تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 - 22:30
کد خبر : 21825

نشست «آینده ایران در سایه بیم و امید» در گناوه برگزار شد

نشست «آینده ایران در سایه بیم و امید» در گناوه برگزار شد

نشست تحلیلی مجازی آینده ایران در سایه بیم و امید با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه پیام نور گناوه برگزار شد. به گزارش اقتصاددان، نویسنده و پژوهشگر سیاسی در این نشست مجازی با برشمردن انواع بیم‌ها و دغدغه‌ها ایران را شامل مدیریت ناکارآمد اقتصادی، روابط بین المللی پرهزینه، نهاد دولت عریض و طویل، بی اعتمادی

نشست تحلیلی مجازی آینده ایران در سایه بیم و امید با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه پیام نور گناوه برگزار شد.

به گزارش اقتصاددان، نویسنده و پژوهشگر سیاسی در این نشست مجازی با برشمردن انواع بیم‌ها و دغدغه‌ها ایران را شامل مدیریت ناکارآمد اقتصادی، روابط بین المللی پرهزینه، نهاد دولت عریض و طویل، بی اعتمادی عمومی و کاهش سرمایه اجتماعی اظهار داشت: وقتی از آسیب‌ها، کمبودها و نارسایی در کشور صحبت می‌کنیم باید بلافاصله مرز بندی خودمان را با کسانی که سعی می‌کنند جوانه‌های امید را از بین ببرند مشخص کنیم

امیر دبیری مهر افزود: ضمن اینکه جدی ترین نقدها را به وضعیت کشور و حکومت و اقتصاد و غیره انجام می‌دهیم باید این نقدها معطوف به امید باشد.

وی بیان کرد: مهم‌ترین امید که برای آینده ایران وجود دارد نسل جدید، جوان، نوگرا و تحول خواه است و این نسل نقطه اتکا ایران آینده هستند.

تحلیل گر سیاسی اضافه کرد: خود کشور ایران از نقاط امید است و آن چیزی که همیشه در گذر گاه سخت کشور را از سقوط، تجزیه و اشغال نجات داده، تاریخ، فرهنگ و هویت غنی ایرانی است که در قالب دین، ادبیات و باورهای مردم تجلی پیدا کرده است.

مدیر اندیشکده خرد گفت: بالا رفتن آگاهی عمومی از نیازها، ضروریات و مشکلات و تحولات در حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات در کشور از دیگر نقاط امید است.

وی یادآور شد: آینده روشن ایران بستگی به تصمیم، فهم، درک و اراده امروز ما دارد لذا اگر آسیب شناسی درستی از وضعیت کشور داشته باشیم یک پلان درست برای پیشرفت و توسعه کشور متکی بر توانایی داخلی خواهیم داشت و سریع‌تر به آینده خوب خواهیم رسید.

در پایان این نشست دکتر امیر دبیری مهر به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....