تاریخ انتشار : دوشنبه 31 شهریور 1399 - 22:05
کد خبر : 19378

مقابله با قاچاق با تکیه بر روش‌های نوین گمرکی

مقابله با قاچاق  با تکیه بر روش‌های نوین گمرکی

پارسا اصیل، مدیرکل گمرک آبادان با بیان اینکه هم اکنون از ابزار کنترلی نظیر پلمب هوشمند برای اقدامات پیشگیرانه از قاچاق در حال استفاده هستیم، گفت: مقابله با قاچاق در آبادان با تکیه بر روش‌های نوین گمرکی و تجهیزات پیشرفته نظارتی انجام می شود. محمدرضا پارسا اصیل  اظهار کرد: در راستای جلوگیری از قاچاق، سامانه

پارسا اصیل، مدیرکل گمرک آبادان با بیان اینکه هم اکنون از ابزار کنترلی نظیر پلمب هوشمند برای اقدامات پیشگیرانه از قاچاق در حال استفاده هستیم، گفت: مقابله با قاچاق در آبادان با تکیه بر روش‌های نوین گمرکی و تجهیزات پیشرفته نظارتی انجام می شود.

محمدرضا پارسا اصیل  اظهار کرد: در راستای جلوگیری از قاچاق، سامانه جامع امور گمرکی راه اندازی شده که موجب کنترل بیشتر و دقت در بررسی کالا و اسناد اظهار شده است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ، پارسا در همین خصوص افزود: در این سامانه رویه‌های گمرکی تعیین و سپس سازمان‌های ذیربط صدور مجوزات لازم را برای صادرات و واردات و همچنین سایر رویه ها به صورت الکترونیکی انجام و به گمرک ارسال می‌کنند.

مدیرکل گمرک آبادان ابراز امیدواری کرد: این سامانه باعث سرعت عمل تشریفات گمرکی و کاهش هزینه صاحبان کالا و عدم امکان جعل احتمالی اسناد و مجوزات می‌شود و هر لحظه مسیر، موقعیت و روند ترخیص قابل رصد است.

پارسا اصیل برگزاری دوره و کارگاه‌های آموزشی در راستای به روز رسانی دانش کارکنان به منظور جلوگیری از قاچاق را از دیگر اقدامات نام برد و تاکید کرد: هم اکنون از ابزار کنترلی نظیر پلمب هوشمند برای اقدامات پیشگیرانه از قاچاق در حال استفاده هستیم و همچنین کنترل سندی و فیزیکی کالا قبل از خروج از محوطه گمرکی و بازبینی اسناد بعد از ترخیص تا سه سال و همچنین از موارد دیگر حسابرسی پس از ترخیص (PCA) است که باعث کاهش انگیزه در خصوص قاچاق می‌شود.

وی تاکید کرد: هماهنگی منسجم با سازمان‌ها و نهادهای ذیربط باعث می‌شود از طریق یکسان سازی فرآیندها و کنترل‌های مضاعف و تبادل اطلاعات با سازمان‌های نظارتی ذیربط عرصه بر متخلفین تنگ و فعالیت برای افراد قانون‌مدار و فعالان مجاز اقتصادی تسهیل شود.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....