تاریخ انتشار : یکشنبه 16 آبان 1400 - 21:25
کد خبر : 66202

  ستاد بحران آب کشور تشکیل شود

  ستاد بحران آب کشور تشکیل شود

ابر بحران آب   رویکرد کشاورزی به مکانیزاسیون از جمله به آبیاری نوین برای افزایش تولید و کاهش مصرف آب ، از جمله مهمترین توصیه کارشناسان برای ادامه امکان حیات در ایران است . در همین زمینه رئیس هیات مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان می گوید: امروز یکی از عوامل محدودکننده کشاورزی

ابر بحران آب

 

رویکرد کشاورزی به مکانیزاسیون از جمله به آبیاری نوین برای افزایش تولید و کاهش مصرف آب ، از جمله مهمترین توصیه کارشناسان برای ادامه امکان حیات در ایران است .
در همین زمینه رئیس هیات مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان می گوید: امروز یکی از عوامل محدودکننده کشاورزی و توسعه آن منبع مهمی به نام آب است. با توجه به اینکه با کمبود نگران کننده آب برای بخش های کشاورزی، صنعت و شرب مواجه هستیم لذا باید به سمت آبیاری نوین برویم تا راندمان تولید از جمله با ایجاد گلخانه تا ۱۰۰۰ درصد افزایش یابد.
دکتر قاسم محمدی می افزاید: به دلیل خشکسالی های روزافزون ناشی از تغییر اقلیم، سنتی بودن و سرمایه گذاری ناکافی در بخش کشاورزی در آینده با ابر بحران آب مواجه خواهیم شد. از سوی دیگر در بالادست ایران، کشورهای ترکیه و افغانستان در حال سدسازی هستند و این موضوع به زودی معضل آب کشورمان را تشدید خواهد کرد.
لذا همانگونه که اکنون ستاد بحران داریم باید «ستاد بحران آب » تشکیل شود. به گفته رئیس هیات مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، ما شهرک های کشاورزی داریم که زیرساخت کشاورزی مدرن از جمله گلخانه را برایمان فراهم می کند. همچنین دولت و وزارت کشاورزی باید با ادامه طرح آبیاری تحت فشار که ۸۵ درصد هزینه آن توسط دولت تامین می شد به روند افزایش بهره وری آب از این طریق کمک کنند تا بتوانیم به رفع بحران آب فائق آئیم.
دکتر محمدی خاطرنشان می کند که امروز در دنیا به واسطه ایجاد بهره وری در مناطق کویری هم آبیاری می کنند و در ایران هم باید به شدت روی موضوع آبیاری و ایجاد بهره وری در آن متمرکز شویم. همچنین باید با استفاده از بذور سازگار با کم آبی و سایر موارد بتوانیم مصرف آب را در بخش کشاورزی کاهش داده و به نقطه مطلوب در مصرف آب تجدیدپذیر برسیم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....