تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1402 - 16:08
کد خبر : 126486

رشد نیم درصدی بورس

رشد نیم درصدی بورس

در روزی که ارزش معاملات و تقاضای بازار افت کرد، شاخص کل بورس تهران نیم درصد رشد کرد. اقتصاددان: در معاملات روز سه‌شنبه، ۲ خرداد ۱۴۰۲، شاخص بورس تهران ۱۲ هزار و ۲۹۲ واحد نسبت به روز کاری گذشته صعود کرد وتا سطح ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۷۹۹ واحد بالا آمد. شاخص کل

در روزی که ارزش معاملات و تقاضای بازار افت کرد، شاخص کل بورس تهران نیم درصد رشد کرد.

اقتصاددان: در معاملات روز سه‌شنبه، ۲ خرداد ۱۴۰۲، شاخص بورس تهران ۱۲ هزار و ۲۹۲ واحد نسبت به روز کاری گذشته صعود کرد وتا سطح ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۷۹۹ واحد بالا آمد.

شاخص کل هم وزن بورس نیز با افزایش ۱۴ هزار و ۲۸۸ واحدی در رقم ۷۹۱ هزار و ۱۴۲ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس نیز با افزایش ۲۵۶ واحدی به رقم ۲۹ هزار و ۴۹۷ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با رشد هزار و ۸۹۵ واحد به سطح ۱۴۴ هزار و ۱۸۵ واحد رسید.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس

امروز نمادهای اخابر، میدکو و ومعادن نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای فملی، فولاد و فارس بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای خاور، دی و آریا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای کگهر، فروژ و شاوان بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز وبملت بیشترین تراکنش را داشت و ثشاهد و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، فرود و خاور بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۴۳ هزار و ۸۱ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲۳ هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان بود که ۵۵ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۳ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۱۲ هزار و ۸۷۶ میلیارد تومان رسید.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، ۱۶۳ نماد صف خرید داشتند و ۲۹ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۸ درصدی نسبت به روز قبل به هزار و ۳۹۴ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۳۱ درصدی به ۱۵۳ میلیارد تومان رسید.

رشد نیم درصدی بورس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....