‌ طویل آب و فاضلاب استان خوزستان با این همه مهندس و‌ کارشناس انگ بی سوادی و ناکارآمدی بزند مطمئنا این موضوع باز به مدیریت شما برمی گردد که یا توان مدیریت مجموعه را ندارید و یا ‌بدون توجه به نظرات کارشناسان محترم عمل می کنید! یا بدلایلی مجموعه تمایلی به همکاری با شما ندارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....