تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 مرداد 1399 - 23:06
کد خبر : 16030

زیان سنگین سهم سوپر حبابی بازار سرمایه

زیان سنگین سهم سوپر حبابی بازار سرمایه

اقتصاددان: شرکت صنعتی دریایی ایران در دوره سه ماهه منتهی به پایان خرداد ماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده، با افزایش سنگین و بهت‌آور زیان مواجه بوده است. همچنین درآمد‌های عملیاتی این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش شدید ۵۵ درصدی را داشته است. جمع کل درآمد‌های عملیاتی این

اقتصاددان: شرکت صنعتی دریایی ایران در دوره سه ماهه منتهی به پایان خرداد ماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده، با افزایش سنگین و بهت‌آور زیان مواجه بوده است.

همچنین درآمد‌های عملیاتی این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش شدید ۵۵ درصدی را داشته است.

زیان سنگین سهم سوپر حبابی بازار سرمایه

جمع کل درآمد‌های عملیاتی این شرکت به یک هزار و ۱۶۳ میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در بخش سایر هزینه ها، شناسایی مبلغ یک هزار و ۹۶۶ میلیارد ریال در این بخش که به نظر می‌رسد به علت زیان ناشی از تسعیر ارز بوده باشد، منجر به تحقق زیان عملیاتی یک هزار و ۵۶۲ میلیارد ریالی و در نهایت منجر به شناسایی زیان خالص یک هزار و ۵۶۹ میلیارد ریالی و معادل ۶۰ ریال به ازای هر سهم شده است تا به این ترتیب شاهد رشد یک هزار و ۱۵ درصدی زیان خالص شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.

به این ترتیب جمع کل زیان انباشته این شرکت به بیش از ۱۱ هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال و معادل ۴۳۰ ریال به ازای هر سهم رسیده و این شرکت مجددا در آستانه شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت شده است.

این در حالی است که این شرکت به تازگی افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی‌ها را ثبت کرده است.

با توجه به قیمت فعلی سهام شرکت و صورت‌های مالی نامطلوب آن، احتمال افت سنگین قیمت سهام شرکت دور از انتظار نخواهد بود و به هر حال منطقی نخواهد بود که برای شرکتی با این وضعیت و این قیمت، ریسک اندکی را در نظر بگیریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....