تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 - 18:37
کد خبر : 71715

شرط ورود دلار به کانال ۳۰ هزار تومان

شرط ورود دلار به کانال ۳۰ هزار تومان

قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته افزایش را تجربه کرد. اما معامله گران قیمت دلار در بازار ارز امروز ۳۰ آذر ۱۴۰۰ را چگونه پیش بینی کرده اند؟ اقتصاددان: قیمت دلار در بازار روز گذشته پس از ۳ روز تلاش بالاخره توانست کانال ۳۰ هزار تومان را فتح کند. این اسکناس آمریکایی در

قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته افزایش را تجربه کرد. اما معامله گران قیمت دلار در بازار ارز امروز ۳۰ آذر ۱۴۰۰ را چگونه پیش بینی کرده اند؟

اقتصاددان: قیمت دلار در بازار روز گذشته پس از ۳ روز تلاش بالاخره توانست کانال ۳۰ هزار تومان را فتح کند. این اسکناس آمریکایی در ابتدای معاملات نقدی دیروز قیمتی در حدود ۲۹ هزار و ۹۲۰ تومان داشت اما مدت زیادی طول نکشید که کاهشی‌ها دست به کار شدند و قیمت دلار را تا ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان پایین بردند.

از ساعت ۱۲ ظهر روند دلار تغییر مسیر داد ، تا اینکه در ساعت ۲ بعدازظهر و با قدرت‌نمایی خریداران سقف مقاومت ۳۰ هزار تومانی شکسته شد و شاهد نرخ ۳۰ هزار و ۹۰ تومانی بودیم. در نهایت ساعت ۴ بعدازظهر دلار در محدوده ۳۰ هزار و ۱۳۰ تومان به کار خود پایان داد که ۲۱۰ تومان بیشتر از روز یکشنبه بود.

روز گذشته در کنار اخبار برجام ، همزمان با افزایش قیمت دلار ، قیمت درهم نیز بر مدار صعود قرار گرفت و همین امر عاملی برای تقویت اسکناس آمریکایی شد.

اثر لیر بر بازار ارز ایران

از سوی دیگر روز گذشته ارزش لیر در برابر دلار آمریکا تقویت شد. تحلیلگران معتقدند علت تقویت لیر، تهدید اردوغان مبنی بر عرضه ذخایر طلا به بازار بود. این اتفاق برای معامله گران بازار ارز داخلی نیز اهمیت زیادی داشت.

برخی از معامله گران اعتقاد داشتند که یکی از دلایل افزایش ارزش دلار در هفته های اخیر در بازار داخلی، تقویت این ارز در کشورهای همسایه از جمله ترکیه بوده است. با در نظر گرفتن این موضوع، برخی از بازیگران ارزی باور دارند که تضعیف دلار در برابر لیر ترکیه،‌ موجب کاهش فشارهای صعودی در بازار داخلی خواهد شد.

در مقابل این گروه، دسته ای قرار دارند که معتقدند نوسانات بازارهای همسایه اثر خاصی در بازار داخلی نداشته است و تنها هیجانات مربوط به مذاکرات هسته ای، زمینه ساز نوسانات هفته های اخیر بازار داخلی بوده است. این عده انتظار دارند که دلار در روز جاری، مقاومت ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومانی را مورد آزمون قرار دهد. در صورتی که دلار از مقاومت یاد شده عبور کند، احتمال رشد این ارز تا محدوده ۳۰ هزار و ۸۰۰ تومان وجود خواهد داشت.

اما معامله گران سرنوشت قیمت دلار در بازار ارز امروز ۳۰ آذر ۱۴۰۰ را چگونه پیش بینی کرده اند؟

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات شب گذشته قیمت دلار بر روی ۳۰ هزار و ۱۱۰ تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت یکشنبه شب ۲۱۰ تومان رشد کرده بود. یکشنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار بر روی ۲۹ هزار و ۹۰۰ تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال افزایش قیمت دلار رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز ۳۰ آذر ۱۴۰۰ بالا می رود.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی شب گذشته مرز ۸ و ۲۴۰ تومان اعلام شد که نسبت به معاملات نقدی روز دوشنبه ۴۰ تومان افت کرده بود. قیمت طلایی درهم شب گذشته بر روی ۸ هزارو ۲۳۰ تومَان قرار گرفت . معامله گران معتقدند قیمت درهم بالای این عدد رسیدن آن به ۸ هزار و ۳۰۰ تومان نیز محتمل است.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی شب گذشته بر روی ۳۰ هزار و ۱۹۰ قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی یکشنبه شب ۳۰۰ تومان بالاتر بود. این بدین معناست که معامله گران فردایی بازار ارز امروز سه شنبه را صعودی پیش بینی کرده اند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....